پارس ناز پورتال

زمانی که پدر و مادر دعوا می‌کنند

زمانی که  پدر و مادر دعوا می‌کنند


همه آدم‌ها به تجربه در زندگی درمی‌یابند که با گذر زمان بسیاری از مشکلات رفع و اختلافات حل می‌شود. اما بچه‌های کم سن و سال این را نمی‌دانند. اگر مرد یا زنی با همسرش اختلاف نظر دارد و مشغول بحث یا مشاجره با اوست در ناخودآگاهش می‌داند که این اختلاف تمام زندگی نیست، چیزهای دوست‌داشتنی هم بین او و همسرش وجود دارد و این بحث قرار نیست همه چیز را نابود کند. به هر حال حتی بین کسانی که بهترین روابط را با هم دارند هم اختلاف نظر وجود دارد ولی بچه‌ها دقیقا عکس این فکر می‌کنند و هنگام جر و بحث پدر و مادر که خودشان مشغول مشاجره با هم هستند بیشتر از آن‌ها استرس، نگرانی و ناراحتی دارند.

 این جر و بحث‌ها اگر شدید باشد و زیاد در مقابل کودک تکرار شود ممکن است تاثیرات عمیق و جبران‌ناپذیری روی او داشته باشد. کاری که باید بکنید این است که اختلافات‌تان را در مقابل فرزندتان بروز ندهید. اگر می‌خواهید درباره چیزی بحث کنید با همسرتان به گوشه‌ای بروید و از جر و بحث کردن جلوی کودک‌تان به خصوص اگر کم سن و سال باشد، بپرهیزید.

 
چیزی که نباید فراموش کنید این است که در خانه وقتی درباره هر چیزی با همسرتان بحث می‌کنید نباید احساساتی شوید، خشم را در چهره‌تان نمایان کنید یا صدای‌تان را بالا ببرید. حداقل اگر هم جلوی کودک‌تان بحث می‌کنید تمام تلاش‌تان را بکنید که همه صحبت‌ها را در عین آرامش و خونسردی انجام دهید.