پارس ناز پورتال

چرا باهوش ها تنبل ترند؟ (مهندس ها)

چرا باهوش ها تنبل ترند؟ (مهندس ها)

بهترین و با هوش ترین مهندسین، همیشه تنبل هستند . این بدان معنا نیست که آنها علاقه ای به انجام دادن کارشان ندارند بلکه فقط دریافته اند می توانند هم در وقت صرفه جویی کنند و هم کارشان را به خوبی تمام کنند.

به همین دلیل است که تنبلی ذاتی آنها ، اختراعات را به پیش می راند. پیدا کردن راهی که با کمترین تلاش شما را به نتیجه مطلوب برساند نوعی تنبلی مفید است و به هوش بالایی نیاز دارد!

بیایید به بهترین مثالهای مهندسین تنبل نگاهی بندازیم،

لومیا 920 نوکیا.

  ما فقط در مورد یک جنبه این گوشی صحبت خواهیم کرد. دوربینی با تثبیت کننده اپتیکال عکس. آنها به جای قراردادن لنز در مرکز فنر ها که در مقیاس دوربین های اسمارت فونی ، کاری بسیار وقت گیر و دشوار است و لازم به ذکر نیست که این فنر ها چقدر باریک و گران هستند؛ کل دوربین را دوباره مونتاژ کرده و اینبار از فنر های ارزان تر و بزرگ تر استفاده کردند. نتیجه تنبلی آنها ،  بهبود کیفیت عکس برداری در نور کم و نیز فیلم برداری بهتر برلی لومیا 920 شد.

البته این تنها تنبلی مهندسین لومیا نبود. آنها از همین اصول برای شارژ بی سیم گوشی نیز استفاده کردند. برای گرفتن بیشترین بهره وری از یک شارژر آنتن دریافت کنند و کویل شارژ شونده باید به هم نزدیک باشند. بنابراین دستگاه باید به دقت روی پد شارژ قرار بگیرد و در غیر این صورت شارژ نخواهد شد. اما در این موقعیت که مردم معمولا گوشی ها را روی پد های شارژشان می اندازند ، این مسئله کار را دشوار می کرد. برای از بین بردن این مشکل یا می توان از سیستم های هدایت کنند NFC استفاده کرد یا خیلی ساده تر…. تعداد آنتن های دریافت کننده را افزایش داد!

این کاری است که مهندسان نوکیا برای لومیا 920 انجام دادند و بنابراین این گوشی نه یکی ، نه دو تا بلکه سه تا آنتن شارژ بی سیم دارد.

اما دومین مثال: کانکتور کی برد مغناطیسی سرفیس

مهندسین تنبل حتی در طراحی کانکتور مغناطیسی کیبرد سرفیس مایکروسافت نیز نقش داشته اند. آهن ربا، فکر بسیار خوبی برای چسباندن دو چیز به همدیگر است. هرچند انها اگر همینطور نگه دارید از هم جدا نمی شوند اما به صورت کشویی راحت می توان از هم جدایشان کرد. در مورد کاوری که کی برد هم باشد با کمی پیچیدگی می توان کانکتور را حذف کرد. در مورد سرفیس آهن ربا ها برآمدگی هایی هستند که روی کیس دستگاه قفل شده اند. شما با نیروی زیاد می توانید آنها را از هم جدا کنید ولی نمی توانید خمشان کنید. به خاطر همین می توانید کی برد را روی سرفیس بگذارید بدون اینکه نگران افتادن آن باشید.

به هر حال مهندسین تنبل، فکرها و نگرش های جذابی دارند. شما می توانید یک مسئله پیچیده را به آنها واگذار کنید تا با کوتاه ترین و ساده ترین راه ممکن آن را برایتان حل کنند.

بنابراین اگر مشکل بزرگی برایتان پیش آمد فقط کافی سعی کنید تنبل باشید این تنها راهی است که همه چیز رابرایتان آسان می کند