پارس ناز پورتال

آب خوردن

آب خوردن

ما روزانه به میزان مشخصی از آب نیازمند هستیم به طوری که باید نزدیک به ۸ لیوان آب در طول روز مصرف کنیم. البته بسیاری از ما این مقدار را رعایت نمی‌کنیم و به همین علت دچار مشکل کم آبی هستیم. کم آبی بدن در کنار خود می‌تواند بیماری‌های متفاوتی را به همراه داشته باشد به همین علت باید این میزان آب روزانه را در نظر داشته باشید.

بطری آب را به همراه داشته باشید تا همیشه در یادتان بماند که باید آب بنوشید. تا احساس تشنگی کردید آب بنوشید و نگذارید که میزان زیادی از آب بدن شما از دست برود.برای خود زمان نوشیدن آب تعیین کنید. اگر نمی‌توانید یک بطری را همیشه به همراه داشته باشید بهتر است زمان‌های خاصی را برای نوشیدن آب مشخص کنید و سر آن زمان به وعده خود عمل کنید.

آب را می‌توانید از راه‌های متفاوت نیز دریافت کنید. برای مثال می‌توانید با استفاده از خوردن میوه و سبزی‌های متفاوت میزان آب لازم برای بدن تان را تامین کنید.غذا‌های آبکی نیزگزینه دیگری برای تامین آب بدن است. استفاده از سوپ و آش‌های متفاوت می‌تواند مواد مغذی زیادی را به همراه اب وارد بدن شما کند.

در مورد بیماری‌های کم آبی مطالعه کنید تا از مضرات این مورد باخبر شوید. سپس خود به خود گرایش بیشتری به سمت آب خواهید داشت و بیشتر از آن استفاده می‌کنید.

تا حد امکان از آب‌های طعم دار یا گاز دار خودداری کنید. این آب‌ها بیشتر شما را تشنه می‌کند در حالی که خواص آب را در خودش ندارد. استفاده زیادی از آب‌های معدنی نیز می‌تواند برای بدن در طولانی مدت مشکل ساز باشد. درصورتی که املاح این آب‌ها زیاد باشد می‌توانند مشکلاتی برای کلیه‌های شما ایجاد کنند.