پارس ناز پورتال

معرفی گیاهان دارویی برای جلوگیری و درمان استرس

معرفی گیاهان دارویی برای جلوگیری و درمان استرس

معرفی گیاهان دارویی برای جلوگیری و درمان استرس 

استرس یک نوع مریضی روانی هست که می تواند روی دیگر اعضای بدن نیز تاثیرات منفی بگذارد,شما میتوانید برای درمان این مریضی از گیاهان دارویی بهره گیری نمایید. برای تهیه نوشیدنی ضد استرس در گام اول بهتر هست از محصولات خوراکی ارگانیک و سرشار از مواد مغذی لازم برای سلامت روحی بهره گیری کنید:

 

تغییرات‌ میتوانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. جواب‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ هست‌. استرس‌ مثبت‌ می تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها, فرد را شکست‌ می دهند, ایجاد شود.برای تهیه نوشیدنی ضداسترس در گام اول بهتر هست از محصولات خوراکی ارگانیک و سرشار از مواد مغذی لازم برای سلامت روحی بهره گیری کنید:

 

تخم شربتی

خوشبختانه تخم شربتی جزو دانه هاي در دسترسی هست که در هر عطاری پیدا می‌شود. این دانه هاي ریز سلامت عمومی بدن را تضمین میکنند و داروهای کارساز و طبیعی برای رویارویی با استرس محسوب میشوند.

تخم شربتی حاوی مواد معدنی مفیدی مثل منیزیم و همین طور ویتامین B هست که این دو ماده مغذی برای کاهش استرس لازم و ضروری میباشند. بزرگتری و مهم‌ترین خاصیت تخم شربتی در میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در انها هست. این ترکیبات مغذی باعث بهبود اوضاع روحی و عصبی شده و حافظ سلامت قلب هست.

 

بادام
بادام جزو خشکبارهای لذیذ هست که سرشار از منیزیم هست که ماده معدنی لازم و ضروری برای بازرسی استرس محسوب میشود. بادام هم‌چنین حاوی میزان قابل توجهی فیبر هست. حتما می‌دانید که فیبرها برای تنظیمی میزان قند خون بسیار کارساز میباشند.

 

اضافه بر این اگر بادام را با مواد خوراکی حاوی ویتامین B و دیگر مواد خوراکی حاوی ویتامین C ترکیب کنید آسان تر و سریع تر میتوانید با استرس و پریشانی رویارویی کنید.

 

توت فرنگی
توت فرنگی نیز به نوبه خود سرشار از منیزیم میباشند و در عین حال جزو منابع لذیذ ویتامین C محسوب میشوند. اگر هرروز بین 15 تا 20 شماره توت فرنگی میل کنید میزان نیاز هرروز خود به ویتامین C را تأمین خواهید کرد.

 

این توت هاي خوش رنگ و آبدار همین طور سرشار از آنتی اکسیدان ها, اسید فولیک, پتاسیم, فسفر, آهن, کلسیم, زینک و سلنیوم میباشند. توت فرنگی به طور غیر قابل یقین مغذی هست و نیازهای هرروز ما در دورانی که دچار استرس و تنش هاي روحی هستیم را تأمین می‌کند.

 

چای بابونه
بابونه گیاهی بسیار کارساز برای کاهش استرس میباشد. ماهیت آرامبخش و تسکین دهنده آن بعنوان یک مسکن بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل میکند. بابونه به شل شدن عضلات, رفع پریشانی و خواب بهتر کمک می‌کند.

 

برای مبارزه و درمان استرس شما میتوانید هرروز 4 فنجان از دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش, 2 قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس اندکی عسل بعنوان مزه دهنده به آن اضافه کنید و آن را بنوشید.

 

شما همین طور می‌توانید گل بابونه تازه یا چند قطره از اسانس بابونه به آب گرم اضافه کنید و بعنوان تسکین دهنده اعصاب مصرف نمایید.شما حتی می‌توانید از این گیاه بعنوان مکمل نیز بهره گیری نمایید. برای انتخاب دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

 

پودر پروتئین شکلات سیاه
شاید اگر به چند داروخانه سر بزنید بتوانید این پروتئین شکلاتی را گیر بیاورید. در واقع این پودر مکمل پروتئین هست که از شکلات سیاه تهیه شده و بخشی از نیازهای بدن را بدون ایجاد اضافه وزن تأمین میکند. زمانی که ما دچار استرس می‌شویم و یک دوره زمانی پرتنش را سپری می‌کنیم سیستم ایمنی بدنمان ضعیف می‌شود.

 

بنابراین برای رویارویی با اثرات ویرانگر استرس به مواد مغذی بیشتری احتیاج داریم. فراموش نکنید که شکلات سیاه قدرت افزایش اندورفین را دارد و سرشار منیزیم هست. در نتیجه برای رویارویی با استرس کارساز هست.داروهای گیاهی برای استرسشکلات سیاه سرشار از منیزیم هست و در نتیجه برای رویارویی با استرس کارساز هست

 

چای سبز
شما هم‌چنین میتوانید با نوشیدن یک فنجان چای سبز پریشانی خود را کاهش دهید. چای سبز حاوی آمینو اسید ال تیانین «L-Theanine» هست که فرآوری امواج مغزی آلفا را در مغز افزایش میدهد و این امواج به نوبه خود منجر به کاهش استرس, افزایش آرامش, بهبود تمرکز و هوشیاری ذهنی میشود.

 

به علاوه این اسید آمینه نقش مهمی را در ساخت گاما آمینوبوتیریک اسید «GABA» که یک انتقال دهنده عصبی هست و باعث ریلکس شدن انسان می‌شود, ایفا می‌نماید.

 

2 قاشق چای خوری برگ هاي چای سبز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.
اجازه دهید دمنوش به مدت 5 دقیقه دم بکشد.
اندکی آبلیموی تازه و عسل به آن اضافه کنید.
شما می‌توانید هرروز 2 تا 3 فنجان چای سبز را برای کاهش استرس بنوشید.

 

عسل درخت پرتقال
همانگونه که می‌دانید انواع متنوعی از عسل وجود دارد. یکی از انواع پرخاصیت آن عسل درخت پرتقال هست که به خاطر خواص آرام بخشی شهرت زیادی دارد. گرچه اگر پیروز به خرید این نوع عسل نشدید میتوانید از عسل هاي معمولی بهره گیری کنید.