پارس ناز پورتال

نوشیدنی های شگفت انگیز در دوران بارداری

نوشیدنی های شگفت انگیز در  دوران بارداری

مصرف آب کافی در تابستان سلامت شما و جنین را تضمین می‌کند. در دوران بارداری حجم خون تقریبا نیم برابر افزایش پیدا می‌کند.

حتما پزشک شما درباره اهمیت نوشیدن آب به خصوص در فصل گرم به شما چیزهایی گفته است. مصرف آب کافی در تابستان سلامت شما و جنین را تضمین می‌کند. در دوران بارداری حجم خون تقریبا نیم برابر افزایش پیدا می‌کند. بنابراین لازم است تا جایی که می‌توانید آب و مایعات دیگر بنوشید. می‌گویند مادر باردار باید روزی 10 تا 12 لیوان آب بخورد. مایعات هم می‌توانند جای آب را بگیرند به شرط آن‌که افزودنی‌های غیر مجاز نداشته باشد. این نوشیدنی‌های خنک تابستانی هم نیاز بدن به آب را برطرف می‌کنند و هم با داشتن میوه‌های تازه و انواع ویتامین‌ها، می‌توانند ضامن سلامت شما و جنین‌تان شوند.

آب طالبی نعـــنایی

معمولا آب طالبی که در خانه درست می‌کنید مثل آب‌ طالبی بیرون نمی‌شود. طالبی سرشار از ویتامین C است. مصرف این ویتامین علاوه‌بر این‌که باعث شادابی و سرحال شدن شما می‌شود، موجب می‌شود ذخیره آن در بدن شما زیاد شود و جنین مشکلی از بابت کمبود آن نداشته باشد. این آب‌میوه خنک، برای روزهای گرم تابستان مناسب است.

لیــموناد خیار و نعنا

لیموترش سرشار از ویتامین C است. اما عنصر مهم این نوشیدنی خوشمزه خیار است. خیار دارای انواع ویتامین‌هایی است که بدن ما در طول روز به آن‌ها نیاز دارد. ویتامین‌هایی مثل گروه B ، C، اسید فولیک، پتاسیم و روی. علاوه‌بر این خیار برای رفع تشنگی و سردردهای ناشی از گرمای تابستان عالی است.