پارس ناز پورتال

نحوه شستن پوست های جوش دار

نحوه شستن پوست های جوش دار

مراقبت پوستی روزانه و خوب برای هر کسی دارای اهمیت است ولی در مورد افراد دچار یا مستعد آکنه این مراقبت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آموزش شیوه  صحیح  مراقبت پوست به ویژه در درمان ضایعات آکنه نیز کمک کننده و مفید است. کنترل آکنه بر دو اصل اساسی استوار است : درمان دارویی صحیح آکنه و دیگری مراقبت روزانه مناسب.

مراقبت پوستی آکنه وقت زیادی از شما تلف نمی کند و فقط دو بار در روز برای چند دقیقه زمان لازم دارد. به خاطر داشته باشید شستشوی بیش از حد پوست اصلاً توصیه نمی شود، چرا که تمیز کردن بیش از اندازه پوست، منجر به خشکی و شکنندگی بیشتر پوست شده و به بهبود سریعتر آکنه اصلاً کمکی نمی کند.

شستشوی دو بار در روز (صبح و شب) برای پاک کردن پوست از کثیفی، آرایش، تعریق و چربی اضافی مناسب است. به طور کلی نکاتی که در شستشوی پوست باید مد نظر قرار بگیرد عبارتند از:

۱ –شستشوی پوست دو بار در روز با یک شوینده ملایم :
با استفاده از نوک انگشتان (نه این که با لیف و یا پدهای اسکراپ) کل صورت از جمله زاویه فکی، گردن و جلو و پشت گوش را به خوبی بشویید.

از پاک کننده های فومی می توانید استفاده کنید و در صورتی که پوست دچار ضایعه باشد از پاک کننده های حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده کنید و حتماً شب هنگام قبل از خواب آرایش صورت خود را کاملاً بشویید.

۲ –از تونر یا قابض استفاده کنید:
می توانید برای پاک کردن باقی مانده آرایش یا پاک کننده و یا چربی اضافه از تونر با استفاده در یک پنبه نرم استفاده کنید.

۳ –در صورت نیاز از داروها یا کرم های درمانی آکنه استفاده کنید:
پس از این که تونر کاملاً خشک شد از داروهای درمانی آکنه که توسط پزشک تجویز شده استفاده کنید و بگذارید به خوبی جذب شود.

۴ –در صورتی که احساس خشکی می کنید از ژل یا مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید:
بسیاری از داروهای ضد آکنه منجر به خشکی بیش از حد پوست می گردند که برای کاهش خشکی پوست می توانید از یک مرطوب کننده ملایم دوبار در روز استفاده کنید.ژل ها و لوسیون های مرطوب کننده سبک تر از کرم ها هستند بهتر است از انواعی استفاده کنید که فاقد چربی بوده و کومدون زا نباشند.