پارس ناز پورتال

مسمومیت‌های فصل بهار

مسمومیت‌های فصل بهار

یک متخصص بیماری‌های کودکان گفت: عمده مسمومیت‌های فصل بهار به علت خوب شسته نشدن میوه‌هاست.

به گزارش پارس ناز ، دکتر میترا همتی یکی از بیماری‌های فصل بهار را مسمومیت دانست و گفت: عمده مسمومیت‌های فصل بهار به دلیل عدم شست وشو یا خوب شسته نشدن میوه‌هایی مانند چغاله بادام و گوجه سبز و غیره است که منجر به آلودگی میکروبی با علایمی چون دل پیچه شدید، اسهال خونی و اسهال عفونی می‌شود که نیاز به درمان آنتی‌بیوتیک دارد.

وی رعایت بهداشت مانند شستشوی مناسب دست‌ها و میوه‌جات را برای جلوگیری از ابتلا به این مسمومیت‌ها مهم دانست و از مسئولان مهد‌کودک‌ها نیز خواست تا از ورود بیماران مبتلا جلوگیری نموده و در صورت اجبار آنها را در اتاق‌های جداگانه نگهداری نمایند تا سرایت بیماری محدودتر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اسهال و استفراغ را نیز شایع‌ترین بیماری فصل بهار در میان کودکان عنوان کرد و گفت: این بیماری ویروسی بوده و اغلب با اسهال و استفراغ شدید، دل پیچه و دل درد همراه است که در کودکان بزرگتر سردرد شدید هم به آن افزوده می شود.

وی از والدین خواست تا با دیدن این علایم به پزشک مراجعه نموده و درمان لازم را دریافت نمایند و افزود: تامین آب و مایعات بدن کودک جهت تسریع در بهبودی او موثر است.