پارس ناز پورتال

یوگای خنده ورزشی مفرح و سلامتی بخش

یوگای خنده ورزشی مفرح و سلامتی بخش

یوگای خنده ورزشی مفرح و سلامتی بخش 

یوگای خنده ورزشی هست که می‌تواند بسیار مفرح باشد در عین اینکه می‌خندید و خوشحال هستید فواید زیادی را نیز نصیب سلامت خود کنید. خندیدن یکی از روشهای سالم زندگی کردن هست پس اگر می‌خواهید سالم باشید یوگای خنده را به برنامه هاي هرروز خود اضافه کنید. همۀ ما به قدری غرق مشکلات زندگی شده ایم

 

که چشم مان را به زیبایی هاي زندگی بسته و حتی وقتی برای خندیدن پیدا نمی‌کنیم. با شرکت در جلسات یوگای خنده تغییر بزرگی در زندگی تان ایجاد میکنید و در می یابید که این شکل یوگا چقدر آسان و آرام بخش هست.در اینجا می‌خواهم توضیحاتی درمورد یوگای خنده و فواید آن بدهم:

 

یوگای خنده چیست؟

یوگای خنده که به هاسا یوگا هم مشهور هست تمرینی هست که از هندوستان نشات گرفته و اکنون در سراسر جهان رواج پیدا کرده هست. یوگای خنده، خنده هاي ارادی طولانی مدت هست. کاری که هرگز نمی‌توانید در طول روز انجام دهید.

 

یوگای خنده بر زمینه یک قانون بسیار ساده پایه گذاری شده هست. خنده ارادی به اندازه خنده هاي بی ارادی فواید جسمی و روانی دارد. کلاس هاي یوگای خنده معمولا به صورت گروهی تشکیل میشوند و خنده هاي اجباری ابتدای جلسات مانند واگیر به تمام اعضای گروه سرایت می‌کند. معمولا اجرای یوگای خنده به صورت گروهی راحت تر هست.

 

در هندوستان اکثر روزها مردم در پارک ها یوگای خنده تمرین می‌کنند. بنیانگذار این تمرین پزشک مادان کاتاریا هست. او در کتابش “بی علت بخند” درمورد یوگای خنده توضیحات کاملی داده هست.

 

روش یوگای خنده؟

یوگای خنده را تنها در منزل هم میتوان تمرین کرد. همینطور که در اتاق راه میروید دست بزنید و باصدای ها ها ها ها بخندید. همانگونه که گفته شد تمرین یوگای خنده به صورت گروهی راحت تر هست زیرا خنده مسری هست. وقتی گام تمرین دست تان بیاید می‌بینید که همۀ گروه احمقانه در حال خندیدن میباشند.

 

به چشم هاي هم گروهی ها نگاه کنید و تا جایی که می‌توانید بخندید. خنده ها باید از درون دیافراگم سر بزند تا مطمئن شوید که شش ها درست تمرین داده می‌شوند. گرچه این ورزش تمرین هاي وسیع و متفاوتی دارد که با شرکت در کلاس هاي آموزشی یوگای خنده می‌توانید انها را انجام دهید.

 

فواید یوگای خنده
اکنون که تا حدودی با یوگای خنده آشنا شده اید بیایید کمی هم درمورد فواید آن بدانیم:یوگای خنده استرس را کاهش میدهد. وقتی مرتب یوگای خنده تمرین کنید تنش ها و اضطراب ها کاهش یافته و احساساتی که در درونتان حبس کرده بودید بیرون می‌زند.یوگای خنده برای سیستم ایمنی بدن خوب هست. نه تنها گردش خون را در بدن تقویت میکند بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کرده و از بدن در مقابل مریضی ها حمایت میکند.

 

خندیدن باعث آزاد شدن اندورفین یا هورمون حس خوب میشود. تمرین یوگای خنده در صبحگاه اندورفین در بدن آزاد می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی در آن روز داشته باشید. این برترین روش خوشحال برای شروع روزتان هست.خندیدن سلامت سیستم لنفاوی را تقویت میکند و کمک میکند سموم از بدن خارج شود.

 

همان طور که دیدید این روش آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای برخورداری از سلامتی هست. یوگای خنده را تمرین کنید تا دنیایی از تفاوت را به زندگی تان بیاورید.