پارس ناز پورتال

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید

مجموعه : اخبار سینما
این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید 

حالا که سال 2017 به اتمام رسیده است نوبت معرفی فیلم هاي برتر است که بشما پیشنهاد کنیم تا انها را ببینید و لذت ببرید. نزدیک شدن به اتمام سال اغلب ما را ترغیب می کند به سالی که پشت سر گذاشتیم نگاهی بیندازیم و بی شک درنظر می آید که سال 2017 سال خوبی برای سینما بود.

 

این مقاله عده اي از فیلم‌هاي جذابی راکه امسال بخت تماشایشان را داشتیم بررسی میکند که با وجود دیده نشدنشان به‌اندازه فیلم‌هاي مشهور هالیوودی، نباید آنها را از دست داد.

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید

از انیمشینی با خلاقیت بالا که فقط از نقاشی‌هاي رنگ‌روغن ساخته‌شده گرفته تا ادای دینی به پدران سینما ساخته یکی از بهترین کارگردانان جشنواره‌هاي دنیا، فهرست ما شامل 10 فیلم از کشورهایی مانند کوبا، رومانی، برزیل، فنلاند، ایتالیا و … است.

 

نکته: فیلم‌هایي این فهرست ازآن دست آثاری است که با وجود جذابیت‌‌ها و شایستگی فراوان، ممکن است چندان توجه‌ به آن‌ها نشده باشد. از این رو، می تواند گزینه‌هاي خوبی برای فهرست فیلم‌هایي که درسال گذشته ندیده‌اید، باشد.

 

۱۰- Loving Vincent «دوست داشتن وینسنت» ساخته: دوروتا کوبیلا «Dorota Kobiela» و هیو ولچمن « Hugh Welchman»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید Loving Vincent نخستین فیلمی است که تنها و تنها با انیمیشن نقاشی‌هاي رنگ روغن ساخته شده است و به راستی جزو بهترین انیمیشن‌هاي دهه اخیر است. دراین فیلم داستان حول روزهای آخر زندگی نقاش دوست‌داشتنی، ویسنت ونگوگ می چرخد. موضوع دربارهٔ ارماند مردی است که باید نامه‌اي

 

راکه توسط نقاش نوشته‌شده تحویل بدهد ودر حین رساندن نامه به دهکده‌اي که گوگ در آن می‌میرد، جذب داستان نقاش میشود و تماشاگر قادر به درک روابطش با مردمان مکان و چگونگی گذران زندگی‌اش که به پیچیدگی نقاشی‌هایش بود، می شود. اگر چه ممکن است شیوه بیان روایت داستان به‌اندازه جلوه‌هاي بصری فیلم تأثیرگذار نباشد،

 

فیلم به سبب نوع نگرشش به زندگی و کار نقاش نابغه و دوست‌داشتنی، به‌طور شگفت‌انگیزی خیال‌انگیز و مسحورکننده است. بی شک Loving Vincent فیلمی است که ارزش وقت شما را دارد.

 

۹- Good Time «اوقات خوش» ساخته ي بنی سیفدای «Benny Safdie» و جاش سیفدای «Josh Safdie»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنیدGood Time فیلمی است که بهترین استفاده را از عناصر ژانر تریلر می کند، علاوه بر آن با بازی بی‌نظیر رابرت پتینسون روبه‌رو هستیم که شاید بهترین نقش‌آفرینی او تا به حال باشد. Good Time نوشتهٔ رونالد برونستین و جاش سیفدای، داستان دزدی را دنبال می کند که بعد از سرقت از بانکی، اوضاع به هم می‌ریزد و او سعی میکند که از دستگیری برادرش پیشگیري کند و به نابسامانی‌ها رسیدگی کند، اتفاقی که تنها نتیجه‌اش شبی خشونت بار برای اوست.

 

فیلم برداری بی‌نظیر شان پرینس ویلیامز و روایت درگیرکننده و شخصیت‌هاي قابل توجه، باعث می شوند حتی با وجود اشکالاتی در پرداخت داستان، فیلم از بهترین‌هاي امسال باشد. فیلم نمونه‌اي است که نشان میدهد چگونه یک فیلم با داستان جنایی گیرا و درک واقعی شخصیت‌هاي پیچیده و روابط بین آن‌ها می تواند موفق عمل کند. اوقات خوش به کارگردانی برادران سیفدای یقیناً جزو فیلم‌هایي است که هر مخاطب حرفه‌اي سینما باید آنرا تماشا کند.

 

۸- Il Colore Nascosto Delle Cose «رنگ پنهان چیزها» ساخته ي سیلویو سولدینی «Silvio Soldini »

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید اگر چه فیلم از کلیشه‌هاي ژانر جدا نیست، رنگ پنهان چیزها یکی از بهترین کمدی‌هاي رمانتیک‌ امسال و فیلمی به‌راستی منحصر‌بفرد است. این فیلم که ساختهٔ سیلویو سولدینی و نوشتهٔ دوریانا لوندف و دیوید لانتیریو سولدینی است، داستان تئو را دنبال می کند که کار تبلیغاتی میکند. او نامزد دارد

 

اما قادر به به‌ جا آوردن تعهدات در زندگی شخصی‌اش نیست. روزی او اما زن نابینایی را ملاقات میکند و با او رابطه‌اي تشکیل می دهد بیخبر از آنکه بعد ازآن زندگی‌اش به کلی تغییر خواهد کرد. رنگ پنهان چیزها که ردپای آشنای ژانر رمانتیک را داراست و حتی لحظات کمدی خوبی ارائه میکند، بی شک فیلمی است که باید بیشتر دیده شود.

 

۷- Bingo: The King Of The Mornings «بینگو : سلطان صبح ها» ساخته ي دنیل رزند « Daniel Rezende»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید نخستین فیلم ادیتور شناخته شده، دنیل رزند، که به سبب فیلم‌هایي چون City Of God «شهر خدا» ، The Motorcycle Diaries «خاطرات موتورسیکل» و Elite Squad «یگان ویژه» شهرت پیدا کرد، از جذاب‌ترین فیلم‌هاي امسال است.

 

این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است و داستان مردی را دنبال می کند که پس از کار در فیلم‌هاي سخیف تلوزیونی، در جستجوی شهرت، مجری یک برنامهٔ بامدادی با نام بینگو دلقک می شود. کاریزما و استعداد او، با وجود آنکه هویت واقعی او پنهان میماند، بزودی برنامه را زبانزد همه ی می کند. اما گمنامی او بزودی مشکلی برای خود و خانواده‌اش به وجود می‌آورد و اوضاعی پیچیده‌تر از آنچه تصور می ‌شد، رقم می خورد.

 

با دید عمیقی که فیلم نسبت به فرهنگ عامه در دهه ۸۰ دارد، بینگو: سلطان صبح‌ها تصویری با طنز فوق العاده از این دهه به نمایش میگذارد که با هنرنمایی نفسگیر ولادیمیر بریچتا «Vladimir Brichta» کامل میشود.فیلمنامه درخشان لوئیز بولوگنسی، کارگردانی تحسین‌برانگیز رزند، لانگ‌‌ شات‌هاي تأثیرگذار و فضای خاص، همه ی شما رابا فیلمی بی‌همتا روبه‌رو خواهند کرد که بی شک باید آن رابه لیستتان اضافه کنید.

 

۶- Last Days In Havana «اخرین روزها در هاوانا» ساخته فرناندو پرز «Fernando Perez»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنید این فیلم توسط فرناندو پرز و آبل رودریگز نوشته شده است. آخرین روزها در هاوانا یکی از بهترین‌هاي امسال است. با بازی فوق العادهٔ یورگ مارتینز «Jorge Martinez» و پاتریشیو وود «Patricio Wood»، فیلم داستان دو دوست همخانه راکه در پایتخت کوبا زندگی می کنند، بیان میکند. یکی ازآن‌ها «مارتینز» به سبب ایدز در حال مرگ است و دیگری «وود» که در رویای خارج شدن از کشور به سر می برد، از او مراقبت می کند.

 

برخورد فیلم با تعداد زیادی از مسائل اجتماعی و چرخی در جامعهٔ مردم کوبا، داستان بی نظیر، همراه با دیالوگ‌هاي فراموش نشدنی‌اش تجربه‌اي لذت بخش را برایتان رقم می زند. هر شخصیت فیلم حتی آن‌ها که مدت زمانی کوتاه به روی پرده می آیند برایمان برجسته می شوند و تمام کاراکترها انقدر خوب پرداخته میشوند که حذف آن‌ها از روایت داستان قابل تصور نیست. آخرین روزها در هاوانا یکی از بهترین فیلم‌هاي کوبا در دهه اخیر است و بی شک نباید فرصت تماشای آنرا از دست داد.

 

۵- Lumiere «لومیر» ساخته تیری فراماکس «Thierry Fremaux»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنیدتیری فرماکس یکی از کاگردانان انستیتو لومیر، جشنواره فیلم لومیر و و نیز جشنواره فیلم کن است. درسال 2017 او بیش‌تر از ۱۰۰ فیلم از برادران لومیر و تیمشان را جمع اوری کرد و سپس فیلمی درخور شأن اغاز سینما و کمک‌هاي فراوان آگوست و لوئیس لومیر به آن ساخت.

 

شنیدن صحبت‌هاي مربوط به سال‌هاي اغازین هنر هفتم از زبان چنین کسی تجربه‌اي بکر خواهد بود. لومیر ادای احترامی نه فقط به آگوست و لوئیس لومیر بلکه به کل سینماست. فیلمی واجب که همه ی دوستداران سینما باید آنرا تماشا کنند.

 

۴- Little Wing «بال کوچک» ساخته ي سلما ویلهونن «Selma Vilhunen»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنیدفیلم بال کوچک نوشته و ساختهٔ فیلم‌ساز فنلاندی سلما ویلهونن داستانی جذاب از مقولهٔ دوران بلوغ است. فیلم در رابطه با وارپو، دختر ۱۲ ساله‌اي در حال رشد است که با مادرش سیرو زندگی میکند. زنی که برخلاف دخترش هیچ تمایل به بزرگ شدن ندارد. روزی وارپو با دزدیدن ماشینی قصد بر یافتن پدری میکند

 

که هیچ‌وقت وی را ملاقات نکرده است. با وجود آنکه به هدفی که در سر داشت نمیرسد، سفری را آغاز می کند که زندگی هر دوی آنها یعنی وارپو و مادرش رابه‌کل تغییر میدهد.با وجود آنکه فیلم روایت سرراست و ساده‌اي دارد، ویلهونن موفق به بررسی دقیق روان و رفتار کارکتر‌هایش آنگونه که در هیچ فیلمی تا کنون

 

شاهدش نبودیم، میشود. با وجود این با یکی از حساس‌ترین فیلم‌هاي سال روبه‌رو هستیم. فیلمنامه قوی و پرداخت بی‌نظیر شخصیت‌هاي درگیر کننده، فیلم بال کوچک را یقیناً درسال 2017 به فیلمی تبدیل میکنند که نباید آنرا از دست داد.

 

۳- Glory «شکوه» ساخته ي کریستینا گروزوا «Kristina Grozeva» و پیتر والچانف «Peter Valchanov»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنیدGlory بی شک یکی از بهترین‌هاي امسال است. دیدگاه سیاسی و اجتماعیان همراه با بازی نیرومند استفان دنولیوبوف «Stefan Denolyubov» در نقش اصلی شکوه رابه فیلمی فراموش نشدنی تبدیل میکند.

 

این فیلم توسط کرریستینا گروزوا و پیتر والچانف ساخته و توسط گروزوا، والچانف و دکو تارالژکوف نوشته شده است. شکوه داستان زانکو پتروف، مردی را روایت می کند که در راه‌‌ آهن کار می کند و روزی مقدار زیادی پول را در میان ریل‌ها مییابد و پول رابه پلیس تحویل می دهد. از همان لحظه، زندگی او به کلی دگرگون میشود چرا که جولیا استایکوا رئیس رئیس روابط عمومی وزارت حمل و نقل، تصمیم می گیرد از او بعنوان یه عامل منحرف کننده از فساد مالی بوجود آمده استفاده کند.

 

برخورد غم‌انگیز گروزوا و والچانف در رابطه با داستان مردی که طعمه دیوان‌سالاری معیوبی میشود و درعین‌حال توانمندی بالای آن‌ها در بررسی تمام جنبه‌هاي ناشی از حادثه، باعث میشود به فیلمی بی‌سابقه درسال 2017 بربخوریم که یکی از فیلم‌هاي درخشان در کارنامهٔ این دو کارگردان بلژیکی است که تماشای آن توصیه میشود.

 

۲- Custody «سرپرستی» ساخته ي ژاویر لگرند «Xavier Legrand»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنیدسرپرستی نخستین کار کارگردانی ژاویر لگرند بازیگر فیلمهایی چون Everyday Lovers «عاشقان معمولی» و Free Hands «دست‌هاي رها»، به راستی یکی از بهترین‌هاي سال 2017 است.

 

ساخته و نوشته لگرند، فیلم داستان مبارزه‌اي برای به سرپرستی گرفتن پسربچه‌اي بعد یک طلاق پیچیده است. هر صحنه به ما نشان میدهد مردی که به نظر می رسید شوهری عاشق ودر رنج طلاق است، در واقع مردی خشن است.

 

روند اتفاقات داستان و فضای خفه کننده فیلم که بر روی پرده به واقع هراس‌انگیز به نظر می رسد چرا که با جلو رفتن داستان هر انچه فکر می کردیم نادرست از آب در می آید. این مسئله باعث می شود با فیلمی روبه‌رو باشیم که نباید آنرا از دست بدهیم.سرپرستی بی شک از بهترین کارگردانی‌هاي یک کارگردان فیلم اولی در دهه اخیر است و فیلمی است که هر خوره فیلمی باید به تماشای آن بنشیند.

 

۱- Pororoca «پوروروکا» ساخته ي کنستانتین پاپسکو «Constantin Popescu»

این 10 فیلم جذاب 2017 را حتما تماشا کنیدساخته و نوشتهٔ کنستانتین پاپسکو، پوروروکا شاید تاثیرترین فیلم سال 2017 باشد. از هم پاشیدن زندگی یک مرد، تئودور، جدایی خانوداه‌اش از او بعد از آنکه دخترش حین قدم زدن در پارک ناپدید میشود، موضوع محوری پوروروکا است که در بیش از دو ساعت و نیم زمان، نابودی زندگی وی را بررسی میکند.

 

با وجود عناصر هیجانی و دلهره‌آور موجود در فیلم و اتمسفر قابل لمس موجود در هر سکانس فیلم به علاوهٔ فیلم برداری درجه یک و استفاده به جا از لانگ شات‌هاي پیچیده، درک شوربختی این مرد برای بیننده ملموس‌تر میشود تا روایتی بی‌مانند درسال 2017 را در دست داشته باشیم.

 

پوروروکا فیلمی تکرارنشدنی از سینمای رومانی است و یقیناً از بهترین‌هاي امسال بوده است و تماشای آن به هر مخاطبی توصیه میشود.