پارس ناز پورتال

اجرای طرح بدون ریالی اعتبار

اجرای طرح بدون ریالی اعتبار

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال از امروز در سراسر کشور، گفت: تا الان ریالی بابت اجرای این طرح که قرار است توسط دولت تامین شود، پرداخت نشده است.

 محمد میرزابیگی در این باره افزود: بر اساس آنچه که مصوب شده است، 25 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ملی می بایست پرداخت شود که متاسفانه بنا به دلایلی، هنوز ریالی از این پول به ما پرداخت نشده و فعلا از بودجه و اعتبارات سازمان نظام پرستاری استفاده می کنیم که طرح بر زمین نماند.

وی با اشاره به خرید 5 تا 6 هزار دستگاه فشارسنج و گوشی برای تیمهای مستقر در خارج از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها، افزود: در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای دولتی، این قبیل وسایل وجود دارد اما برای سایر پایگاهها می بایست دستگاه فشارسنج، گوشی و ترازو تهیه شود.

میرزابیگی با تاکید بر ایجاد 112 پایگاه در خارج از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای دولتی برای اجرای این طرح ملی، گفت: در حدود 2 هزار دستگاه ترازو تهیه کرده ایم که البته کافی نیست و باید تعداد بیشتری باشد.

وی با اشاره به استقرار پایگاههای طرح غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال در ستاد وزارتخانه ها، سازمانهای دولتی و…، افزود: از امروز یکی از پایگاهها در نمایشگاه کتاب مستقر شده است. ضمن اینکه فرودگاه مهرآباد هنوز برای استقرار این پایگاه با ما همکاری نکرده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اعلام اینکه برآورد اولیه ما برای اجرای این طرح 11 میلیارد تومان بود، ادامه داد: وزارت بهداشت درخواست کرد این اعتبار تا 40 میلیارد تومان افزایش یابد اما با 25 میلیارد موافقت شد که البته هنوز ریالی از این اعتبار به ما پرداخت نشده است.

میرزابیگی با اعلام اینکه تیمهای پرستاری قرار نیست به در خانه های مردم مراجعه کنند، افزود: اجرای این طرح به این شکل، مشکلات و تبعاتی داشت که از انجام آن صرف نظر کردیم.