پارس ناز پورتال

گوگل و گوشی اندرویدی نوکیا به زودی

گوگل و گوشی اندرویدی نوکیا به زودی

گوگل و گوشی اندرویدی نوکیا به زودی 

گوگل دست روی تولید گوشی های اندرویدی نوکیا گذاشته است و با همکاری یک شرکت فنلاندی اولین محصول را نیمه اول 2017 به بازار ارائه خواهد کرد. در حالی که دیگر بر کسی پوشیده نیست، یک گوشی اندرویدی نوکیا قرار است تا نیمه نخست سال 2017 میلادی روانه بازار شود، این شاید کمی جالب به نظر برسد

 

که می‌شنویم گوگل قصد دارد در این رابطه با آن‌ها همکاری کند. شرکت HMD Global Oy، یک شرکت فنلاندی است که از پنجشنبه هفته گذشته رسما مالکیت برند نوکیا را بر عهده گرفت و با گوشی های این برند در سال آینده وارد بازار خواهد شد.

 

هرچند هنوز هم در وبسایت شرکت نوکیا تنها محصولات این برند موجود است، با تغییر مسیر این کمپانی به ساخت گوشی های اندرویدی در سال 2017، این شرکت مخاطبان گسترده‌تری را به دست خواهد آورد. شرکت اچ ام دی نیز امیدوار است در همین راستا، مشتریان وفادار و البته قدیمی این برند تلفن هوشمند،

 

برای ارتقا گوشی خود این بار به سمت استفاده از گوشی های نوکیا قدم بردارند. به نقل از کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده در روز پنجشنبه اچ ام دی، این شرکت جایگاه ثابتی را در مناطقی نظیر آمریکا، اروپا، آسیا، خاور میانه، آفریقا، هند و یک روز در کشور چین خواهد داشت.

 

اگر این کمپانی بتواند موفق به بازسازی برند نوستالژی نوکیا شود، بار دیگر گوشی های هوشمند نوکیا می‌توانند سهم زیادی را در بین مخاطبان داشته باشند.

 

استراتژی اچ ام دی چیست؟

کمپانی فنلاندی اچ ام دی به سادگی بر روی تجارت موبایل نوکیا تکیه نکرده است تا با بستن قراردادی 10 ساله، حق انحصار این نام تجاری را برای پیشبرد اهدافش به دست آورد. آرتو نوملا (Arto Nummela) مدیرعامل اچ ام دی، به رویترز می‌گوید که نخستین تجربه اندرویدی

 

این شرکت با همکاری نزدیکی با شرکت گوگل همراه خواهد بود. البته در حال حاضر جزئیات این همکاری رسانه‌ای نشده است، اما دانستن کلیات این موضوع بسیار ساده است.

گوگل و گوشی اندرویدی نوکیا به زودی

نخستین گوشی اندرویدی نوکیا در آستانه‌ی ورود به بازار است و این برند قصد دارد در بازگشت دوباره خود نقش تازه‌ای را این بار در فضای اندرویدی ایفا کند؛ به همین خاطر مشاوره با صاحب پلتفرم اندروید امری بدیهیست که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا حرکت تازه خود را جذاب آغاز کنند. بنابراین اگر نخستین گوشی اندرویدی نوکیا را همراه با طعمی بسیار نزدیک به اندروید خام دیدیم نباید متعجب شویم.

 

نوملا در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اظهار داشته است:ما راه درستی را با برند نوکیا در پیش خواهیم گرفت. نوکیا برای سادگی، سهولت استفاده، قابل اعتماد بودن و همچنین کیفیت ساخت محصولاتش شناخته می‌شود. این عناصر، تمام چیزهایی هستند که همراه با یک طراحی شگفت انگیز از سوی ما ارائه خواهند شد.

 

نوکیای جدید نیازمند آن است که به عقب بازگردد و بر روی کاراکتر دوست داشتنی گذشته‌ی خود تمرکز کند. بهترین عمر باتری در کلاس خود، دوام فوق‌العاده و کاربر پسند، همگی چیزهایی هستند که ما از نوکیا انتظار داریم. علاوه بر این‌ها، میزان سهم خواهی نوکیا از بازار اندروید نیازمند آن است

 

که مدیران این شرکت فنلاندی، توجه خوبی را بر روی ارائه به روزرسانی های این سیستم عامل داشته باشند تا در کمترین زمان ممکن آن‌ها را در دسترس کاربرانشان قرار دهند.

گوگل و گوشی اندرویدی نوکیا به زودی

عصر نرم افزارهای زمان بی معنی از بین رفته است و دیگر هیچ کس دوست ندارد یک گوشی نوکیای جدید را همانند گوشی شکست خورده بلک بری پریو ببیند. شاید گوشی های نوکیا، بهترین انتخاب ممکن برای خرید یک تلفن همراه بودند اما الان دیگر قاعده بازی متفاوت شده است و اگر این شرکت نتواند قدرتمندانه آغاز کند، قطعا طولی نمی‌کشد تا از بازار موبایل محو شود.

 

خوشبختانه نوکیا نمی‌خواهد همانند بلک بری، بار سفر را از پلتفرم شخصی خود ببندد و به پلتفرم اندروید کوچ کند. به همان اندازه نوکیا پس از جدایی از مایکروسافت، نیازمند مدتی استراحت است، هرچند که این برند با گوشی های لومیا نشان داده است که در زمینه دوربین می‌تواند بسیار قدرتمند عمل کند.

 

آیا گوشی اندرویدی نوکیا موفق خواهد شد؟

به عقیده ما، شرکت اچ ام دی در ابتدا نیازمند آن است تا اندروید را همراه با نوکیا به بهترین شکل ممکن به ارمغان آورد. از نظر امکانات این شرکت همراه با 40 دفتر کاری در سراسر جهان مشکلی را نخواهد داشت و قطعا از پس تولیدات گوشی های اندرویدی نوکیا برخواهد آمد، این درحالیست که شرکت قدرتمندی نظیر اپل همواره با مشکل تولید گوشی های آیفون مواجه است ولیکن با این وجود همچنان موفق عمل می‌کند.

 

برای پاسخ دادن به این سوال شاید خیلی زود باشد. به همین خاطر ما باید منتظر حضور رسمی نوکیا همراه با گوشی های جدیدش در بازار موبایلی باشیم و پس از آن در مورد تجربه دوباره یک نوستالژی، این بار با طعم پلتفرم اندروید به صحبت بپردازیم.