پارس ناز پورتال

گیاهانی که منجر به چربی سوزی می شوند

گیاهانی که منجر به چربی سوزی می شوند

گیاهانی که منجر به چربی سوزی می شوند 

چربی سوزی مي تواند توسط گیاهان دارویی نیز انجام گردد،خوردن بعضی از گیاهان مي تواند به راحتی وزن شما را کاهش دهد. اگر فکر مي کنید برترین روش برای کاهش وزن مصرف مرغ یا ماهی همراه با سالاد و برنج قهوه اي هست، مهم‌ترین چربی سوزها را فراموش کرده اید: گیاهان و ادویه ها.

 

گیاهان و ادویه ها برترین افزودنی ها به غذا مي باشند که کالری، قند و سدیم ندارند. کالری، قند و سدیم در هنگام کاهش وزن نقشی اساسی دارند. چرا؟ تحقیقات نشان مي دهد اگر طعم انچه مي خورید را دوست نداشته باشید، به ادامه آن رژیم خوراکی نمیپردازید. گیاهان و ادویه ها طعمی مناسب به غذا مي بخشند و با افزودن پاپریکا، نمک دریایی و رزماری مي توانید تکه اي مرغ را به خوراکی بی نظیر خوشمزه تبدیل کنید.

 

بعلاوه مصرف گیاهان و ادویه ها سوخت و ساز بدن را افزایش مي دهند و به سوختن سریع تر چربی ها کمک مي کنند. در ادامه چند گیاه و ادویه برای کاهش وزن پیشنهاد شده هست:

 

زردچوبه
این ادویه زرد رنگ به چربی سوزی در بدن کمک مي کند. مطالعه اي که در سال 2009 بر روی موش ها انجام شد نشان داد موش هایي که ماده زرد رنگ زردچوبه را در رژیم خوراکی دارند نسبت به موش هایي که این ماده را در رژیم ندارند اکثر چربی مي سوزانند. زردچوبه گرمای بدن را افزایش مي دهد بنابراین سوخت و ساز بدن نیز چندان مي شود.

 

بعلاوه زردچوبه خواص دیگری نیز دارد بعنوان مثال از آلزایمر پیشگیري کرده و هورمون ها را در طول ماه در حد مناسب نگه مي دارد. مي توانید زردچوبه را به سوپ یا کباب بیفزایید یا بر روی سبزیجات سرخ شده بریزید.

 

فلفل قرمز
اگر تا به حال به طور اتفاقی فلفل قرمز زیادی به غذا افزوده باشید متوجه شده اید که ادویه اي بسیار گرم مي باشد. در واقع زردچوبه و فلفل قرمز دمای بدن را افزایش داده و باعث سوخت و ساز اکثر مي شوند. افزودن این ادویه به غذا باعث مي شود در هر وعده خوراکی صد کالری چربی بسوزد. سعی کنید فلفل قرمز را به سوپ، تخم مرغ و غذا هاي گوناگون بیفزایید.

 

دارچین
دارچین ادویه اي هست که قند خون را در حالت تعادل نگه مي دارد، از هوس کردن غذا جلوگیري مي کند و احساس سیری به مدت طولانی مي دهد. بهتر هست دارچین را به پنیر، ماست و چای بیفزایید. بعلاوه دارچین ادویه اي مناسب برای تهیه گوشت هست.

 

زیره سبز
افزودن یک قاشق چایخوری زیره سبز به یکی از وعده هاي خوراکی در روز باعث سه برابر شدن چربی سوزی مي شود. خبر خوبی هست زیرا زیره در کل جهان وجود دارد و مي توان آن را به هر خوراکی افزود.

 

سیر
ممکن هست سیر باعث بوی بد دهان شود اما مصرف آن باعث افزایش چربی سوزی مي شود. مطالعه اي نشان مي دهد موشی که در رژیم خوراکی سیر داشته در هفت هفته وزن بیشتری نسبت به موشی که سیر نمی خورده کم کرده هست. اگرچه این نتایج در میان انسان ها بررسی نشده هست اما افزودن سیر به رژیم خوراکی ضرری ندارد. بعلاوه افزودن سیر به غذا باعث خوش مزه تر شدن غذا مي شود و مواد مغذی زیادی نیز دارد.

 

زنجبیل
زنجبیل نیز مثل دارچین به بازرسی قند خون کمک مي کند و از افزایش ناگهانی گلوکز بعد از مصرف غذا هاي حاوی قند یا کربوهیدرات جلوگیري مي کند. همین طور زنجبیل خاصیت چربی سوزی دارد و با افزایش گرمای بدن به افزایش سوخت و ساز کمک مي کند. مي توانید زنجبیل را به ماهی، سالاد میوه یا چای بیفزایید.

 

فلفل سیاه
فلفل سیاه مثل زنجبیل خواص چربی سوزی دارد. این ادویه از تشکیل سلول هاي چربی اخیر پیشگیری مي کند بنابراین از افزایش وزن پیشگیري مي کند. اگر تاکنون فلفل سیاه را به تمام غذا هاي خود نمی افزودید از هم اکنون به بعد آن را به همه ي چیز حتی ماست و پنیر نیز بیفزایید.

 

هل
 به گزارش پارس ناز هل یکی دیگر از ادویه هایي هست که دمای بدن و سوخت و ساز بدن را افزایش مي دهد. مي توانید هل را با زنجبیل، دارچین و گل میخک مخلوط کرده و چایی مخصوص بسازید. همین طور مي توانید هل را به قهوه و گوشت بیفزایید.

 

قاصدک 

اگرچه عده زیادی از باغبان ها قاصدک را گیاهی هرز مي دانند، این گیاه بین آشپزها بعنوان ماده اي مغذی و افزودنی مناسب برای غذا و نوشیدنی مي باشد. گیاه هرز نیز باعث کاهش وزن و کاهش نفخ با افزایش ویتامین آ، ث و اي و مواد معدنی مثل آهن و پتاسیم مي شود.