پارس ناز پورتال

دشمن پوکی استخوان

دشمن پوکی استخوان

ورزش به تراکم استخوان​ها می‌افزاید، از پوکی آنها پیشگیری می‌کند و مقاومت اسکلت بدن در برابر شکستگی‌ها را بالا می‌برد.

نتایج یک بررسی جدید، بار دیگر نشان داد که پیاده‌روی از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. ورزش، خواه راه رفتن یا بسکتبال و فوتبال، ساختار استخوان را متراکم می‌کند. بافت متراکم‌تر در برابر پوکی استخوان مقاوم است و به راحتی نمی‌شکند.

بر اساس نتایج یک تحقیق از مردان بالغ، برای رسیدن به چنین ساختار استخوانی‌ای، پیاده‌روی مداوم بسیار مفید است. شرکت‌کنندگان در این تحقیق از ۱۹ تا ۴۵ سال بودند و پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا ورزش‌های قدرتی مداوم می‌کردند. تمام این ورزش‌ها تراکم استخوانی ستون فقرات را بالا می‌برند، اما تحقیقات نشان داد که تراکم استخوان‌های ستون فقرات در کسانی که پیاده‌روی می‌کنند یا می‌دوند، به طور ویژه‌ای بالاست.

به گزارش دویچه‌وله، به گفته یکی از محققان دانشگاه میسوری کلمبیا، در ورزش‌های قدرتی تنها تراکم استخوانی آن بخش‌هایی از اسکلت بدن افزایش می‌یابد که در معرض فشار حاصل از ورزش قرار دارند. به عنوان مثال، ورزش قدرتی برای تقویت بالاتنه نمی‌تواند تراکم استخوان‌های ران را بالا ببرد.

به گفته محققان، بهترین حالت، ورزش‌های چندوجهی و مداوم هستند که از آن جمله می‌توان به فوتبال، بسکتبال و والیبال اشاره کرد. منظور از ورزش چندوجهی، تمرین‌ها و تحرکاتی است که بخش‌های مختلف بدن در آن درگیر هستند.