پارس ناز پورتال

معرفی گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش

معرفی گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش

معرفی گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش 

دستگاه گوارش انسان یکی از پرکارترین و همین طور آسیب پذیرترین اندام بدن هست که میتوان با بهره گیری از گیاهان دارویی آن را تقویت نمود. در افراد مسن، بدن آنزیم‌هاي گوارشی کمتری ترشح میکند، و همین روند منجر به بعضی مشکلات گوارشی می شود.مصرف بعضی مکمل‌هاي خوراکی را تحت نظر دکتر آغاز کنید تا سیستم گوارشی سالمتری داشته باشید:

 

شیرین بیان: شیرین بیان سالهاست که برای درمان علائم سو هاضمه مثل سوزش سر دل و برگشت اسید معده بهره گیری می شود. شیرین بیان خام گرچه می تواند همراه با عوارض جانبی مثل افزایش فشار خون شود. مصرف شیرین بیان توسط زنان باردار بدون مشورت با دکتر به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود.

 

روغن نعنا: مطالعات مختلفی نشان میدهد که روغن نعنا در درمان درد و نفخ ناشی از سندرم روده تحریک پذیر مؤثر هست. مصرف مکمل روغن نعنا در دوزهای کوچک ایمن هست.

 

چای بابونه: به طور گسترده‌اي در درمان مریضی‌هاي گوناگون کاربرد دارد. طبیعت بابونه برای درمان مشکلات گوارشی از قبیل ناراحتی معده، قولنج و حالت تهوع بعلاوه اضطراب و بی خوابی هست. گرچه مصرف بابونه برای کسانی که مبتلا به آلرژی ابروسیا میباشند «آلرژی آبروسیا، آلرژی بسیار شایعی هست که توسط گیاه آبروسیا از خانواده گل آفتابگردان ایجاد میشود»، باید تحت تجویز دکتر باشد.

 

زنجبیل: این گیاه برای از بین بردن تهوع و استفراغ در دوران بارداری خوب هست. زنجبیل به راحتی در دسترس هست و میتواند به صورت قرص یا بعنوان یک ریشه به طور طبیعی مصرف شود و باید در دوزهای کوچک 1 تا 3 گرم در روز بهره گیری گردد.

 

اسفرزه: فیبر بسیار بالایی دارد و محتوای فیبر بالای آن در روده جذب می شود. گیاه اسفرزه از وخیم شدن یبوست پیشگیری میکند.