پارس ناز پورتال

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

مجموعه : اخبار سینما
یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد 

سریال یانگوم که درسال هاي قبل از تلویزیون ایران پخش شد توانست سبب رضایت مندی مردم شود و فیلمهای کره اي را در ایران رونق دهد. سریال کره اي «سایمدانگ» با بازی لي یونگ ئه، بازیگر نقش یانگوم در سریال جواهری در کاخ، قرار است به احتمال زیاد سریال نوروزی شبکه تماشا باشد. اطلاعات دست اول را درمورد این سریال بخوانید.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

10 سال از پخش سریال «جواهری در کاخ» و اوج محبوبیت یانگوم میان ایرانی ها می گذرد اما هنوز از اهمیت این سریال میان مردم چیزی کم نشده است. حالا هم که چند وقتی است مجددا نام «لي یونگ ئه»، بازیگر نقش یانگوم سرزبان ها افتاده. یونگ ئه همین چند هفته گذشته 56 هزار دلار به زمين لرزه زدگان غرب ایران کمک کرد و وزیر بهداشت هم در دیداری که با او داشت، از زحماتش قدردانی کرد.

 

این خبر موج جدیدی در جامعه به راه انداخت و باعث شد تصاویر این بازیگر بعد از 10 سال مجددا میان ایرانیان دست به دست بچرخد. حالا دراین شرایط، تلویزیون برای پخش سریال جدید لي یونگ ئه با نام «سایمدانگ» وارد مذاکره شده و احتمالا این سریال عید نوروز از شبکه تماشا روی آنتن می‌رود. نخستین اطلاعات را درمورد این سریال بخوانید.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

بازگشت یانگوم بعد از 14 سال

لي یونگ ئه یا همان بازیگر نقش یانگوم خود ما بعد از این‌که سال 2003 نقش بسیار سخت و طولانی را در جواهری در کاخ بازی کرد تا مدت ها بازیگری را کنار گذاشت. او تا سال 2017 یعنی حدود 14 سال در هیچ فیلم و سریالی بازی نکرد و تصمیم گرفت با همان نقش مهم در ذهن ها باقی بماند. این بازیگر 46 ساله کره اي،

 

حالا بعد از این همه ی سال به دنیای بازیگری برگشته ودر سریال 30 قسمتی «سایمدانگ» به کارگردانی Yoon Sang Ho نقش بازی کرده. درواقع سریال «سایمدانگ» بازگشت مجدد او به دنیای بازیگری است که همین سال جاري از شبکه SBS کره جنوبی پخش شده.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

استقبال در کشور های مختلف

«سایمدانگ» در همین مدت کوتاه توسط کشور های مختلف جهان خریداری شده و گویا فروش خوبی هم داشته. شرکت نت فلیکس حق رایت سریال را برای پخش جهانی ساعتی 20 هزار دلار خریداری کرده. یک شرکت ژاپنی برای توزیع سریال در کشورش ساعتی 90 هزار دلار حق رایت آنرا خریده.

 

در هنگ کنگ و چین هم رایت این اثر ساعتی 267 هزار دلار فروخته شده. جالب اینجاست که باوجود استقبال بی امثال مردم کشورهایی هم چون ژاپن، چین، سنگاپور و مالزی از این سریال آن ‌طور که باید در کره جنوبی پیروز نبوده. کمپانی نت فلیکس قرار است از اول فوریه آن رابه صورت جهانی منتشر کند و هم زمان با پخش جهانی نت فلیکس، در ایران هم توسط تلویزیون تعاملی تیوا پخش می‌شود.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

سریال نوروزی شبکه تماشا

آن ‌طور که شنیده میشود، تلویزیون تعاملی تیوا که دارای مجوز از صدا و سیماست، چند وقت پیش، رایت این سریال را خریده و هم اکنون هم مشغول کار ترجمه و دوبله آن است. این سریال قرار است بعد از آماده سازی ابتدا به صورت آنلاین و بعد به صورت دی وی دی توزیع شود و بي درنگ بعد ازآن شبکه تماشا یا نمایش هم سریال را روی آنتن ببرند.

 

البته هنوز دوران پخش دقیق سریال از تلویزیون مشخص نیست اما گویا قرار است پخش اینترنتی و دی وی دی هاي آن زمستان همین سال جاري انجام شود و بعد شبکه تماشا آنرا بعنوان سریال نوروزی روی آنتن ببرد.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

ادامه همکاری با دوبلورهای یانگوم

اگر از علاقه مندان سرسخت سریال «جواهری در کاخ» بوده اید و دلتان میـــخواهد صدای یانگوم را همانگونه که به خاطر داشته اید بشنوید اصلا نگران نباشید سریال «سایمدانگ» به مدیریت دوبلاژ زهره شکوفنده در حال دوبله است. شکوفنده مدیر دوبلاژ «جواهری در کاخ» هم بودو تقریباً تلاش کرده از همان دوبلورها برای این سریال جدید استفاده کند. آن ‌طور که شنیده ایم، مینو غزنوی یا همان دوبلور مشهور یانگوم هم صداپیشه نقش سایمدانگ است.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

دعوت از یانگوم برای رونمایی

هم زمان با دیدار وزیر بهداشت با لي یونگ ئه، تلویزیون تعاملی تیوا دعوتنامه اي برای این بازیگر فرستاده و وی را برای رونمایی از نخستین قسمت سریال «سایمدانگ» به ایران دعوت کرده. این اي پی تی وی نیت داشته هم زمان با نمایش قسمت اول سریال میزان این بازیگر باشد اما ازآن جاییکه لي یونگ ئه سفیر افتخاری المپیک زمستانی است

 

امکان پذیرش این دعوت را ندارد. تلویزیون اینترنتی تیوا نیت دارد این سریال را تا بهمن ماه به بازار بفرستد و طبیعتا امکان سفر یونگ ئه در آن دوران به ایران وجود ندارد.او عذرخواهی کرده و گفته دوست داشتم به ایران بیایم و مردم ایران را دوست دارم اما دراین دوران سفر برایم مقدور نیست. او در همان مراسم دیدار با وزیر بهداشت ما،

 

ابراز امیدواری کرده که پخش این سریال در ایران مورد استقبال مردم قرار گیرد. البته کماکان تلاش برای دعوت از او در فصلی دیگر ادامه دارد و احتمالا اگر اینبار دعوت را بپذیرد و به ایران بیاید به خاطر پخش این سریال از تلویزیون قطعا از او برای حضور دراین رسانه هم دعوت میکنند.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گردد

حکايت سایمدانگ در دو دوران

سایمدانگ یک شخصیت تاریخی مشهور در کره است و حتی عکسش هم روی اسکناس هاي 50 هزار ون کره جنوبی چاپ شده. حکايت سریال سایمدانگ در دو دوره زمانی مختلف روایت میشود؛ بخشی ازآن متعلق به دوران کنونی است و بخشی هم در دوره زمانی بسیار دور مثلاً 500 سال پیش می گذرد.

 

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی با بازی یونگ ئه بعنوان دانشجوی دکترا در دوره معاصر مشغول مطالعه روی یک تابلوی نقاشی است ولی با مشکلات زیادی در روال تحصیلات و همین طور زندگی شخصی اش روبه‌رو میشود، هم زمان حکايت به 500 سال قبل یعنی دوره اي که شخصیت سایمدانگ و همان نقاشی که او روی تابلوهایش پژوهش می‌کند بر میگردد. از این جا به بعد یانگوم را در نقش شخصیت تاریخی سایمدانگ می‌بینیم.

یانگوم با سریال جدید به تلویزیون بازمی گرددشهرزاد کره اي

آن ‌طور که شنیده ایم حکايت تاریخی «سایمدانگ» یک جورهایی شبیه همین سریال «شهرزاد» خود ما است. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دختر و پسری به هم علاقه مند می‌شوند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند اما به خاطر بعضی مسائل، بین شان جدایی میوفتد. آن ها 20 سال بعد از قراری

 

که باهم بسته اند، هم دیگر را دیدار می‌کنند. دختر حالا دیگر ازدواج کرده و صاحب چند فرزند است اما مرد عاشق هیچگاه با هیچ دختر دیگری عهد ازدواج نبسته است. دختر نیز وضع زندگی مناسبی ندارد و همسرش زندگی خوبی برای او و بچه هایش فراهم نکرده و حتی به او خیانت می‌کند.

 

سایمدانگ علی رغم این‌که می‌تواند طلاق بگیرد و با خواستگار اولش زندگی خوبی را آغاز کند ولی با فداکاری خودش را وقف سر و سامان دادن بچه هایش می‌کند و ماندن درکنار خانواده اش را ترجیح می‌دهد. او با سختکوشی مثال زدنی در دوره اي که زنها حق کار کردن نداشته اند به تنهایی مخارج زندگی را تامین میکند. سایمدانگ در جامعه 500 سال پیش به تنهایی جور خانواده اش را می‌کشد و…

 

پیشبینی استقبال از سریال

استقبال بی امثال مخاطبان از سریال «جواهری در کاخ» و بعد ازآن «افسانه جومونگ» نشان داده که سریالهای کره اي بطور کلی میان مخاطبان ایرانی جایگاه خوبی دارند. درست است که بعد از این دو سریال، هیچگاه سریال کره اي دیگری نتوانسته است تا این حد مورد دقت قرار بگیرد اما بنظر می‌رسد «سایمدانگ» هم به خاطر قصه عاشقانه و جذابی که دارد و هم به خاطر حضور بازیگر نقش یانگوم، دوران پخشش با استقبال عجیبی رو به رو شود.