پارس ناز پورتال

برچسب Small در HTML

برچسب  Small در HTML

در HTML ما برچسبی داریم که با استفاده از آن می‌توانیم یک قسمت از متنی را که می‌خواهیم، کوچک تر از متون پیرامونی کنیم. این کار با برچسب کوچک نویسی یا Small است که به صورت <small> نوشته می شود. این برچسب مانند دیگر برچسب های موجود در HTML از ساختار یکسانی پشتیبانی می کند. مثلاً حتماً باید از دو قسمت باز و بسته تشکیل شده باشد و مشخصات یا صفاتی که به صورت کلی در تمامی برچسب ها امکان جاسازی آنها است، در این هم وجود دارد.

در بین کدهای صفحات وب سایت ما که از کدهای HTML دیگر تشکیل شده است، گاهی امکان دارد که خواسته باشیم، قسمتی را از دیگر بخش ها کوچکتر نشان دهیم. مثلاً متن کپی رایتی که در پایین تمامی صفحات سایت دیده می شود را می‌توان کمی کوچکتر نوشت. طوری که با دیگر متن ها اشتباه گرفته نشود. یا حتی در متن مقاله ای می توان از این برچسب استفاده کرد.

اگر خواسته باشید این کار را انجام دهید، باید متن را بین دو برچسب باز <small> و بسته <small/> قرار دهید. متونی که در بین این دو برچسب واقع می شوند، کوچکتر از حد خود نشان داده می‌شوند.

همانطور که می دانید هر برچسب HTML می تواند خاصیت های دیگری هم به خود بگیرید که به صفت معروف است. این صفات را می توانید در برچسب ابتدایی قرار داده و آنها را با یک فضای خالی از هم جدا کنید. در برچسب Small شما می توانید از صفاتی که به صورت عمومی برای تمامی برچسب ها به کار می رود، استفاده کنید. صفاتی مانند Class, style, id و …

تفاوتی بین نسخه های HTML حتی نسخه جدید آن یعنی HTML 5.0 برای نوشتن این برچسب نمی کند. شما هر طوری که بنویسید، در بیشتر مرورگرها به یک شکل دیده می شود و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.