پارس ناز پورتال

سریع خوانی در PDF

سریع خوانی در PDF

اگر بخواهید یك فایل PDF یا یك فایل متنی Word را شب هنگام و با نور کم روی رایانه مطالعه كنید یا این زمان در روز و با نور زیاد اتاق باشد، مطمئنا مطالعه برای شما مشكل خواهد بود. در چنین مواردی بهتر است نور و چگونگی نمایش متون روی صفحه‌نمایش را نیز باتوجه به شرایط محیط تغییر دهید. انجام این تغییرات توسط یكی از قابلیت‌هایی كه در ویندوز 7 طراحی شده امكان‌پذیر است. با فعال‌سازی قابلیت Clear Type در ویندوز و تنظیم صحیح آن در شرایط مختلف، می‌توانید متون را واضح‌تر ببینید و آنها را سریع‌تر بخوانید.

1ـ روی گوی ویندوز كلیك و در كادر جستجو عبارت cttune.exe را وارد كنید.

2ـ پس از طی مرحله فوق، پنجره‌ ClearType Text Tuner نمایش داده می‌شود. برای ادامه كار، گزینه Next را بزنید.

3ـ در پنجره جدید مشاهده می‌كنید كه دو پاراگراف متنی به‌شما نمایش داده شده است. در این مرحله باید هریك از پاراگراف‌ها را كه واضح‌تر و بهتر می‌بینید انتخاب كرده و سپس روی گزینه Next كلیك كنید.

4ـ این مرحله و دو مرحله بعد از آن نیز همچون مرحله قبل، برای انتخاب پاراگراف مناسب با دید شما طراحی شده است. در این مراحل نیز باید پاراگرافی را كه بهترین وضوح را دارد و خواندن آن برای شما آسان‌تر است، انتخاب كنید.

5ـ پس از اتمام مراحل، صفحه‌ پایانی را مشاهده می‌كنید. در این صفحه با كلیك روی گزینه Finish تغییرات اعمال می‌شود و شما می‌توانید متون به‌نمایش درآمده روی صفحه‌نمایش در برنامه‌های مختلف را با وضوح بیشتری مشاهده و در مدت زمان كمتری آنها را مطالعه كنید.