پارس ناز پورتال

شبكه مستند برای روزهای پایانی هفته

مجموعه : اخبار سینما
شبكه مستند برای روزهای پایانی هفته

شبكه مستند برای روزهای پایانی هفته چند فیلم مستند را به روی آنتن می برد.

طبق برنامه پنج شنبه، 19 اردیبهشت، ساعت 21، «علم و اسلام» به روی آنتن می رود. «علم و اسلام» را تیموس بورن در سال 2009 ساخته است . این مستند با اجرای فیزیکدان شهیر عراقی  جمال الخلیلی  به تحولات تاثیرگذار علمی جهان اسلام و دانشمندان مسلمان در طول تاریخ می پردازد و نشان دهنده تحولات و دستاوردهای دانشمندان بزرگ ایرانی، عراقی، مصری و … است.

همچنین در همان روز ساعت 22 «نگاهبان صحرا» از شبكه مستند پخش خواهد شد. این مستند نگاهی دارد به موجودات جذابی به نام میركت ها در منطقه كالاهاری. میرکت‌ها در زمین‌های خشک و مراتع آفریقا و نه در باتلاق‌ها زندگی می‌کنند. آنها هنگامی که بخواهند اطراف خود را برای در امان ماندن از شکارچیان در نظر بگیرند، به طرز قابل توجهی روی دو پای خود می‌ایستند و این از ویژگی‌های معروف میرکت هاست.

مجموعه جذاب و دیدنی «سیاره انسان» با موضوعات متنوع و تصویربرداری حرفه ای از نقاط مختلف زمین جمعه، ساعت 16 به روی آنتن شبکه مستند سیما می رود. این مستند سفری است به نقاط مختلف سیاره زمین و نقش طبیعت مختلف و متنوع این سیاره را در رابطه با انسان ها به صورت متقابل بررسی می کند. حیات در اقلیم های مختلف، نقش انسان و همزیستی او و اثر طبیعت بر حیات ما از نکات مهم این مجموعه است.

علاقمندان به فرهنگ و تمدن كهن می توانند در ساعت 17 همان روز «اسرار تمدن های باستان» را ببینند. این مستند به پنج تمدن بسیار بزرگ چین، مصر، یونان، اینكا و هندوستان می پردازد و پرده از اسرار آنها برمی دارد.رازهای تمدن باستان در این مستند مورد بررسی قرار می گیرند. این مستند محصول كره جنوبی است.

«جانوران اسرار آمیز جنگل جائو» نیز در ساعت 19:30 به روی آنتن خواهد رفت و طبیعت شگفت آور جزیره جائو را به تصویر می كشد.

همچنین ساعت 20 «دنیا در جنگ» که یکی از قدیمی ترین مجموعه های سریالی در مورد جنگ جهانی دوم می باشد و سالها قبل از تلوزیون نیز پخش شده است؛ بازپخش می شود. این مجموعه تاریخچه جنگ را مورد بررسی قرار می دهد و نقش هر کشور را نیز در این جنگ بین المللی بررسی می کند.

«آفریقا؛ رو در روی ناشناخته ها» ساخته مستندساز معروف دیوید آتن برو است كه قبلامجموعه های سیاره آبی، سیاره زمین، زندگی و سیاره منجمد را ساخته و از شبكه مستند پخش شده است. این بار این مستندساز تجربه ای متفاوت در قاره ناشناخته ها یعنی آفریقا انجام داده است. این مستند محصول سال 2012 است. این مستند جمعه ها ساعت 21 به روی آنتن می رود