پارس ناز پورتال

موبایل خود را با این ترفند ایمن کنید

موبایل خود را با این ترفند ایمن کنید

همكاران سیستم – اگر شما فقط برای یک بار به یک شخص غریبه اجازه داده باشید تا از تلفن‌همراه هوشمند شما استفاده کند، این مسئله می‌تواند تمام اطلاعات شخصی و اطلاعات تجاری شرکت شما را در اختیار وی قرار دهد. زیرا، اگر این فرد به دستگاه کوچکی موسوم به CSI Stick مجهز باشد، می‌تواند به صورت مخفیانه آن را به تلفن‌همراه شما متصل کند.

به گفته "پاتریک سالمون"(Patrick Salmon) یکی از کارشناسان شرکت Enterprise Mobile که در زمینه عرضه خدمات مخابراتی تجاری، به‌خصوص به گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل Windows Mobile فعالیت می‌کند، این دستگاه قادر است هر ذره از اطلاعات تلفن‌همراه شما را در هر لحظه دریافت کند.

امروزه بر تعداد شرکت‌های تجاری که از تلفن‌همراه برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، بسیار افزایش یافته است.
این شرکت‌ها از کارمندان خود می‌خواهند از طریق گوشی‌های هوشمند خود به کلیه ابزارهای حیاتی شرکت که پیش‌تر دسترسی به آن‌ها از طریق کامپیوترهای شخصی ممکن بود، متصل شوند و از آن‌ها برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کنند.

سیستم‌های امنیتی موجود، میزان توانایی آن‌ها و زیرساخت‌های مدیریتی در شرکت‌های تجاری برای انجام این اقدامات باید توسعه یابند تا تلفن‌های همراه در کنار سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم(سلولی و یا Wi-Fi)، مانند کامپیوترهای شخصی تحت مدیریت مسؤولان امنیتی قرار بگیرند.

اما باید توجه داشت که این جریان امروزه در بیشتر شرکت‌ها رعایت نمی‌شود.
"دن کرافت"(Dan Croft) مدیرعامل شرکت Mission Critical Wireless که در زمینه توسعه و ارایه خدمات تلفن‌همراه به شرکت‌ها فعالیت می‌کند، گفت: «آنچه که ما شاهدش هستیم، این است که سیاست‌های بیمار و ضعیف برای محافظت از این قبیل دستگاه‌ها است».

به عقیده کرافت، تلفن‌های همراه شخصی کاربران در برخی مواقع به شبکه‌های بی‌سیمی متصل می‌شوند که اتصال کامپیوترهای شخصی به این قبیل شبکه‌ها اصلا مجاز نیست و می‌تواند مشکلات امنیتی فراوانی را به همراه داشته باشد و آسیب‌پذیری‌های امنیتی ایجاد کند.
شرکت‌های تجاری معمولا هیچ برنامه‌ای برای تلفن‌های همراه سرقت شده، مفقود شده و یا آسیب دیده و همچنین اطلاعات روی آنها ندارند.