پارس ناز پورتال

10 نشانه مبتلا شدن به بیماری آلزایمر..!

10 نشانه مبتلا شدن به بیماری آلزایمر..!

 

 

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران گفت: بیماری آلزایمر عامل اصلی دمانس یا زوال عقل است که علائم آن شامل از دست دادن حافظه، قضاوت، استدلال و تغییراتی در حالات و رفتار است.

 

 

 

به گزارش مهر، معصومه صالحی اظهار داشت: گاهی افراد به این علائم بیماری آلزایمر توجهی نمی کنند و تشخیص نمی دهند که چنین اختلالی وجود دارد و از آنجا که علائم به تدریج ظاهر می شود ممکن است که مدت طولانی جلب توجه نکند و اشتباهاً تصور شود این رفتارها بخشی از روند پیری است که باید در صورت مشاهده به یک پزشک متخصص مغز واعصاب مراجعه شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه بیماری آلزایمر ده علامت هشدار دهنده دارد، گفت: اختلال حافظه یکی از علامت های این بیماری است که در کارهای روزانه ایجاد مشکل می کند طبیعی است که افراد قرارهای ملاقات، اسامی همکاران و یاشماره تلفن دوستی را فراموش کنند ولی بعداً به خاطر می آورند، بیمار مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است اغلب مسائل را فراموش کنند و بعداً هم بخاطر  نیاورند.

 

 

 

صالحی افزود: شخص مبتلا به آلزایمر در انجام کارهای عادی خود با مشکل مواجه است و توانایی درست کردن حتی قسمتی از پخت غذا را ندارد و ممکن است فراموش کند که غذا خورده است.

 

 

 

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران، ضعف بیان را از دیگر علامتهای بیماری آلزایمر بیان کرد و گفت: برای همه افراد گهگاهی پیش می آید که  در پیدا کردن لغات مناسب دچار مشکل بشوند ، ولی فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است گاهی کلمات ساده را از یاد ببرد و لغات نامناسب جایگزین کند که درنتیجه جملات او نامفهوم می شوند.

 

 

 

وی تصریح کرد: به طور طبیعی ممکن است افراد گاهی روز، هفته و یا مقصدشان را فراموش کنند ولی دوباره با تمرکز بیاد بیاورند فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است در خیابان راه خود را گم کند و نداند که چگونه به آنجا رفته است و یا نتواند از آنجا راه خانه خود را دوباره پیدا نماید.

 

 

 

صالحی افزود: ممکن است فرد مبتلا به بیماری عفونی مراجعه به پزشک را به تعویق بیاندازند ولی بالاخره این کار را انجام می دهد اما فرد مبتلا به بیماری آلزایمر نه مشکلاتش را درک می کند و نه مراجعه به پزشک را ضروری می داند.

 

 

 

به گفته مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران، فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ارقام را کاملا فراموش می کند و نمی داند با آنها چه کار کند همچنین ممکن است اجسام را در جاهای نامربوط بگذارد.

 

 

 

وی درباره تغییرات در حالات و رفتار افراد مبتلا به آلزایمر افزود: همه می توانند گهگاهی غمگین و یا بد خلق باشند، حالات فرد مبتلا به بیماری آلزایمر می تواند سریعا تغییر کند و بی هیچ دلیل، آرامش به اشک و خشم تبدیل شود.

 

صالحی خاطرنشان کرد: شخصیت افراد با سن قابل تغییر می باشد، ولی شخصیت فرد مبتلا به بیماری آلزایمر می تواند دچار دگرگونی شود و ممکن است کاملا سر در گم، بدبین و یا منزوی شود این تغییرات شامل بی تفاوتی، ترس و یا رفتارهای نا مناسب نیز هست و فرد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است نسبت به وقایع و رویدادهای محیط زندگی و خانواده اش کاملاً بی تفاوت به نظر بیاید.


سایت تفریحی پارس ناز