پارس ناز پورتال

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023 

دراین مقاله بهترین کشورها برای زندگی و مهاجرت درسال 2023 را معرفی میکنیم، این کشورها بـه خاطر تبعیت جدی از قوانین و اقتصادهای پایدارشان همواره موفق بوده اند و مهاجران بـه خاطر احساس امنیت و آرامش دراین کشورها، انها را بهترین می‌دانند، در ادامه با پارس ناز همراه بمانید تا با این کشورها بیشتر آشنا شویم.

 

قطر

باور کنید یا نه، قطر بـه لحاظ ثروت، دومین کشور جهان است و در لیست بهترین کشور برای زندگی در رتبه بیست و دوم قرار دارد. گذشته از این‌که یکی از معدود کشورهایی است که پایین‌ترین نرخ مالیات را دارد، دارای یک وجه تمایز نیز هست: نرخ بیکاری ۰.۱ درصد در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳، و همین‌طور پایین‌ترین نرخ بی‌سوادی در جهان عرب. تعداد میلیونرها در قطر زیاد «نزدیک بـه ۱۴ درصد» است.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

تولید ناخالص داخلی آن در مقایسه با کشور هـای دیگر بالاست، اما لازم بـه ذکر است که ۹۴ درصد از جمعیت در قطر کارگران مهاجر از تعداد زیادی از نقاط جهان هستند. حضور در مدارس دولتی از کودکستان تا دبیرستان برای همه ی ي ي‌ي کودکان الزامی است.

 

بـه تازگی، قطر یک “شهرک آموزش دانشگاهی” ساخته‌است، که میزبان‌ شعبه‌هـای محلی دانشکده‌هـای مشهور مانند مدرسه‌ي روزنامه‌نگاری مدیلِ نورث وسترن، کالج دکتری ویل کورنل و دیگر نهادهای بین‌ المللی است.

 

امارات متحده عربی

کشور امارات و قطر دو کشور اسلامی هستند از منطقه‌ي خلیج فارس که در لیست بهترین کشور برای زندگی قراردارند. شاید این کشورها بهترین مکان زندگی برای تعداد زیادی از مردم بـه نظر نرسند چرا که اگر شهروند آن ها نباشید نمی توانید چیزی بـه نام خودتان بخرید و البته شهروند این کشور نخواهید بود حتی اگر تمام عمرتان را دراین کشورها زندگی کنید.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

انها ممکن است بـه لحاظ فرهنگی برای اروپایی‌ها و امریکایی‌ها مناسب نباشند. اما برای افرادی که در امارات بـه دنیا آمده‌اند و کسانی که شهروندان واقعی هستند، بی شک بهترین مکان برای زندگی هستند. تقریباً همه ی ي ي‌ي ساکنان کشور امارات ثروتمند هستند. دولت هیچ مالیات بر درآمدی اعمال نمی کند. بر خلاف باور رایج، منابع نفتی، تنها دلیل ثروت انها نیست. 

 

انگلستان

اگر از افرادی هستید که عاشق هنر هستید این کشور بهترین جای دنیا برای شماست. انگلستان تاریخ بسیار قدیمی دارد و زیباترین پارک هـای جهان را دارد. سیستم حمل و نقل عمومی در انگلستان بسیار عالی است و موزه هـای رایگان زیبای بسیار زیادی دارد. دراین کشور دوربین هـای زیادی همه ی ي ي جا نصب است و از این رو کشور بسیار امنی محسوب میشود. برتانیا نیز مانند کشور امارات متحده‌ي عربی، ترکیبی از چهار کشور جهان است: انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

این کشور برای ساختمان‌هـای قدیمی، رودخانه تیمز و یک مجلس متشکل از مجلس اعیان و مجلس عوام مشهور است. برخی از دیگر جاذبه‌هـای مهم توریستی این کشور عبارتند از بیگ بن «زنگ بزرگ در برج ساعت الیزابت»، برج جواهر، قلعه ویندسور، کاخ باکینگهام و رصدخانه‌ي سلطنتی در گرینویچ.

 

بلژیک

شکلات بلژیک بهترین شکلات در دنیا است. بلژیک ششمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از بهترین اقتصادهای منطقه یورو است. تولید ناخالص داخلی این کشور ۴۶۶.۴ میلیارد دلار است. بانک مرکزی بلژیک پیشبینی کرده است که درسال آینده نیز ۰.۵ درصد رشد خواهد کرد. مردم بلژیک روابط بسیار دوستانه اي با همه ی ي ي دارند و سیستم حمل و نقل عمومی دراین کشور عالی است.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

بلژیک شکلات‌هایي در سطح جهانی تولید میکند. این کشور ترکیب جالبی از تاریخ و فرهنگ دارد. تعداد زیادی از بلژیکی‌ها چند زبانه و چند فرهنگی هستند. این کشور دارای ۳ زبان بـه عنوان زبان ملی است. سیستم مراقبت‌هـای بهداشتی بلژیک بـه عنوان یکی از بهترین سیستم‌هـای مراقبت‌هـای بهداشتی در جهان شناخته شده‌است.

 

این کشور مراقبت‌هـای دکتری را در سطح جهانی و بـه پایین‌ترین قیمت بـه همه ی ي ي‌ي شهروندان ارائه میدهد. بلژیک دارای یک سیستم حمل‌ونقل سالم است. شما بـه اسانی می‌توانید در سراسر بلژیک از طریق هر نوع سیستم حمل‌ و نقلی سفر کنید. با توجه بـه بررسی‌هـای بین‌ المللی، بلژیک یکی از صلح‌آمیزترین کشور هـای جهان و در لیست بهترین کشور برای زندگی است.

 

آلمان

رشد اقتصادی در کشور کشور کشور آلمان همیشه نیرومند و پویا است. آزادی سرمایه گذاری و کسب و کار دراین کشور بسیار قوی انجام می‌ شود. فساد اداری در مقامات دولتی بـه شدت نظارت میشود و هر نوع عمل خلافی مورد توجه و مجازات قرار می‌گیرد. کشور کشور کشور آلمان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور صادر کننده پیشگام وسایل نقلیه، مواد شیمیایی، خودرو آلات و سایر محصولات خانگی است.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

تحقیق و توسعه نقش عمده‌اي در اقتصاد این کشور دارند. بیشتر دانشمندان کشور کشور کشور آلمان جایزه‌ي نوبل را در مقوله‌ي علوم مختلف بـه‌دست آورده‌اند. بـه طور عمده در رشته‌هـای فیزیک، فیزیولوژی، شیمی یا دکتری. کشور کشور کشور آلمان در بازار جهانی، دارای یک نیروی کار بسیار ماهر، فساد کم، نوآوری زیاد و سرمایه‌ي هنگفت است. محبوب‌ترین ورزش در کشور کشور کشور آلمان فوتبال است. کشور کشور کشور آلمان زیبا در رتبه پانزدهم لیست بهترین کشور برای زندگی قرار دارد.

 

ایرلند

بـه گزارش پارس ناز: لباس و موسیقی سنتی ایرلندی برای تمام مردم جهان شناخته شده است و پیدا کردن یک خانه بسیار زیبا با شکل و شمایل سنتی در ایرلند کار چندان سختی نیست. ایرلندی ها عاشق موسیقی و هیجان هستند و دولت هم دراین زمینه با انها کمک میکند. در ایرلند هر کارمند وادار است از ۲۰ روز مرخصی اجباری استفاده کند و بـه تعطیلات برود. تعادل در کار زندگی بـه بهترین شکل در ایرلند نمایش داده میشود.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

این جزیره‌ي کوچک که دقیقا در وسط اقیانوس اطلس واقع شده‌است، مناظر شگفت‌انگیز و، البته، مردم فوق‌العاده‌اي دارد. بـه عنوان کشوری که وسعت کمی دارد، چند تاثیر قابل توجه در فرهنگ، علم و فناوری جهان داشته‌است. این جزیره بسیار کوچک و بسیار سبز است. ازآن‌جا که حیوانات و گیاهان از بهترین مواد غذایی، آب و نور موجود دراین‌ کشور استفاده میکنند، غذا هـای‌ شان در مقایسه با هر کشور دیگری طعم بسیار بهتری دارد.

 

ایالات متحده

آمریکایی ها آزادی را بـه بالاترین سطح ممکن دارند. روزنامه ها می‌توانند هرچیزی را که بـه آن اعتقاد دارند چاپ کنند و هیچکس حتی درصورت انتقاد از رئیس جمهور هم مواخذه نمی‌شود. نیازی بـه گفتن نیست که ایالات متحده یکی از کشورهایی است که اسانی و رفاه را بـه حد اعلاء ارائه میدهد. امریکا کشوری است که در آن می‌توانید بـه هر چیزی در هر زمانی دست بیابید.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

یکی از بهترین چیزهایی که ایالات متحده را در لیست بهترین کشور برای زندگی قرار میدهد، “آزادی بیان” است؛ یعنی انها بـه حق دیگران برای بیان عقایدشان احترام میگذارند. پس شما حتی می توانید رییس‌جمهور، دولت، سیاستمداران، یا هر شخصی را مورد انتقاد قرار دهید. امریکایی‌ها نیز مثل استرالیایی‌ها، بسیار مهربان هستند.

 

هنگامی که پای حوادث فاجعه‌آمیز وسط باشد، هیچ چیز نمی‌تواند در برابر وحدت امریکایی‌ها بایستد. مردم ایالات متحده بـه شدت خلاق هستند. هیچ کشور دیگری بـه اندازه‌ي امریکایی‌ها در همه ی ي ي‌ي زمینه‌ها تجربه ندارد. تنوع نژادی و فرهنگی زیاد دو عامل مهم دیگر هستند که باعث میشوند هر شخصی بتواند در ایالات متحده لذت ببرد.

 

اتریش

هنگامی که اروپا با بحران اقتصادی مواجه شد، شاید باور نکنید که این بحران در اتریش فقط ۰.۱٪ اثر گذاشت. همین مورد بـه تنهایی کافی است که بگوییم، وین در برابر بحران ایمن است. بنابر این در هر کسب‌وکاری که باشید، سرمایه‌گذاری در وین میتواند سودآور باشد. وین، مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تاریخی اتریش است. این شهر بالاترین سرانه‌ي تولید ناخالص داخلی را در مقایسه با سایر شهر هـای جهان دارد.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

متوسط درآمد خالص مردم ۱۹.۷۶۹ یورو درسال «در وین» است. درسال ۲۰۱۰، وین جایزه برنامه‌ریزی شهری را از سازمان ملل دریافت کرد. نزدیک بـه ۵ میلیون توریست از سراسر جهان هر سال از اتریش بازدید میکنند. در اتریش، ۹۰٪ از مردم ادعا میکنند که از مسکن و امکانات اولیه‌شان راضی هستند. اتریش بهترین سیستم مدرسه‌اي را دارد و آموزش سطح بالایی را بـه همه ی ي ي‌ي دانش‌آموزان‌اش ارائه میدهد.

 

کاستاریکا

کاستاریکا قهوه، شکر و موز صادر میکند که ستون فقرات اقتصاد این کشور هستند. تجارت یکی از چیزهای مهم برای اقتصاد کاستاریکا است. واردات و صادرات این کشور بـه ۷۲٪ تولید ناخالص داخلی اش کمک می کند. مردم کاستاریکا بالاترین سطح رضایت از زندگی را در مقایسه با هر کشور دیگری دارند. گذشته از این اگر بـه فکر نقل مکان هستید، صدها دلیل وجوددارد که نشان میدهد، کاستاریکا گزینه‌ي مناسبی است.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

این کشور یک سبک زندگی بسیار عالی با بهترین هزینه‌ي ممکن ارائه میدهد. موقعیت سیاسی باثبات و شفاف، این کشور را جذاب‌تر و شادتر میکند و سبب رشد سریع‌تر آن میشود. کاستاریکا بـه داشتن امنیت مشهور است. بـه ندرت می‌شنوید که مردم دراین کشور درگیر هر نوع جنایتی شوند. این کشور یکی از سبزترین و شادترین کشورهاست که بـه دلیل مقصدهای ساحلی‌اش مشهور است.

 

کیفیت بالا و بـه روز بودن سیستم مراقبت‌هـای بهداشتی، باعث سلامت بیش‌تر ساکنان این کشور شده‌است. امید بـه زندگی در کاستاریکا حدودا ۷۹ سال است که یکی از بالاترین‌ها در جهان است. کاستاریکا در فناوری نیز عقب نمانده‌است. سرعت اینترنت حتی در دورافتاده‌ترین مناطق بالاست. مردم کاستاریکا سبک زندگی‌شان رابا آخرین فناوری‌ها بـه روز رسانی میکنند. فرصت‌ هـای شغلی نیز برای کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را شروع کنند، دراین کشور زیاد است.

 

اسرائیل

اسرائیل پیشرفتهای زیادی در زمینه تحقیق و توسعه فناوری در جهان داشته است. و باوجود این‌که اوضاع نامناسبی در خاور میانه دارد اما ادیان مختلفی دراین سرزمین کنار هم زندگی میکنند. این سرزمین سابقه ۳۰۰۰ ساله دارد و تعداد زیادی از مکان هـای تاریخی و زیبای جهان رادر خود جای داده است. اسراییل دارای بالاترین تعداد شرکت هـای فناوری پیشرفته در جهان است بـه طوری که بیش از ۴۰۰۰ شرکت فناوری پیشرفته دارد که مشغول فعالیت هستند.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

جدید ترین پیشرفتهای فن آوری که تمام دنیا ازآن استفاده میکنند توسط اسرائیل انجام شده است. بـه عنوان مثال، ویندوز NT توسط مایکروسافت-اسرائیل توسعه یافته است و نخستین تلفن همراه جهان توسط موتورولا در اسرائیل و پنتیوم MMX چیپ توسط اینتل اسرائیل اختراع شد. اسرائیل سومین کارآفرینی در جهان را در بین افراد بالای ۵۵ سال دارد. آموزش اجباری و رایگان از مهد کودک تا کلاس ۱۲ دراین سرزمین اجرا میشود.

 

سوئد

تجارت بخش مهمی از اقتصاد سوئد است و حقوق مالکیت در یان کشور بسیار رعایت می شود. بـه گزارش پارس ناز: سوئدی ها عاشق تفریحات بیرون از منطل هستند و انتظار تابستان را می کشند تا بیرون از منزل کباب درست کنند و تفریحات ورزشی در هوای آزاد انجام دهند. سوئد ۱۶ ماه مرخصی زایمان بـه مادران می دهد و ۸۰٪ از حقوق‌شان را نیز پرداخت میکند.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

اقتصاد سوئد توسط برق آبی، سنگ آهن و چوب یاری میشود. با این حال، صنایع عمده‌ي آن عبارتند از ارتباطات از راه دور، خودرو‌آلات صنعتی، کالاهای شیمیایی، وسایل نقلیه‌ي موتوری، دارو، تجهیزات اندازه‌گیری دقیق، لوازم خانگی، فولاد، آهن و جنگل‌داری. سوئد بهترین کشور برای زنان است. وقتی زندگی دراین کشور برای زنان امن‌تر است، پس برای دیگران نیز بهترین گزینه است.

 

استرالیا

استرالیا دانشگاههای بسیار معروفی در سطح جهان دارد و هر ایالت مسئول مدیریت نظام آموزشی خود است. سیستم مراقبت بهداشتی استرالیا نیز قابل ستایش است و امید بـه زندگی بـه طور متوسط ۸۲.۱۵ سال است.

 

 

 

استرالیایی‌ها صرف نظر از جایی که زندگی میکنند، برای دراز کردن دست‌شان بـه طرف هر شخصی که نیاز بـه کمک دارد، عالی هستند. این ویژگی استرالیا باعث شده که این کشور در لیست بهترین کشور برای زندگی باشد.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

درآمد سرانه، امید بـه زندگی طولانی‌تر و سطح بالای آموزش، عواملی هستن که کمک کرده‌اند استرالیا بـه جایگاه چهارم برسد. با توجه بـه گزارش‌هـای ۲۰۱۵، استرالیا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای سرمایه‌داری در جهان است. تولید ناخالص داخلی این کشور بـه طور کلی ۱ تریلیون دلار است. درسال ۲۰۰۳، نرخ سواد دراین کشور 99 درصد برآورد شد. تحصیلات از پنج تا شانزده سالگی اجباری است.

 

نیوزیلند

نیوزلند کشوری با جنگل ها، رودها و کوه هـای بسیار زیباست که برای پیاده روی و اسکی بازی کردن بسیار عالی است. در نیوزلند قطارها و اتوبوس ها بدون حتی یک دقیقه تاخیر از راه میرسد و هر چیزی درست سر جای خودش قرار دارد.

 

کلاهبرداری و جرم و جنایت دراین کشور بسیار کم است و بـه غیر از مناظر زیبایی که دارد مردمان بسیار عاقل و مهربانی هم دارد. با کمال تعجب، تنها ۵ درصد از جمعیت نیوزیلند انسان هستند. 95 درصد بقیه، حیوان هستند.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

نیوزیلند در لیست کشور هـای دارای کم‌ترین میزان فساد، رتبه‌ي اول را دارد. یکی از جاذبه‌هـای مهم توریستی برج آسمان در اوکلند است. این برج ۱۰۷۶ فوت ارتفاع دارد و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌اي را تا فاصله‌ي هشت کیلومتری در همه ی ي ي‌ي جهات ارائه میدهد. عواملی مانند آزادی اقتصادی، اشتغال، رفاه، عدم فساد و کیفیت زندگی، نیوزیلند را بـه عنوان یکی از بهترین کشور هـای جهان برای زندگی مطرح کرده‌است.

 

کانادا

کانادا از مردم سراسر جهان با آغوش باز استقبال میکند و خدمات دندانپزشکی و مراقبت هـای دکتری در سطح جهانی را ارائه می دهد. تفاوت بین نژادها و افراد با زمینه هـای مختلف فرهنگی دراین کشور وجود نخواهد داشت و مردم کانادا بسیار متواضع و اهل دوستی هستند. کانادایی ها هر سال بیش از ۱۰ میلیون سفر خارجی انجام می‌دهند و این نشان میدهد که از لحاظ اقتصادی بسیار اوضاع خوبی دارند.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

کانادا بـه دلیل فاکتورهای استثنایی‌اش مانند نرخ بالای رضایت از زندگی، نرخ پایین قتل و قدرت بالای پذیرش تنوع فرهنگی بـه عنوان یکی از بهترین کشور هـای جهان برای زندگی دیده میشود. این کشور بـه دلیل برنامه‌هـای منحصر بـه فرد برای سنین بازنشستگی و سیستم مراقبت‌هـای بهداشتی رتبه‌ي بالایی دارد. در واقع، بهترین کشور برای سپری کردن دوران پیری است.

 

درحال‌حاضر، ۱۴.۹٪ از کل جمعیت کانادا بیش از ۶۵ سال سن دارند. پیش‌بینی شده که این نرخ تا ۲۵ سال آینده دو برابر میشود. باوجود سیستم بهداشت و درمان بسیار مجهز، نوزادان کانادایی می توانند بیش از ۸۱ سال بـه طور متوسط عمر کنند. با توجه بـه گزارش‌ها، کانادا چهاردهمین اقتصاد بزرگ در جهان است. و بـه همین دلیل یکی از ثروتمندترین کشورهاست. نرخ بیکاری در کانادایی پایین است. این کشور خدمات بانکی برجسته‌اي دارد.

 

هلند

با وجودی که این کشور بسیار کوچک است اما از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته است. هلند دارای چندین موزه مشهور، گالری هایي با آثار معاصر هلندی است که بازدید از انها تقریباً رایگان است. مردم این کشور با تازه واردها ارتباط دوستانه بسیار خوبی برقرار میکنند و از همه ی ي ي مهمتر پزشکان این کشور بـه زبان انگلیسی تسلط کامل دارند و خدمات بهداشتی و درمانی واقعا با کیفیت و عالی است.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

میزان جرم و جنایت دراین کشور خیلی کم است و هلند یکی از مسالمت آمیز ترین روابط را در کشورش دارد. هلند بـه دلیل بهترین امتیازها در زمینه‌ي زیرساخت‌ها، امنیت، بهداشت، آموزش و آزادی وارد این لیست میشود. این کشور بیشترین تعداد دانشگاه‌هـای معتبر را دارد و بـه همین دلیل مکان مناسبی برای دانش‌آموزان بین‌ المللی است. هلند بـه عنوان پایتخت دوچرخه‌ي جهان شناخته شده‌است.

 

فنلاند

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید شهر هلسینکی فنلاند صادق ترین مردم جهان را دارد. سطح زندگی دراین کشور بسیار بالاست و مراقبت هـای بهداشتی و درمانی از کیفیت خیلی خوبی برخوردارند. دولت فنلاند دارای تعداد زیادی از سیاست هـای دوستداری محیط زیست است. فنلاند کشوری بسیار صنعتی است. اغلب گفته میشود که اقتصادی در حد اقتصاد سوئد، بریتانیا، کشور کشور کشور آلمان و فرانسه دارد.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

فنلاند بـه دلیل صنایع تولیدی و تجاری‌اش بسیار تحسین میشود. در واقع، این کشور یکی از تولید کنندگان پیشگام در زمینه‌ي خودرو‌آلات، تجهیزات، لوازم الکترونیکی، فلزات و مواد شیمیایی است. فنلاند سیستم آموزشی فوق‌العاده‌اي دارد که در آن دانش‌آموزان بـه ندرت در دانشگاه مردود می شوند. نرخ سواد در فنلاند ۱۰۰٪ است. فنلاندی‌ها دوست دارند تعطیلات خودرا در طبیعت سپری کنند. بیش از ۸۰ درصد از خانواده حداقل یک دریاچه و یک ویلا دارند.

 

فنلاند تا 90 روز مرخصی زایمان برای مادران ارائه می دهد. و نرخ مرگ و میر نوزادان در آن بسیار پایین است. فنلاند دارای یک سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار عالی است و همه ی ي ي‌ي وسایل نقلیه دراین کشور بسیار دقیق هستند و اگر تاخیری رخ بدهد بیش از چند ثانیه نخواهد بود. خوب انها برای زمان ارزش قائل هستند! کیفیت زندگی مردم فنلاند بسیار بالا است.

 

سوئیس

سوئیس بهشت روی زمین شناخته میشود و بسیار زیباست و دولت این کشور یکی از شفاف ترین سیستم هـای حاکمیت جهان است. این کشور شرایط بسیار مناسبی برای مهاجران دارد و شهروندان سوئیسی از ثروتمندترین افراد جهان هستند. سوییس یکی از بهترین سیستم هـای آموزشی دنیا را دارد. اگر سوئیس بـه لحاظ ثبات اقتصادی اغلب در بین ۵ کشور برتر است.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

ثبات سیاسی و امنیت پولی طولانی مدت این کشور را بـه یک مکان امن برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده‌است. ازآن‌جا که نیروی کار سوئیس دارای تخصص بالایی است و وسعت این کشور کم است، تجارت و صنعت کلید معیشت اقتصادی آن است. – این کشور مقر کمیته‌ي بین‌ المللی صلیب سرخ «ICRC» است. بانک‌هـای سوئیس بـه حفاظت از حریم خصوصی مشتریان‌شان مشهور هستند.

 

ایسلند

این کشور که شمال آتلانتیک واقع شده است برای گرمایش منازل از سیستم زمین گرمایی که برای محیط زیست بسیار خوب است استفاده میکند. ۱۰ درصد از جمعیت این کشور مهاجر هستند و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ بـه رقم ۲۰ درصد هم افزایش یابد. در معرض بودن آموزش، مراقبتهای بهداشتی و درمانی و دسترسی بـه اینترنت دراین کشور بسیار بالا است. ایسلند سرزمین یخ و آتش است زیرا آتشفشان هـای بسیار فعالی دارد.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

درصد باسوادی ایسلند ۹۹.۹ است و مردم اغلب کتاب‌ها را می‌خرند و می‌خوانند. در لیست “۱۰ تمیزترین کشور دنیا” گردآوری شده توسط وب‌گاه فوربس، ایسلند با امتیاز ۹۳.۵ مقام اول را دارد. این کشور موقعیت خودرا بـه عنوان یکی از پانزده ثروتمندترین کشور جهان حفظ کرده است. ایسلند ارتش ندارد، اما تیم‌هـای نجات و گارد ساحلی فوق‌العاده دارد. نرخ جرم و جنایت در ایسلند صفر است، که دقیقا بـه همین دلیل بانک‌ها بـه ندرت افسر پلیس دارند.

 

تمیزترین هوا را میتوان در ایسلند تنفس کرد. اقدامات ایمنی و بهداشت، ایسلند را در لیست ۱۰ بهترین کشور برای زندگی قرار داده‌اند. بـه تازگی، این کشور افتخار نادر نامیده شدن بـه عنوان ” صلح آمیزترین کشور جهان را برای هفتمین سال متوالی” توسط موسسه‌ي اقتصاد و صلح بـه‌دست آورد. در ایسلند مردم عمدتا با خودرو سفر میکنند زیرا سیستم راه آهن دراین کشور وجود ندارد.

 

دانمارک

باید گفت دانمارک کشور آرام و زیبایی است که مشکل اشتغال ندارد و مردم این کشور دوست داشتنی در محیطی بـه دور از آلودگی و عاری از فساد زندگی میکنند. تقریباً بیش از ۵۰ درصد مردم و مسافران دراین کشور از دوچرخه استفاده می کنند و از این رو همه ی ي ي از آب و هوای خوبی بهره مند هستند. شنا کردن جزو آموزش هـای اجباری همه ی ي ي دانمارکی ها است. تابستان هـای دانمارک بسیار زیبا و زمستان هـای بسیار برفی و قشنگی دارد.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

تعداد دوچرخه هـای دانمارک بیش از سه برابر تعداد ماشین هـای این کشور است. میزان اشتغال در دانمارک بیش از ۷۵ درصد است. صادرات اصلی دانمارک شامل خودرو‌آلات، محصولات گوشتی، مواد شیمیایی، سوخت و ابزار میشود. هر خانواده‌ي دانمارکی در مجموع “۵۲ هفته مرخصی زایمان” دارد که در آن مادران ۱۸ هفته مرخصی با حقوق دارند و پدران ۲ هفته مرخصی با دریافت حقوق کامل دارند.

 

پس از تولد، تقریباً ۷۹ درصد از زنان دوباره بـه شغل سابق‌شان می‌پیوندند. مهدکودک‌ها دراین کشور یا رایگان هستند یا هزینه‌ي ناچیزی دارند. هر شهروند دانمارکی یک سیستم مراقبت‌هـای بهداشتی عالی دریافت میکند زیرا این، حق ابتدایی اوست. وقتی پای برابری جنسیتی وسط باشد، دانمارک بـه طور منظم در لیست ۱۰ کشور برتر قرار می‌گیرد.

 

نروژ

بهترین کشور برای زندگی! قبل از هرچیزی باید گفت نروژ در دو کلمه خلاصه میشود. شفق شمالی! که زیبا و دلفریب است. عموما از مردم نروژ بـه عنوان شادترین افراد کره زمین یاد می شود. آن ها خوش شانس و شاد و خوشبخت هستند. پرانرژی و سلامت زندگی می کنند و امید بـه زندگی بسیار بالایی دارند. نروژی‌ها طبق معمولً زیبا و خوش لباس هستند. حمل‌ و نقل، همواره حمایتی عالی برای قطب صادرات نروژ بوده‌است.

20 کشور برتر برای زندگی و مهاجرت در سال 2023

اما رشد اقتصادی نروژ، بیش‌تر بـه دلیل منابع طبیعی آن است، از جمله تولید برق از طریق قوه‌ي محرکه‌ي آب، شیلات، اکتشاف نفت و تولیدات. نرو‌ژی‌ها سالم هستند، زیرا غذا هـای سالم می خورند، آب سالم می‌نوشند و هوای تازه تنفس میکنند. نروژ اغلب برای طبیعتی که دارد مورد تحسین قرار می‌گیرد. فقط کافی است در پارک، کوه یا جنگل پیاده‌روی کنید تا بفهمید آرامش یافتن درکنار مام طبیعت چه حس و حالی دارد.