پارس ناز پورتال

اعتراض سید جمال ساداتیان برای اکران نشدنه ….

مجموعه : اخبار سینما
اعتراض سید جمال ساداتیان برای اکران نشدنه ….

سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران قطعی «برف روی کاج‌ها» ساخته پیمان معادی از چهارم اردیبهشت ماه در گروه عصر جدید خبر داد. حبیب کاوش گفت: در جلسه امروز شورا قرارداد فیلم «زن، مرد، زندگی» ساخته مهدی ودادی در گروه سینمایی قدس بعد از فیلم «رژیم طلایی» از 4 اردیبهشت ماه ثبت شد. همچنین اکران "برف روی کاجها" نیز بعد از «قاعده تصادف»  در گروه سینمایی عصر جدید قطعی شد.

فیلم سینمایی "برف روی کاجها" اولین فیلم پیمان معادی به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان در سی و امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد اما در لیست فیلم هایی قرار گرفت که امکان اکران در سینماهای حوزه هنری را ندارند. چهار فیلم از این جنس آثار در سال گذشته اکران شدند و تنها نمایش "برف روی کاجها" و "پل چوبی" به امسال موکول شد. این فیلم طی یک سال و سه ماه گذشته چندین بار با وجود اینکه پروانه نمایش داشت و قرارداد آن نیز به ثبت رسیده بود با تاخیر در اکران روبه‌رو شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج‌ها» گفت: حوزه هنری با استمرار و پافشاری بر رفتارهای فراقانونی، بدنبال ایجاد هرج و مرج در سینما است. سیدجمال ساداتیان افزود: اکران نشدن «برف روی کاج ها» در سینماهای حوزه هنری قطعی است و این فیلم به طور حتم در تعداد سینماهای زیادی نمایش عمومی نخواهد داشت.
وی گفت: در هر کشوری مکانیزم حقوقی مشخصی وجود دارد و نمی شود که یک نهاد بر خلاف این مکانیزم عمل کند و در عین حال در برابر رفتارهای فراقانونی آن سکوت کرد.


به گفته این تهیه کننده سینما، استمرار رفتارهای فراقانونی حوزه هنری در نهایت منجر به ایجاد هرج و مرج در سینما می شود و باید اذعان داشت تحمیل سلیقه شخصی به مخاطبان نتیجه نمی دهد.
ساداتیان با یادآوری این نکته که مردم بدون توجه به رفتارهای فراقانونی حوزه هنری از فیلم های تحریمی این نهاد استقبال کرده اند، توضیح داد: «برف روی کاج ها» از ظرفیت خوبی برای جذب مخاطب برخوردار است. این اثر سینمایی پیشتر به عنوان بهترین فیلم مردمی در جشنواره سی ام فیلم فجر و نیز به عنوان برترین فیلم جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی انتخاب شد که چنین اتفاقات مهمی، سطح آن را نشان می دهد.
وی گفت: در صورتیکه برخی به سنگ اندازی ها و ایجاد تلخی درباره فیلم «برف روی کاج ها» ادامه ندهند، به طور حتم این اثر سینمایی می تواند در اکران موفق باشد. ساداتیان با اشاره به لزوم حمایت از سینمای مستقل اجتماعی یادآور شد: سینمای مستقل اجتماعی بواسطه حمایت مردمی تا کنون سرپا مانده و امیدوارم مردم با

استقبال از فیلم «برف روی کاج ها»، بار دیگر اعلام کنند که طرفدار تولید چنین آثاری هستند. این تهیه کننده  با اشاره به دشواری های پیش از اکران این اثر سینمایی توضیح داد: وزارت ارشاد مرجع رسیدگی به امور سینمایی است و دشواری هایی که برای اکران از مجاری این وزارتخانه به ما وارد شد به علت فشارهای بیرونی طبیعی است، اما اینکه پس از گذران این شرایط دشوار، جریان دیگری موانع سختی را برای اکران «برف روی کاج ها» ایجاد کند به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست. ساداتیان با یادآوری اینکه نباید در برابر بی منطقی های دست اندرکاران حوزه هنری سکوت کرد، ادامه داد: سازندگان شش فیلم تحریم شده از سوی حوزه هنری، از دست اندرکاران این نهاد بارها برای گفت وگو دعوت کردند اما این اتفاق رخ نداد و به هر حال به نظر می رسد منافعی در پس این رفتارها وجود دارد.

قسمت دوم فیلم در حال نگارش است

پیمان معادی که در یک سال اخیر تلاش های بسیاری برای اکران «برف روی کاج ها» داشته است و توانسته افراد مختلفی را که از قشرها و تفکرات مختلف نسبت به فیلمش انتقاد دارند، قانع کند تصمیم گرفته بخش دوم از «برف روی کاج ها» را بنویسد. زمان ساخت این فیلم مشخص نیست چرا که معادی تا زمانی که فیلمنامه به صورت کامل آماده نباشد ساخت آن را آغاز نمی کند.