پارس ناز پورتال

یکی از فرمانده های ارشد داعش کشته شد

یکی از فرمانده های ارشد داعش کشته شد

یکی از فرمانده های ارشد داعش کشته شد 

یکی از سرسخت ترین و خطرناکترین فرمانده های داعش بنام الشیشانی کشته شده است این در حالی است که دولت امریکا برای وی جایزه 5 میلیون دلاری گذاشته بود. تا کنون بارها خبر مرگ الشیشانی منتشر شده اما این خبرها از سوی داعش و یا با انتشار ویدئوهایی از سوی این تروریست تکذیب شده بود. دولت آمریکا پارسال برای سر این تروریست 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

 

ابو عمر شیشانی (چچنی) یکی از جان سخت ترین و تحت تعقیب ترین فرماندهان داعش کشته شده است.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، خبرگزاری ” اعماق ” – وابسته به گروه مسلح داعش – با اعلام این خبر ، مرگ این عضو بلند پایه گرجستانی تبار داعش را تایید کرده است.
یکی از فرمانده های ارشد داعش کشته شدبنا بر اعلام وب سایت اعماق الشیشانی در حال پس زدن حملات نیروهای عراقی و ائتلاف به مناطق جنوبی موصل کشته شده است. خبرگزاری رویترز اعلام کرده تایید خبر مرگ این فرمانده داعش را از منابع مستقل ندارد.
یکی از فرمانده های ارشد داعش کشته شدبر اساس اعلام خبرگزاری وابسته به داعش، الشیشانی در نبرد در حومه شهر “شرقاط ” در جنوب شهر موصل عراق کشته شده است.این فرمانده داعشی به ” عمر چچنی ” نیز اشتهار داشت. نام اصلی این تروریست گرجی تبار “تَرخان باتیراش‌ویلی” است. او متولد 1986 در گرجستان بود.
یکی از فرمانده های ارشد داعش کشته شداو پیش از پیوستن به داعش رهبر گروه “جیش المهاجرین و الانصار” در شمال قفقاز بود. او پیشتر در ارتش گرجستان خدمت می کرد اما از 6 سال پیش به بهانه بیماری خدمت در ارتش را رها کرد و به گروه های ستیزه جوی افراط گرا پیوست.

 

پیشتر “پیتر کوک” سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ماه مارس گذشته از مرگ این فرمانده داعش در عملیات هوایی آمریکا علیه نشست رهبران داعش در نزدیکی منطقه ” شدادی ” خبر داده بود، اما وب سایت اعماق این خبر را تکذیب کرده بود.

 

شیشانی یکی از اعضای بلند پایه فرماندهی داعش بود. از او تحت عنوان وزیر جنگ داعش و مشاور نظامی ابوبکر بغدادی رهبر داعش یاد می شد. او همچنین یکی از اعضای شورای رهبری داعش در شهر رقه بود.
دولت آمریکا پارسال برای دستگیری یا اطلاعات منجر به دستگیری این تروریست داعشی 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

 

در ماه های گذشته بارها خبرهایی مبنی بر کشته شدن الشیشانی منتشر شده بود که این خبرها از سوی خبرگزاری داعش و یا انتشار ویدئوهایی از جانب الشیشانی تکذیب شده بود و این نخستین بار است که خبرگزاری وابسته به داعش مرگ این رهبر تروریستی را تایید کرده است.