پارس ناز پورتال

سبزیجات فشار خونی

سبزیجات فشار خونی

یک کارشناس تغذیه گفت: قارچ، کدو سبز و گوجه‌فرنگی سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشارخون مفید است.

 ناهید برخورداری تاکید کرد: مبتلایان به فشارخون حتی‌الامکان از استرس بپرهیزند چرا که یکی از عوامل بالا بردن فشارخون که بسیار سریع هم عمل می‌کند استرس و عصبانیت است.

برخورداری توصیه کرد: میوه‌هایی مثل موز، آلو، انجیر، انگور، هلو و همچنین سبزی‌جاتی نظیر سیب‌زمینی، سیر، بروکلی، قارچ، کدو سبز و گوجه‌فرنگی سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشارخون بسیار مفیدند.

وی تاکید کرد: مبتلایان به فشارخون مصرف چای، قهوه و شکلات را بسیار محدود نموده و تا یک ساعت بعد از صرف غذا از این گونه نوشیدنی‌ها استفاده نکنند.

وی به مبتلایان به فشارخون توصیه کرد: موادی مثل کره، خامه، مارگارین، دنبه، سس‌ها و روغن‌های جامد را از برنامه غذایی حذف کرده و به جای آن‌ها از روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، کنجد و روغن ماهی استفاده کنند.

این کار‌شناس تغذیه یادآور شد: این بیماران حداقل یک یا دو بار در هفته ماهی مصرف نموده و استفاده از گوشت قرمز را به ۳بار در هفته کاهش دهند.

وی با تاکید بر اجتناب ازاستعمال سیگار و انواع دخانیات گفت: در صورت وجود اضافه وزن، حتما اقدام به کاهش وزن با نظر متخصص تغذیه نمایند چرا که این مهم به کنترل فشارخون کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری ورزش‌های مناسبی برای پایین آوردن فشارخون هستند به این بیماران توصیه کرد: حداقل سه بار در هفته و هربار حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.