پارس ناز پورتال

مسکن میتواند حالت عکس داشته باشد

مسکن میتواند حالت عکس داشته باشد

منصوره تُقاء پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیستمین کنگره نورولوژی اظهارداشت: بیماری‌های مغز و اعصاب تنوع فراوانی دارند که سردرد به عنوان یک بیماری خوش‌خیم و شایع ترین آنها است که برخی به دلیل تکرار آن گاهی همین سردرد را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: اکثر سردردها خوش خیم است که شایعترین آن سردردهای میگرنی و تنشی است که برخی موارد به صورت مزمن در می‌آید و فرد بدون تجویز پزشک، خودسرانه مسکن مصرف می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به عوارض و پیامدهای مصرف بی‌رویه مسکن گفت: اگر مسکن‌ها بیش از حد مصرف شوند خود زمینه‌ای برای ایجاد سردرد می‌شوند که ما آنرا سردرد وابسته به دارو می‌نامیم. به عنوان مثال اگر فرد حداکثر دو روز در هفته دچار سردرد می‌شود، نباید خودسرانه مسکن مصرف کند و باید تحت نظر پزشک باشد.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره نورولوژی افزود: بیماری های شایع مغز و اعصاب، ام‌اس ، تشنج، سکته مغزی، اختلال حافظه، آلزایمر و پارکینسون از جمله بیماری‌های مهم حوزه مغز و اعصاب است که امسال نیز در کنگره در قالب 90 سخنرانی به تازه‌ترین دستاوردهای این حوزه خواهیم پرداخت.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری‌های متابولیک دستگاه عصبی سرفصل کنگره امسال خواهد بود چرا که این بیماری اختلالی پیش‌رونده در دستگاه عصبی است که در صورت تشخیص به موقع می‌توان تا 50 درصد روند پیشرفت بیماری را کند کرد.

تُقاء با بیان اینکه تشخیص این بیماری نیازمند آزمایش‌های وسیع است، افزود: در این کنگره سعی می‌کنیم تا در قالب 8 کارگاه برای متخصصان مغز و اعصاب، مشکلات تشخیص و تفسیر نوار مغزی، نواز عضله و تشخیص و درمان بیماری‌های مشکل را ارائه کنیم.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره نورولوژی گفت: 200 مقاله در این کنگره پذیرفته شده و تمام جراحان و متخصصان مغز و اعصاب می‌توانند برای دریافت تازه‌ترین یافته‌های حوزه مغز و اعصاب در این کنگره با 20 امتیاز بازآموزی شرکت کنند.

بیستمین کنگره نورولوژی و تازه های مغز و اعصاب از 10 تا 13 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.