پارس ناز پورتال

از سرورهای فیس بوکی چیزی میدانید ؟؟؟

از سرورهای فیس بوکی چیزی میدانید ؟؟؟

فیس بوک در سال ۲۰۰۷ . ۲۲ملیون کاربر فعال داشت که این رقم هم اکنون به ۸۰۰ملیون افزایش پیداکرده است. جالب اینجاست که ۴۰۰ملیون از کاربران فعال هر روزه به اکانت خود سر میزنند و فوق فعال هستند. ما شبکه فیس بوک را دسته کم گرفته ایم اما فیس بوک خیلی سریع رشد کرد و گسترده شد.
حالا برای کنترل این همه کاربر بر روی پایگاه های داده به سخت افزار و نرم افزار فوق العاده پیچیده و سریعی نیاز داریم.
 
برای مثال : پایگاه های داده شرکت oracle Ral هم اکنون بر روی بیش از ۷۹۵ IBM پیشرفته مدیریت و سازمان دهی میشوند. کاملا روشن است که برای سازمان دهی فیس بوک به چیزی بیش از این نیاز داریم. سیستمی بیش از حد پیچیده،سریع و گران قیمت.
Facebook برای اولین بار ساختار نرم افزاری خود را بهینه ساخت که ما پوشش مختصری از آن را در اختیار شما قرار می دهیم. گام بعدی مهندسین تصمیم گیری برای ساخت سرور های قوی ،هوشمند ، کارآمد و در عین حال ارزان برای فیس بوک بود که خوشبختانه با موفقیت به پایان رسید. این شبکه اجتماعی وسیع بصورت متن باز طراحی شده است که شمل می توانید شمای کلی ، قواعد و CAD آن را در سایت Open Computer مشاهده کنید.

سرورهای فیس بوک خیلی بلند پروازانه طراحی شده اند که نتیجه ی آن سرور ها و مراکز داده ی رایگان برای فیس بوک است که ۳۸% کارآمد تر و ۲۴% ارزان تر از دیگر دیتاسنتر ها است. حال برای آزمایش بر روی کامپیوتر های فیس بوک . باید ۲عدد از این کامپیوتر هارا برای ما بفرستند تا ببینیم با کامپیوترهای بازار چه تفاوتی دارند. (به نقل از Anandtech)
ما برای راه حل یک عدد HP DL380 G7 در آزمایشگاه موجود داریم و بر روی آن آزمایشات مختلفی انجام می دهیم تا بالاخره بتونانیم تفاوت را با کامپیوترهای HP مشخص کنیم . البته فراموش نکنیم که HP یکی از قدرتمندترین . کارآمدترین سرورهای سال ۲۰۱۰ بود.

سرور هایی که مهندسین برای فیس بوک طراحی کردند از پرسرعت ترین و محبوب ترین سرورهای همه منظوره بوده است که تا کنون طراحی شده و مردم از آن استفاده کردند.