پارس ناز پورتال

کادوپیچی برجی شکل را امتحان کنید

کادوپیچی برجی شکل را امتحان کنید

کادوپیچی هنریست که سلیقه فرد هدیه‌دهنده را در نگاه اول می‌رساند. با کمی تمرین در این حوزه مهارت کسب کرده و هر هدیه‌ای را متفاوت با بقیه کادو کنید.

این برج روبانی، با استفاده از تکه‌های اضافه و باقی‌مانده کاغذ کادو بدون نیاز به روبان و صرف هزینه اضافه درست می‌شود.

این اندازه‌ها برای جعبه‌ای به ابعاد 7.5x 8x 12.5 سانتی‌متر مناسب است. از طرح ایده بگیرید و آن را روی سایر اندازه‌ها پیاده کنید.

قبل از شروع، هدیه را به روش قدیمی کادو نمایید. از همان کاغذ (ترجیحا راه راه) برای تزیین روی جعبه استفاده کنید. 2 تا از نوارها باید تا کناره‌های جعبه امتداد یابند.

برای چسباندن هر تکه کاغذ به 3.5 تا 5 سانتی‌متر تکه نوارچسب نیاز دارید. ابتدا و انتهای هر تکه چسب را به هم بچسبانید یا از چسب دو رو استفاده کنید.

ابزار و وسایل مورد نیاز:

    کاغذ کادو ترجیحا راه‌راه

    4 نوار 5 9x سانتی‌متری

    2 نوار  37.5x 5 سانتی‌متری

    2 نوار  22.5x 5 سانتی‌متری

    2 نوار 12.5x 5 سانتی‌متری

    2 نوار 5×5 سانتی‌متری

    4 نوار 6×5 سانتی‌متری

    قیچی

    نوارچسب

تزیین روی کادو:

1- کادو را به صورت عمودی روی زمین قرار دهید.

2- انتهای 4 نوار 9 سانتی‌متری را به هم بچسبانید تا شکل استوانه را به خود بگیرند. آن‌ها را به چهار طرف جعبه، 5 سانتی‌متر پایین‌تر از لبه بچسبانید.

3- انتهای نوارهای 37.5 و 22.5 را مانند تصویر به شکل دو تا هفت درآورید. دو نوار 37.5 سانتی‌متری را به شکل به علاوه روی هم گذاشته، از وسط روی جعبه بچسبانید. آن‌ها روی کاغذهای لوله‌ای کنار جعبه قرار خواهند گرفت.

دو نوار 22.5 سانتی‌متری را نیز به شکل به علاوه روی هم گذاشته، روی نوارهای قبلی بچسبانید. این نوارها به صورت صاف قرار خواهند گرفت.

4- دو نوار 12.5 سانتی‌متری را به شکل لوله درآورده، کنار هم به صورت شطرنجی روی نوارها بچسبانید.

5- لبه‌های نوارهای 5 و 6 سانتی‌متری را با قیچی مخصوص دالبر زده، به صورت لوله درآورید.

دو نوار 5 سانتی‌متری را روی لوله‌های دوتایی روی جعبه بگذارید. دقت کنید آن‌ها را طوری بچسبانید که تضاد رنگ‌های قرمز و سفید نسبت به دو حلقه قبلی رعایت شود تا بیش‌تر جلوه کند. در انتها، چهار حلقه 6 سانتی‌متری را در چهار طرف جعبه درست زیر لبه روبان‌های کناری قرار دهید.

6- برای راحتی کار در تمام مراحل به تصاویر دقت کنید. کادو برای هدیه دادن آماده است.