پارس ناز پورتال

افزایش قیمت بلیت هواپیما و کاهش مسافران

مجموعه : مجله خبری روز
افزایش قیمت بلیت هواپیما و کاهش مسافران

پس از شناور‌سازی نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی، این هفته بلیت پروازهای بین‌المللی با دلار 3600 تومانی محاسبه می‌شود که افزایشی دو درصدی نسبت به هفته قبل دارد و بازار فروش بلیت، نشان‌دهنده‌ کاهش حداقل 20 درصدی سفرهای خارجی با هواپیما در ماه جاری است.

ایسنا نوشت: در حال حاضر بلیت پرواز‌های خارجی با نرخ دلار 3600 تومان محاسبه می‌شود که 60 تومان نسبت به هفته پیش افزایش نشان می‌دهد.

هفته گذشته شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت پروازهای خارجی خود را با دلار 3540 تومان محاسبه کرده و به فروش می‌رساندند به این ترتیب حدود دو درصد در نرخ بلیت پروازهای خارجی افزایش دیده می‌شود.

با توجه به شناور‌ بودن نرخ بلیت در مسیر‌های خارجی که از اول آذر ماه سال گذشته با تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری و در پی افزایش نرخ ارز و سوخت هواپیما اجرا شد، هر هفته نرخ بلیت هواپیما در سفرهای بین‌المللی دستخوش تغییراتی در نتیجه تغییر نرخ ارز در بازار آزاد می‌شود.

شناور‌سازی نرخ بلیت‌ پروازهای خارجی و افزایش آن به دنبال افزایش میانگین 70 درصدی بلیت پرواز‌های داخلی، درصد قابل توجهی از مسافران خارجی را که از طریق هواپیما سفر می‌کردند، کاهش داد.

کاهش تعداد مسافران خارجی از طریق سفر با هواپیما امریست که مسئولان آژانس‌های هواپیمایی به آن اذعان دارند.

بنا به گفته مسئولان آژانس‌های هواپیمایی فروش بلیت پروازهای خارجی در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به سال گذشته کاهشی بیش از 20 درصدی نشان می‌دهد.

هم‌چنین در زمینه‌ پروازهای داخلی در زمان فعلی و مقایسه‌ آن با سال 91 نشان‌دهنده کاهش است.

به گفته فروشندگان بلیت در آژانس‌های هواپیمایی، درخواست پرواز به شهرهای صنعتی و به نیت سفرهای کاری کاهش یافته است.

سفر به شهرهای عسلویه، بندر‌عباس، چابهار، اهواز و آبادان که از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی برای اعزام کارمند و انجام ماموریت رزرو می‌شد، کاهش یافته است.

مسئولان فروش بلیت در آژانس‌های هواپیمایی می‌گویند سفر به شهرهایی هم‌چون مشهد، کیش، اصفهان و شیراز به نسبت سفر به شهرهای صنعتی کاهش مسافر کمتری داشته‌اند.