پارس ناز پورتال

چه میکنه این تربچه ؟؟؟

مجموعه : آموزش آشپزی
چه میکنه این تربچه ؟؟؟

تربچه از انواع سبزیجات است که به صورت خام مصرف می شود. از آنجا که ریشه های تربچه به طور کامل در خاک مانده و رشد می کند، مقدار زیادی از مواد معدنی و آلیگوآمین ها را جذب می کند. براساس تحقیقات به عمل آمده، رنگدانه های تربچه قرمز از بروز سرطان جلوگیری می کند و به همین ترتیب سایر ترب ها بخصوص ترب سیاه دو تا پنج برابر بیشتر از ترب قرمز یا سفید در مقابل سرطان نقش آفرین است.

هر عدد تربچه ۱۰۰ گرمی حاوی ۲۴۳ میلی گرم پتاسیم و ۲۰۶ گرم کلسیم است.

طعم تند تربچه از گوگرد موجود در آن ناشی می شود. مقدار ویتامین ث حدود ۲۳ میلی گرم بوده و ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن را برآورده می کند.

از طرف دیگر رنگدانه های این گیاه حاوی ویتامین ب بوده و در سلامت عروق نقش دارد.

از آنجا که تربچه به صورت خام مصرف می شود، حاوی مقادیر بالایی فیبر (۵/۱ گرم در ۱۰۰ گرم) است. تربچه از دیرباز به صورت خام و تنها ریشه آن مصرف می شد، اما برگ های سبز آن نیز دارای طعم مطلوب بوده و حاوی مقدار زیادی پرو ویتامین آ است که برای سلامت چشم مفید است. برگ های ترب حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ث و همچنین آهن است. تربچه را می توان حتی به صورت پخته نیز مصرف کرد.

روش تهیه

تربچه های سالم را انتخاب کرده، ۱۰ دقیقه بخارپز کرده سپس در مقدار کمی کره به مدت دو دقیقه تفت دهید. همچنین از برگ های سبز تربچه به صورت خرد شده در سوپ ها یا املت تخم مرغ و یا به صورت پخته مانند اسفناج می توان استفاده کرد.

تربچه های برش داده بر روی نان و پنیر نیز می تواند یک ساندویچ ساده مناسب در وعده شام باشد