پارس ناز پورتال

بازیگر نقش جابر در سریال نابرده رنج..(گفتگو)

مجموعه : اخبار سینما
بازیگر نقش جابر در سریال نابرده رنج..(گفتگو)
بازیگر نقش جابر در سریال نابرده رنج..(گفتگو)
 

اما این شب‌ها شاهد هنرنمایی او در سریال نابرده رنج در نقش جابر، افسر آگاهی هستیم. نقشی كه كی‌مرام برای هر چه بهتر بازی كردنش تلاش زیادی كرده است. او دلیل اصلی بازی در این سریال….
 
انتظاراتم برآورده نشد، اما راضی‌ام
سریال‌های شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، و هزار و یك شب و تله‌فیلم‌هایی چون حول حالنا و شاه كلید و… و فیلم‌هایی چون سینما سوخته و ملكه هم از جمله كارهایی هستند كه میلاد كی‌مرام در آن بازی داشته است.
 
اما این شب‌ها شاهد هنرنمایی او در سریال نابرده رنج در نقش جابر، افسر آگاهی هستیم. نقشی كه كی‌مرام برای هر چه بهتر بازی كردنش تلاش زیادی كرده است. او دلیل اصلی بازی در این سریال را متفاوت بودن نقشش می‌داند. گفت‌وگویی با او درباره این نقش داشته‌ایم كه از نظرتان می‌گذرد.
 
چطور نقش جابر به شما سپرده شد؟
2 كار در گذشته از بذرافشان دیده بودم، فیلم «پنج و بیست دقیقه» و دیگری تله‌فیلم «تنگنا» كه به نظرم فیلم‌های خیلی خوبی بودند. از آنجا كه مدت‌ها بود در تلویزیون كار نكرده بودم، هم بدم نمی‌آمد دوباره در تلویزیون بازی داشته باشم. همان زمانی كه پیشنهاد بازی در این سریال به من شد، قرار بود در یك فیلم سینمایی هم بازی كنم. گروه نابرده رنج فرصت كمی به من دادند تا نظرم را اعلام كنم، من هم فیلمنامه را خواندم و از نقش جابر خوشم آمد، به نظرم نقش متفاوتی بود كه جای كار داشت، به همین دلیل قبول كردم.

این نقش به لحاظ سنی چند سالی از شما بزرگ‌تر است، چه كردید تا به یك نقطه اشتراك با جابر برسید؟
همان‌طور كه تا به امروز دیده‌اید، جابر پلیس زرنگی است. پختگی او علاوه بر رفتارش در دیالوگ‌هایش هم بسیار مشهود است.
اتفاقاتی كه در طول قصه برای جابر می‌افتد او را بر سر دوراهی قرار می‌دهد و شخصیت او را دچار تناقض می‌كند كه تمام اینها در انتخابم موثر و جذاب بود. شاید ما تا به حال پلیس زرنگ در تلویزیون زیاد دیده باشیم، اما من سعی كردم با تحقیقاتی كه خودم درباره این نقش كردم از منظر دیگری به آن نگاه كنم و در اجرا هم آن را متفاوت با گذشته دربیاورم كه خب این كار آسانی نبود.

قصه این سریال در دهه 60 اتفاق می‌افتد. چه كردید كه خودتان را با آدم‌های آن زمان نزدیك كنید؟
اتفاقا مساله‌ای كه در رابطه با بازی من در این كار وجود داشت، همین بود. باید همه چیز به سبك آدم‌های آن دوره اتفاق بیفتد. نوع دیالوگ‌گویی من ابتدا با نوع گویش آن دوران متفاوت بود، اما تمام تلاشم را به كار بردم كه این مشكل برطرف شود و لحن من از امروزی بودن به دور باشد كه ظاهرا هم این اتفاق افتاده است.

سریال را خودتان دیده‌اید؟ فكر می‌كنید آیا كار با اقبال بیننده مواجه شده است؟
اگر سر كار نباشم، بله می‌بینم و خوشبختانه بازخورد مخاطبان نشان می‌دهد كه مورد اقبال بیننده قرار گرفته است. هرچند فكر می‌كنم كار بهتر از این باید درمی‌آمد. این كار انتظاراتم را آن‌طور كه فكر می‌كردم، برآورده نكرد. ولی با این حال راضی هستم.

چرا؟ مشكل را در كجا می‌بینید؟
دقیقا مشكلات ما از جایی شروع شد كه تهیه‌كننده كار عوض شد و خب طبیعتا ریتم كار هم تغییر كرد. ولی اگر اجازه بدهید بیشتر از این توضیح ندهم.

آقای كی‌مرام تا جایی كه من می‌دانم مدتی كار به دلایلی متوقف شد، این قضیه در حفظ حس نقش شما را دچار مشكل نكرد؟
نه اصلا! اگر شما به عنوان یك بیننده متوجه به هم خوردن این حس شده‌اید، شاید ولی من تمام سعی‌ام را كردم كه این اتفاق نیفتد.

نقش جابر همان بود كه بذرافشان نوشته بود؟ چقدر از نقش، پرورده خود شماست؟
ببینید، اگر قرار بود كس دیگری این نقش را بازی كند، مطمئنا چیز دیگری از كار در‌می‌آمد. این «جابر»ی است كه میلاد كی‌مرام آن را بازی كرده است. من روزهای اول درخصوص این نقش زیاد بحث كردم و با صحبت كردن با كارگردان توانستیم به تعامل یكسانی برسیم.