پارس ناز پورتال

تناسب های ازدواج را بشناسید

تناسب های ازدواج را بشناسید

تناسب فرهنگى، اعتقادات و مذهب، تحصیلات، شناخت كافى از شرایط یكدیگر، بلوغ فكرى و عاطفى و غیره از عوامل موثر در زندگى موفق است. تناسب فرهنگى یكى از مهمترین عوامل در امر ازدواج است، زیرا معمولا هر فرد واجد خصوصیات و سطح فرهنگ متفاوت است كه در آن رشد و زندگى كرده و در بیشتر موارد بر اساس آن آموخته ها رفتار مى كند. در نتیجه دو نفر هرچه از نظر فرهنگى و اجتماعى به هم نزدیكتر باشند سازگارى آنها پس از ازدواج بیشتر و آسان تر خواهد شد.

 

اهمیت دادن به اعتقادات و باور هاى مذهبى یكى از اساسى ترین معیار هاى انتخاب همسر است. با توجه به این واقعیت ها، حتما باید قبل از ازدواج زوجین به این امر توجه داشته باشند.

 

داشتن تحصیلات یكسان و متناسب هم در زندگى موفق بسیار موثر است. در بیشتر مواقع دیدگاه و بینش فرد تحصیل كرده نسبت به محیط خانوادگى و مسائل و مشكلات، واقع بینانه تر و منطقى تر است. بلوغ فكرى و عاطفى عامل دیگرى براى ازدواج موفق است. رشد عاطفى و فكرى مناسب در پایدارى زندگى زناشویى نقش بسزایى دارد. چرا كه فرد در زندگى نیاز به توانایى فكرى و عاطفى مطلوبى دارد كه داشتن یك ازدواج
 
 
موفق و رسیدن به بلوغ عاطفى، مهم ترین عامل برقرارى آرامش افراد است. احساس مفیدبودن و ثبات اجتماعى در افراد متاهل بیشتر است و متاهل ها نسبت به مجردها ارتباطات اجتماعى بهترى برقرارمى كنند. البته اگر ازدواج موفق باشد تمام این تاثیرات بیشتر مى شود.