پارس ناز پورتال

این گیاهان دشمن بیماری سرطان هستند

این گیاهان دشمن بیماری سرطان هستند

این گیاهان دشمن بیماری سرطان هستند 

سرطان مریضی مهلک و کشنده سال هاي جدید بوده هست، میتوان از سنین جوانی از ابتلا به این مریضی با بهره گیری از راه هاي مختلفی پیشگیري نمود. هنگامی که موضوع سرطان مطرح میشود، ما هرگز از تسلیحات کافی در دسترس برای مبارزه با آن برخوردار نخواهیم بود. اما این به معنای ناتوانی کامل انسان نیست. بعضی از گیاهان دارویی می‌توانند در کمک به مبارزه با سرطان نقش چشمگیری داشته باشند.

 

شبدر قرمز
شبدر قرمز حاوی ترکیبی قوی به نام فورمونونتین هست که به مبارزه با سرطان پستان کمک می‌کند. بنا بر مطالعه اي که در نشریه پزشکی Hormone and Metabolic Research منتشر شد، دانشمندان دریافتند که فورمونونتین از گسترش سلول هاي سرطانی و همین طور حمله سرطان به سلول هاي سالم پیشگیری میکند

 

و از این رو گسترش مریضی احتمال کمتری دارد. در شرایطی که مطالعات بیشتری در این اساس باید صورت بگیرند، اما نتایج کسب شده امیدوارکننده بوده اند.

 

زنجبیل
زنجبیل نه تنها میتواند عطر و طعم خوبی به کلوچه ها ببخشد، بلکه این ادویه قدرتمند از ویژگی هاي ضد سرطانی و نابودکنندگی تومور نیز بهره میبرد. به لطف چهار ترکیب گوناگون – جینجرول، پارادول، شوگائول و زرومبون – پژوهشی که در نشریه International Journal of Preventive Medicine منتشر شد، نشان داد که زنجبیل ممکن هست به درمان سرطان هاي پستان، روده بزرگ، معده، کبد، پروستات و پوست کمک کند.

 

قاصدک
بر اساس پژوهش هاي صورت گرفته درمورد فواید سلامت شگفت انگیز قاصدک، توانایی این گیاه در مبارزه با سرطان دیدنی دقت هست. یکی از دیدنی دقت‌ترین مطالعات صورت گرفته درمورد توانایی هاي ضد سرطانی قاصدک در نشریه Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine منتشر شده بود. دانشمندان کانادایی دریافتند که پس از گذشت 48 ساعت از مواجهه با عصاره قاصدک، مرگ سلول هاي سرطانی آغاز شده هست.

 

همین طور، مشخص شد قاصدک حتی روی سلول هاي سرطانی که در برابر شیمی درمانی مقاوم بودند نیز تأثیرگذار بوده هست.پیشگیری از سرطان با داروهای گیاهیچای تهیه شده از برگ هاي قاصدک رشد سلول هاي سرطان پستان را کاهش میدهد

 

پژوهشی دیگر که در نشریه International Journal of Oncology منتشر شد، نشان داد که چای تهیه شده از برگ هاي قاصدک رشد سلول هاي سرطان پستان را کاهش میدهد، در شرایطی که چای تهیه شده از ریشه قاصدک توانایی سلول هاي سرطانی برای حمله به بافت سالم پستان و بافت سالم پروستات را کاهش می‌دهد

 

در مطالعه اي دیگر که در نشریه پزشکی آنلاین Plos One منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که عصاره ریشه قاصدک قادر به انتخاب و از بین بردن سلول هاي سرطانی بدون سمیت برای سلول هاي سالم بوده هست. آن‌ها اینگونه نتیجه گیری کردند که ریشه قاصدک جایگزینی بالقوه مفید، غیر سمی و مؤثر برای حالت هاي معمول شیمی درمانی هست.

 

شیرین بیان
مشخص شده هست در ریشه این گیاه خوشمزه ترکیبی به نام گلابریدین وجود دارد که قادر هست روشن شدن ژن هاي سرطان کبد – فرآیندی که به نام بیان ژن شناخته میشود – را متوقف کند. اما گلابریدین تنها ترکیبی در شیرین بیان نیست که توانایی مبارزه با سرطان را نشان داده هست. مطالعات نشان داده اند که گلابریدین و دیگر ترکیبات قوی که در ریشه شیرین بیان یافت میشوند ممکن هست در اساس مبارزه با سرطان پستان و سرطان هاي دستگاه گوارش نیز مؤثر باشند.

 

گیاه دم اسبی
مطالعه اي که در نشریه Jounal of Medicinal Food منتشر شد، نشان داد که این گیاه دارویی کوچک تکثیر سلول هاي سرطانی را متوقف میکند. مطالعات اکثر روی حیوانات نشان داد که ترکیبی از گیاهان دارویی که شامل گیاه دم اسبی به همراه قارچ چاگا بود در کاهش لنفوم «سرطان غدد لنفاوی» و تومورهای سرطان خون مؤثر بوده و نرخ بقا را تا 33 درصد افزایش داده هست.

 

خار شیری
خار شیری یا خار مریم دیر زمانی هست که بعنوان یک محافظ کبد شناخته می‌شود، اما پژوهش ها نشان داده اند که این گیاه ممکن هست از جمله برترین داروهای طبیعی برای درمان سرطان کبد باشد. ترکیبی به نام سیلیمارین که در گیاه خار شیری وجود دارد میتواند به هفت روش گوناگون با سرطان مبارزه کند. افزون بر این، ترکیبی به نام سیلیبین از مواد ژنتیکی در سلول هاي کبد محافظت می‌کند، در شرایطی که بروز سرطان کبد را کاهش میدهد.

 

جعفری
از جعفری اکثر بعنوان یک چاشنی در غذاها بهره گیری می‌شود، اما این گیاه دارویی میتواند در نقش یک راه حل طبیعی برای مقابله با سرطان مدنظر قرار بگیرد. پژوهشی که در نشریه Science of Food and Agriculture منتشر شد، نشان داد که جعفری بعنوان یک آنتی اکسیدان عمل میکند و رادیکال هاي آزاد را نابود می سازد،

 

از DNA در برابر آسیبی که می‌تواند به سرطان منجر شود، محافظت می‌کند و همین طور تکثیر و مهاجرت سلول هاي سرطانی در بدن را مهار می‌کند.

 

ارگانو
درمورد توانایی هاي ارگانو برای مبارزه با سرطان مطالعات گسترده اي صورت نگرفته هست، اما مطالعات نخست از جمله یک مشابه که در نشریه Journal of Medicinal Food منتشر شد، نشان داده اند که 4-ترپینئول که در ارگانو یافت می‌شود، در مقابله با گسترش سرطان مؤثر هست.

 

بارهنگ
بنا بر نتایج پژوهشی که در نشریه Journal of Ethnopharmacology منتشر شده هست، گیاه دارویی بارهنگ می‌تواند قدرت رشد سلول هاي سرطانی در انسان را سرکوب کند. پیشگیری از سرطان با داروهای گیاهی گیاه دارویی بارهنگ میتواند قدرت رشد سلول هاي سرطانی در انسان را سرکوب کند

 

مخمر سنت جان
اکثر مردم فکر میکنند مخمر سنت جان برای درمان افسردگی بهره گیری می‌شود و مطالعات بسیاری نشان داده اند که در این اساس مؤثر عمل میکند، اما افراد کمی این گیاه دارویی را بعنوان گزینش اي در درمان سرطان مدنظر قرار میدهند. پژوهشی که در نشریه پزشکی آنلاین Plos One منتشر شد، نشان داد که ماده فعال هیپریسین در مقابله با سرطان مهاجم ملانوما بسیار مؤثر بوده هست.