پارس ناز پورتال

عجیب ترین کادو تولد دنیا..!

عجیب ترین کادو تولد دنیا..!
 
دانشمندان انگلیسی در اقدامی عجیب کوچک ترین جدول مندلیف دنیا را با استفاده از فناوری نانو روی یک تار مو نوشته اند. ، و کوچکترین جدول تناوبی دنیا را روی یک تار مو ایجاد کردند.
 
چند روز گذشته، طی منتشر شد که از تولید کوچک ترین کارت کریسمس دنیا در ابعاد نانویی خبر می داد. این کارت توسط پژوهشگران انگلیسی تهیه شده بود. 
 
آنگونه که از خبرها پیداست، انگلیسی ها تمام کارهایشان را رها کرده اند تا رکورد کوچک ترین ها را در عرصه فناوری نانو از آن خود کنند. این بار این دانشمندان تصمیم گرفتند جدول تناوبی را بر روی تار موی پروفسور مارتین پولیاکف از دانشگاه ناتینگهام، بنویسند.
 
دانشمندان تصمیم گرفتند برای روز تولد پروفسور پولیاکف کار فوق العاده ای انجام دهند از این رو این فکر و ایده به ذهن پژوهشگران مرکز علوم و فناوری نانو دانشگاه ناتینگهام رسید.
 
این دانشمندان با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی و یک پرتو یون نگار که تار مو را بمباران یونی می کند این جدول تناوبی را ایجاد کردند. این جدول آنقدر کوچک است که 1 میلیون بار می توان، آن را روی یک برگه فیش برداری نوشت. دانشمندان دانشگاه ناتینگهام، این جدول تناوبی موئین را به عنوان هدیه تولد به پروفسور پولیاکف تقدیم کردند.