پارس ناز پورتال

به پیشرفت شغلی شوهرت کمک کن

به پیشرفت شغلی شوهرت کمک کن

بشر بالذات قابلیت ترقى دارد،عشق به كمال در نهادش نهفته وبراى تكامل آفریده شده است، هر كس،در هر مقام و با هر شرائط و در هرسنى باشد،مى‏تواند به ترقیات خویش ادامه داده كاملتر گردد،انسان كه‏براى هر گونه كمالى آماده است نباید هیچگاه به موجودیت‏خویش قناعت‏نموده هدف آفرینش را از دست‏بدهد،تا زنده است‏باید بكوشد تا كامل وكاملتر گردد.
هر انسانى خواهان ترقى است لیكن همه كس موفق نمى‏گردد.
همت‏بلند و كوشش فراوان لازم دارد،باید زمینه كار را فراهم ساخت وموانع را بر طرف نمود آنگاه كوشید تا به مقصد رسید،شخصیت مرد تاحدود زیادى به خواسته‏هاى همسرش بستگى دارد،زن مى‏تواند به پیشرفت‏و ترقى شوهرش كمك نموده او را در مسیر ترقى قرار دهد چنانكه مى‏تواند مانع ترقیاتش واقع گردد،هر چه بخواهد بدون شك همان است.

خانم محترم،در حدود شرائط و امكاناتى كه برایتان موجود است،شخصیت‏بزرگتر و عالیترى را براى شوهرت در نظر بگیر و براى رسیدن‏به آن تشویقش كن،اگر میل دارد به تحصیلات خویش ادامه دهد یا به وسیله‏مطالعه و خواندن كتاب به معلوماتش بیفزاید نه تنها مخالفت نكن بلكه‏تشویق و تحسینش كن،برنامه زندگى را طورى مرتب كن كه با كارهاى اومنافات نداشته باشد،سعى كن اسباب آسایش و راحتى او را فراهم سازى‏تا با فكر آزاد به ترقیات خویش ادامه دهد.
اگر سواد ندارد با خواهش و تمنا وادارش كن در كلاسهاى شبانه‏یا در خارج مدرسه به تحصیلات خویش ادامه دهد،اگر تحصیل كرده است‏تشویقش كن رشته علمى خودش را تعقیب كند،به وسیله مطالعه و خواندن‏كتابهاى مربوط به آن فن به معلومات خویش بیفزاید، اگر طبیب است‏وادارش كن در هر روز مقدارى از اوقاتش را به خواندن مجلات وكتابهاى پزشكى اختصاص بدهد،اگر دبیر یا آموزگار یا قاضى یا استاد یامهندس است از وى بخواه اوقات فراغت‏خویش را بخواندن كتابهاى‏مربوط به فن خودش یا كتابهاى علمى و اخلاقى و تاریخى بگذراند،و به‏طور خلاصه شوهر شما هر كس و در هر مقامى باشد،حتى كارگر و كاسب،براى ترقى و تكامل آمادگى دارد.

نگذارید از مسیرى كه دستگاه آفرینش برایش پیش‏بینى كرده‏منحرف شود و از مطالعه و تكامل دست‏بردارد،به تحقیقات علمى وخواندن كتاب عادتش بدهید،نگذارید شخصیت او در یك حد معین‏متوقف بماند. اگر فرصت تهیه كتاب را ندارد شما مى‏توانید با مشورت او و سایردوستان این كار را بر عهده بگیرید،كتابهاى سودمند علمى و اخلاقى وتاریخى و دینى و بهداشتى و اقتصادى و ادبى را كه بر طبق صلاح وسلیقه‏اش باشد تهیه نموده در اختیارش بگذارید،و بخواندن تشویقش‏كنید،خودتان نیز كتاب و مجله‏هاى سودمند را بخوانید.و در ضمن خواندن‏اگر به مطالبى برخورد كردید كه براى شوهرتان نیز مفید است عین آن رایادداشت نموده در اختیارش قرار دهید.

این كار فوائد بیشمارى در بر دارد:
اولا اگر مدتى بدین برنامه ادامه بدهد شخص دانشمند و فاضلى‏خواهد شد كه خودش سر بلند و تو به وجودش مفتخر خواهى شد.به‏علاوه،در رشته خودش یك نفر متخصص خواهد شد كه هم خودش‏استفاده مى‏كند و هم منافع بیشمارى به اجتماع مى‏رساند.
ثانیا چون به نداى آفرینش لبیك گفته سرگرم مطالعه و تحقیق‏است كمتر اتفاق مى‏افتد كه به ضعف اعصاب و بیمارى‏هاى روانى مبتلاگردد.
ثالثا چون در طریق ترقى قرار گرفته و به خواندن كتاب علاقه‏مندشود به خانه و زندگى دلبستگى پیدا مى‏كند،دنبال ولگردى نمى‏رود،به‏مراكز فساد و شب‏نشینى‏هاى زیان‏بخش قدم نمى‏گذارد،به دام تبهكاران واعتیادات خطرناك گرفتار نمی‏شود.