پارس ناز پورتال

طرح آمریكا برای 5000 معترض عربی..!

مجموعه : مجله خبری روز

 وزارت امور خارجه آمریكا دوره های آموزشی را برای بیش از 5000 فعال اینترنتی ناآرامی های اخیر منطقه بویژه سوریه دایر كرده كه یكی از این دوره ها اخیرا در بیروت برگزار شد و در آن افرادی از تونس، مصر و سوریه شركت كردند.

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه 14 مارسی المستقبل لبنان روز دوشنبه به نقل از منابع غربی نوشت: آمریكا از طریق سرمایه گذاری در بخش اینترنت از فعالان سیاسی در جهان عرب حمایت می كند، به خصوص اینكه این كشور دوره های آموزشی نیز برای این افراد دایره كرده است.

این روزنامه لبنانی افزود: وزارت امور خارجه آمریكا با صرف 28 میلیون دلار لوازم مورد نیاز رایانه ای را در اختیار این افراد قرار داده و حتی با آموزش دادن آنها قصد دارد تا سطح اطلاعات رایانه ای آنها را بالا برده و از این طریق با قطع اینترنت در كشورهای عربی مبارزه كند و همچنین با تحولات این كشورها نیز همگام شود.

المستقبل به نقل از ‘مایكل بوسنر’ معاون وزیر امور خارجه آمریكا تأكید كرد: وزارت امور خارجه امریكا دوره های آموزشی در سراسر جهان دایر كرده است؛ ارگان های محلی برگزاری این دوره ها را بدون اطلاع رسانی و تبلیغات بر عهده دارند و در آنها به مشاركت كنندگان ، راه شناسایی پایگاه اطلاع رسانی و تكنولوژی هایی كه بیشتر از همه تحت كنترل دولت ها قرار می گیرد، آموزش داده می شود.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: وزارت امور خارجه آمریكا باید به كسانی كه دست اندركاران پایگاه های اطلاع رسانی هستند، از نظر مالی حمایت كرده تا آنها این پایگاه ها را به روز كرده و از آنها محافظت نمایند. آمریكا تاكنون 28 میلیون دلار برای تقویت آزادی استفاده از اینترنت صرف كرده و در حال حاضر به فكر افزایش این كمك های مالی تا تابستان سال جاری میلادی به میزان50 میلیون دلار است.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: در نیویورك سازمانی با مدیریت خانم ‘كاترین ویركلاس’ كمك مالی از طرف دولت دریافت كرده تا از این طریق فعالان سیاسی در صورتی كه بازداشت شدند، بتوانند پیام كوتاهی را به تعدادی از شماره های مشخصی ارسال نمایند، بدون اینكه این پیام كوتاه اثری در حافظه تلفن همراه بر جای بگذارد؛ همچنین به صاحبان تلفن همراه كمك می كند كه در صورت ارتكاب هرگونه اقدامی، این دستور كار را محو كنند.

المستقبل افزود: در جریان اعتراضات مردمی در سوریه آنها با مشكل تماس با خارج از كشور مواجه می شدند، چرا كه سوریه آنتن دهی تلفن همراه را قطع كرده بود و بیشتر استفاده كنندگان اینترنت به تكنولوژی تماس تلفنی كند ‘دیال -آپ’ متصل می شدند.پ

آنها از اطلاعاتی كه از پشت مرزها به آنها داده می شد، در مورد حوادث كشورشان اطلاع پیدا می كردند و در مقابل فیلم هایی از تظاهرات نیز بر روی پایگاه ‘یوتیوب’ ارسال می كردند.