پارس ناز پورتال

خبر داغ استقلال و اصفهانی ها

خبر داغ استقلال و اصفهانی ها

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: هفت روز رو به پایان ورزش ایران برای تیم فوتبال سپاهان و حتی تراکتورسازی کاملا تلخ سپری شد اما بودند ورزشکاران و تیم‌هایی که این هفته را به خاطر اتفاقات خوبش همیشه به یاد خواهند داشت مانند جواد محجوب که طلایی شد، کشتی که در میان بهترین‌های آسیا قرار گرفت و استقلال که امیدش به قهرمانی در ایران بیشتر شد و صعودش در آسیا قطعی.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته رو به پایان بیشتر از هر ورزشکار و تیمی برای سپاهان و تیم فوتبال این باشگاه بد بود که با وجود پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا از صعود به دور بعدی این رقابت‌ها بازماند و وداع زودهنگامی با این مسابقات داشت. چند روز پیش از این بازی هم تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر ایران مقابل داماش شکست خورد و امیدهای خود را برای قهرمانی خیلی کمرنگ کرد.

البته تلخی‌های این هفته برای تراکتورسازی هم که از لیگ قهرمانان حذف شد کمتر از سپاهان نبود این در حالی است که این هفته کاملا به کام آبی‌پوشان بود. آنها بعد از اینکه با کمک سپاهان و به خاطر شکست این تیم در رشت به قهرمانی در لیگ برتر ایران نزدیک‌تر شدند، در لیگ قهرمانان آسیا هم پیروزی پرگلی را مقابل حریف خود در ورزشگاه آزادی به دست آوردند و با توجه به پیروزی الهلال در دیگر دیدار گروه‌شان صعود خود را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان قطعی کردند.

کشتی هم هفته‌ای به نسبت خوب را سپری کرد چون در هر دو بخش فرنگی و آزاد نایب قهرمان آسیا شد. این هفته به همین اندازه برای جودو و جواد محجوب هم خوب بود که صاحب مدال طلای آسیا شد و در عنوان ششمی تیم ایران نقش زیادی ایفا کرد.

این هفت روز رو به پایان برای  پرسپولیس و البته قدیمی‌های این تیم که در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار باشگاه پرسپولیس شرکت کردند و به دوازده نفر آنها تندیس طلایی اهدا شد، خوب گذشت. البته وزنه برداران هم می‌توانستند هفته‌ای خوب را سپری کنند اگر نشست المپین‌های آنها با حسین رضا زاده به نتیجه می‌رسید که البته چنین نشد.

انتخاب اعضای جدید هیات رئیسه انجمن نویسندگان، عکاسان و خبرنگاران ورزشی، آغاز مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا و پیروزی‌های نماینده ایران در این رقابت‌ها، عنوان پنجمی و نهمی ساحلی‌بازان ایران در آسیا و …. از دیگر رویدادهای این هفته رو به پایان بود. مهمترین رویدادهای این هفته عبارتند از:

کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان آسیا شد
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی جمعه گذشته در دهلی‌نو هند به پایان رسید که تیم ایران به خاطر ناداوری‌ها با کسب 3 نقره و 2 برنز به مقام نایب قهرمان بسنده کرد. در جریان این رقابت‌ها که به مدت دو روز جریان داشت تیم‌های کره جنوبی و قزاقستان در رده‌های اول و سوم آسیا ایستادند.

گل محمدی سرمربی فصل آینده پرسپولیس خواهد بود
محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جمعه گذشته در گفتگویی که با خبرنگار مهر داشت، اعلام کرد که یحیی گل محمدی فصل آینده نیز هدایت این تیم را در رقابت‌های لیگ برتر بر عهده خواهد داشت. وی در این زمینه خاطرنشان کرد که با هیچ مربی دیگری مذاکره نکرده‌ایم. ضمن اینکه از گل‌محمدی خواستم با توجه به اینکه در آستانه پایان رقاب‎های این فصل هستیم و برای آنکه زمان را از دست ندهیم و از سایر تیم‌ها عقب نیفتیم، فهرست بازیکنان مازاد و مورد نیاز خود را به ما بدهد.

استقلال با کمک سپاهان به قهرمانی نزدیک‌تر شد
هفته سی و سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر جمعه گذشته با برگزاری دیدار تیم‌های سپاهان و داماش در رشت آغاز شد. در پایان این دیدار بازیکنان داماش با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافتند. سپاهان در حالی متحمل این شکست شد که در صورت پیروزی می‌توانست به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار بماند اما شکست اصفهانی‌ها کمک کرد که تا رقیب آنها یعنی استقلال یک گام به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

نشست المپیکی‌های وزنه برداری با رضا زاده بی نتیجه ماند
به دنبال مشکلات ایجاد شده میان ملی‌پوشان و المپیکی‌های وزنه برداری با کوروش باقری که هدایت تیم ملی را بر عهده دارد، شنبه گذشته نشستی میان حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری با المپیکی‌های این رشته یعنی بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، نواب نصیر شلال، سعید محمدپور، کیانوش رستمی و سهراب مرادی برگزار شد. در این نشست صحبت‌های زیادی در مورد مشکلات موجود رد و بدل شد اما در نهایت بدون اینکه نتیجه خاصی داشته باشد، به پایان رسید. این نشست در حالی برگزار شد که کوروش باقری و بهداد سلیمی دو شب پیش از آن در یک برنامه زنده تلویزیونی به بحث و مشاجره با یکدیگر پرداخته بودند.

جودو ایران با طلای محجوب ششم آسیا شد
تیم ملی جودو ایران شنبه گذشته در پایان بیست و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا که در بانکونک جریان داشت با کسب یک مدال طلا جواد محجوب و یک برنز امیر قاسمی‌نژاد همراه با یک عنوان پنجمی و دو عنوان هفتمی پس از کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مغولستان در رده چهارم مردان قرار گرفت اما در مجموع  مردان و زنان عنوان ششم را به خود اختصاص داد. در بخش تیمی این مسابقات نیز تیم ملی ایران به عنوان پنجم دست یافت.

اهدا تندیس طلایی به 12 چهره ماندگار پرسپولیس
در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار باشگاه پرسپولیس که شنبه شب گذشته در برج میلاد برگزار شد از 12 پیشکسوت این تیم در دهه 40 و 50 با اهداء تندیس طلایی که چهره آنها بر آن نقش بسته بود تجلیل شد. این تندیس‌ها در شرایطی به مردان ماندگار تاریخ باشگاه پرسپولیس اهدا شد که قبل از این کمتر شاهد بها دادن به پیشکسوتان خصوصا نسل اولی‌های فوتبال ایران بودیم. کاظم رحیمی، همایون بهزادی، حسین کلانی، هادی طاووسی، بیوک وطنخواه، رضا وطنخواه، ابراهیم آشتیانی، علی پروین، فریدون معینی، جعفر کاشانی، محمود خوردبین و حمید جاسمیان 12 نفری بودند که در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.
جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی شد
مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی یکشنبه گذشته برگزار و طی آن غلامرضا جعفری با کسب تمامی 42 رای اعضای حاضر در مجمع، برای  چهار سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. جعفری پیش از این به عنوان سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو فعالیت می‌کند که در آخرین روز اردیبهشت سال 91 جای خود را با برانوش نیک‌بین در فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی عوض کرد.
 
 

سرپرست فدراسیون بدنسازی ایران، نایب رئیس آسیا شد
محمدرضا کاظمی آشتیانی، سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در جریان کنگره کنفدراسیون آسیایی بدنسازی و پرورش اندام که به میزبانی بحرین برگزار شد با حداکثر آرا به سمت نایب رئیس کنفدراسیون آسیا برای مدت چهارسال انتخاب شد. این خبر یکشنبه گذشته اعلام شد.

تیم کشتی آزاد ایران نایب قهرمان آسیا شد
دوشنبه گذشته و در پایان رقابت‎های كشتی آزاد قهرمانی آسیا كه در شهر دهلی نو هند برگزار شد، تیم كشتی آزاد ایران با كسب یک مدال طلا و سه برنز پس از تیم میزبان به مقام نایب قهرمانی رسید. تیم مغولستان نیز پس از ایران در رده سوم قرار گرفت.

عنوان پنجمی و نهمی ساحلی بازان ایران در آسیا
تیم‌های نوین کشاورز و هیات والیبال هرمزگان که به عنوان نمایندگان ایران در رقابت‌های والیبال ساحلی تور آسیایی (پالمبانگ اندونزی) شرکت کرده بودند سه شنبه گذشته و در پایان این مسابقات به ترتیب موفق به کسب عنوان پنجم و نهم مشترک شدند.

اعضای جدید هیات رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی معرفی شدند
پنجمین دوره انتخابات اعضای هیات رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی سه شنبه گذشته با حضور 297 ورزشی نویس و نماینده وزارت کشور، در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طی آن اعضای هیات رئیسه و بازرس جدید این انجمن معرفی شدند. بر اساس 297 رای ماخوذه میثم زمان آبادی (270 رای)، محمود عبداللهی (183 رای)، رضا خسروی (170 رای)، فرشاد عباسی (170 رای)، عبدالحمید احمدی (158 رای)، حمید قاسمی (149رای)، مازیار ناظمی (148 رای)، پژمان راهبر (111 رای) و صدرالدین کاظمی (110 رای) با بیشترین رای به عنوان اعضای هیات رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی انتخاب شدند.همچنین در این انتخابات علی رئیسی با 73 رای به عنوان بازرس جدید این انجمن انتخاب شد.
 

کاله صدرنشین شد
مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا سه شنبه گذشته در تهران به پایان رسید. در پایان این مرحله از مسابقات تیم کاله با دو پیروزی که به ترتیب برابر تیم‌های تایوان پاورز چین تایپه و العین امارات به دست آورد در صدر گروه A قرار گرفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

استقلال صعود کرد
تیم‌ فوتبال استقلال ایران سه شنبه شب گذشته با پیروزی 3 بر صفر برابر الریان قطر در هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر اینکه زمینه ساز حذف این تیم عربی شد، خود نیز با توجه به پیروزی الهلال عربستان برابر العین امارات در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی این مسابقات به عنوان صدرنشین گروه چهارم صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد.

پیروزی تلخ سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا
تیم فوتبال سپاهان در دیدار برابر النصر امارات در هفته پنجم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و از گروه سوم که سه شنبه گذشته در ورزشگاه آل مکتوم برگزار شد به پیروزی 2 بر یک دست یافت اما به خاطر تساوی الغرافه قطر و الاهلی عربستان در دیگر بازی این گروه از مسابقات، وداع زودهنگامی با لیگ قهرمانان داشت. زردپوشان اصفهانی قهرمانی در لیگ برتر را هم تا حدود زیادی از دست داده اند تا رنگ نماینده اصفهان کاملا زرد شود!
 
 
میزبانی ایران در مسابقات فوتبال مقدماتی جوانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با درخواست میزبانی ایران برای برگزاری بازی‌های مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در گروه خودش موافقت کرد. این خبر چهارشنبه گذشته توسط میرشاد ماجدی، سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اعلام شد.

پلمپ 80 باشگاه ورزشی
لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی چهارشنبه گذشته اعلام کرد از مجموع 8 هزار باشگاه ورزشی دولتی و خصوصی که طی سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند، 80 باشگاه پلمپ شد. وی تاکید کرد که بازرسی باشگاه‌های ورزشی امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

تیم دوچرخه سواری پیکان منحل شد
تیم دوچرخه سواری پیکان که قدیمی ترین تیم ایران در رشته دوچرخه سواری است از شرکت در فصل جدید رقابت های لیگ برتر انصراف داد. محمد جوانفکر، سرمربی تیم دوچرخه سواری پیکان چهارشنبه گذشته ضمن اعلام این خبر اظهارداشت که اعضای هیات مدیره تصمیم گرفتند پیکان امسال در لیگ برتر حضور نداشته باشد و فکر می‌کنم زمانی که تیمی یک سال منحل شود، برگشت دوباره آن سخت باشد.

پیروزی کاله در مرحله دوم مسابقات باشگاه‌های آسیا
روز نخست از مرحله دوم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا چهارشنبه گذشته آغاز شد که طی آن تیم کاله موفق شد گاز هند را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. کاله در ادامه دیدارهای این مرحله امروز پنجشنبه به مصاف لیونینگ چین می‌رود.

حذف تراکتور سازی از لیگ قهرمانان آسیا
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که امیدوار بود با پیروزی برابر الجزیره امارات همچنان شانسش برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را زنده نگه دارد، چهارشنبه شب گذشته با شکست 2 بر صفر برابر الجزیره لقب دومین حذف شده فوتبال ایران در این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. پیش از این سپاهان از این مسابقات حذف شده بود.