پارس ناز پورتال

رژیمی جدید دو روزه برای مقابله با شام خوردن!

مجموعه : رژیم و تغذیه
رژیمی جدید  دو روزه برای مقابله با شام خوردن!

 
  آیا شما از جمله افرادی هستید که 50% از نیاز روزانه تان به مواد غذایی را از 6بعد از ظهر به بعد تامین می‌کنید؟و همواره اظطراب اضافه وزن را دارید؟ سندرم شب خوری یا (NES) این روز‌ها به صورت رفتاری شایع در تمام نقاط جهان در آمده ,مردمی‌که از صبح تا غروب کار می‌کنند و وعده‌های اصلی صبحانه و نهار را کامل صرف نمی‌کنند و غروب گرسنه باز می‌گردند و البته بسیاری از آنها با وزن خود مشکل دارند.جالب است بدانید که سندرم شب خوری اکنون زمینه مطالعه بسیاری از متخصصان علم تغذیه است . در اینجا ما ذره ای از این پژوهش‌ها را برای شما عنوان می‌کنیم .خوشبختانه می‌توان با روش‌هایی ساده این مشکل را برطرف کرد.

کسانی دچار این سندرم هستند،صبح تمایلی به خوردن صبحانه ندارند و از مشکلات خواب رنج می‌برند و کارهای پر استرس دارند معمولا کالری مورد نیاز روزانه خود را از عصر یا شب تامین می‌کنند.  NES اثرات معمولا به صورت مشکل در اضاف وزن و افسردگی وعدم گرسنگی در روز و کاهش قدرت فعالیت وحتی کاهش اعتماد به نفس بروز می‌کند. اخیرا نشان داده شده رابطه مستقیمی ‌بین استرس و کربو هیدرات‌های مورد استفاده در عصر وجود دارد.

در طول عصر مقدار مصرف کربو هیدرات بالا می‌رود و در طول روز کمتر است چرا که عصر فراغ بال بیشتری داریم و وقتمان آزاد تر است و  ذهن به نیاز‌های جسم معطوف می‌شود ولی تحرک ما پایین آمده و این مواد در بدن به صورت اضافه وزن نمود پیدا می‌کند.شما می‌توانید با اندکی تلاش این سندرم را بهبود ببخشید تنها دو روز کافی است که با الگوی جدید خود را وفق دهید.
در اینجا یک پروتکل تنظیم کرده ایم که با تبعیت از آن می‌توانید وزن کم کنید و از این سندروم رهایی یابید:

 روز اول :
هدف این است که شما گرسنه از خواب برخیزید و باید گلکوز خونتان بالا رود چرا که گرسنه اید و احساس ضعف دارید پس کربو هیدرات مورد نیاز را به بدن می‌رسانید و گرسنگی و پرخوری عصرانه را سرکوب می‌کنید.
در ساعت 3 بعداز ظهر 1 تا 2 قاشق آب ماست غلیظ شده و یا کشک  مصرف کنید.
در ساعت 6 دوباره آن را مصرف کنید.
برای شام 5 اونس پروتئین مصرف کنید( مثلا مرغ یا بوقلمون ) بدون هیچ کربو هیدراتی . قبل از شام تنقلات مصرف نکنید . همه این کارها برای این است که شما قند خون تان در طول شب افت کند و با احساس گرسنگی بیدار شوید.
 
روز دوم:
از خواب بیدار می‌شوید با احساس گرسنگی و این مد نظر ماست صبحانه ای کامل میل کنید :
1 فنجان نخود فرنگی پخته 2 عدد تخم مرغ آب پز ؛1 فنجان غله پخته شده مثلا ذرت ,2/1 فنجان پنیر گوتا. با این صبحانه کامل شما هرگز تا عصر احساس گرسنگی نخواهید کرد .
 در ساعت 3 ظهر دوباره همان عصاره کشک را مصرف کنید


 شام را دوباره سبک وبدون کربوهیدرات ( نان یا برنج )مصرف کنید.صبحانه روز بعد دوباره همان طور مفصل خواهد بود بدین دلیل که شما گرسنه از خواب برمی‌خیزید!.با این روش شما کم کم عادت می‌کنید که شب‌ها کمتر بخورید، 2 روز دیگر این روش را تکرار کنید کشک فراموش نشود و همچنین برای شام از موادی که قند بالا دارند و نشاسته ای هستند دوری کنید .شما با این روش ساعت بیولوژیک بدنتان را تنظیم می‌کنید و به عادت تغذیه مناسب و درست باز می‌گردید و ناخودآگاه با این کار کالری‌های اضافی که در شب انباشته کرده بودید را از دست می‌دهید ،زیرا در طول روز فعالیت دارید و آنها را می‌سوزانید.