پارس ناز پورتال

خوراکی های موثر در شادابی و طراوت پوست

خوراکی های موثر در شادابی و طراوت پوست

همشهری آنلاین:یک متخصص تغذیه گفت: تغذیه ارتباط زیادی با پوست و زیبایی دارد و در صورتی که تغذیه سالم باشد و از مواد غذایی مناسب استفاده شود، حتما پوستی شاداب نیز خواهید داشت.

دکتر دردانه حسین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بهترین ویتامین‌ها برای پوست، ویتامین C، E و A است همه این ویتامین‌ها آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند از اثرات مواد مضر بر پوست جلوگیری کنند.

وی افزود: منابع مهم ویتامین C میوه‌ها و سبزی‌های تازه از جمله مرکبات، گوجه، فلفل دلمه و غیره است. از منابع ویتامین E نیز می‌توان به روغن‌های گیاهی آفتابگردان، زیتون و جوانه گندم اشاره کرد.

حسین تصریح کرد: اسیدهای چرب غیراشباع نیز برای سلامتی پوست مفید هستند. از این اسیدهای چرب می‌توان به امگا 3، EPA و اسید لینولئیک اشاره کرد. این مواد در منابع ماهی و شیر به میزان زیاد وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز عنوان کرد: ویتامین‌های گروه B نیز برای سلامت مو مفید هستند. این ویتامین‌ها در هضم و جذب پروتئین‌ها و کربوهیدات‌ها دخالت دارند و موجب جذب مواد مغذی بدن می‌شوند.

حسین گفت: پروتئین نیز برای رشد مو اهمیت ویژه‌ای دارد. کمبود پروتئین موجب اختلال در رشد و تغییر رنگ مو و کاهش کیفیت آن می‌شود. از منابع مهم پروتئین که به راحتی قابل هضم هستند می‌توان به شیر اشاره کرد. گوشت‌ها نیز از دیگر منابع این مواد هستند.

وی ادامه داد: استفاده از قندهای ساده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. غذاهای فراوری شده نیز ممکن است روی پوست و مو تاثیر مضری داشته باشد.