پارس ناز پورتال

ایفای نقش پیمان معادی در نقش یک امپراطور

مجموعه : اخبار سینما
ایفای نقش پیمان معادی در نقش یک امپراطور
 


پیمان معادی در فیلم «آخرین شوالیه ها» در نقش یک امپراطور ایفای نقش کرده که در این فیلم با مورگان فریمن و کلایو اوون همبازی بوده است.

این فیلم که کارگردانی ژاپنی به نام کازاوکی کاریا آن را کارگردانی کرده است، در مراحل پس از تولید قرار دارد و زمان اکران آن مشخص نیست. این فیلم هالیوودی در جمهوری چک فیلمبرداری شده است. «آخرین شوالیه ها» در ژانر اکشن است و مایکل کاینوست و داو ساسمن فیلمنامه آن را نگاشته اند.

علاوه بر این بازی در نقش یک خون آشام هم به معادی پیشنهاد شده است که به گفته وی به دلیل نوع نقش بسیار وسوسه انگیز است. پیش از این پیمان معادی بازی در نقش مازیار بهاری در فیلم «گلاب» به کارگردانی جان استوارت را پیشنهاد داشت که قبول نکرد. این فیلم از مضمونی ضدایرانی برخوردار بود.

جان استوارت مجری سرشناس آمریکایی که برنده 18 جایزه امی شده، می خواهد اولین فیلمش را کارگردانی کند.

«گلاب» نام فیلمی است که فیلمنامه آن هم توسط خود جان استوارت از رمان «…بعد آن‌ها به دنبال من آمدند» مازیار بهاری نوشته می‌شود.

ماجرای کتاب، خاطرات 118 روز زندان خبرنگار بی‌بی‌سی، مازیار بهاری است که در زمان فتنه 88 به ایران آمده بود. او که در مصاحبه‌اش با پرس‌تی‌وی اعتراف کرد که خبرنگاران غربی برای جاسوسی کار می کنند و او هم به دنبال تحقق یک انقلاب رنگی بوده، پس از آزادی از زندان و گریختن از کشور اعترافاتش را پس گرفت و کتاب «…بعد آن‌ها به دنبال من آمدند» را نوشت.

این کتاب داستان او را روایت می کند، در حالی که نامزد حامله‌اش پائولا را در لندن گذاشته و به ایران آمده و در شلوغی فتنه سال 88 به زندان اوین می‌افتد و 118 روز در آن به سر می‌برد.

«گلاب» هم لقبی است که او به زندانبانش داده. ظاهرا او از روی بوی گلاب زندانبانش را می‌شناخت. ساخت این فیلم از ماه ژوئن یا ژوئیه سال جاری آغاز می‌شود و قرار است سال 2014 اکران شود.

جان استوارت که سابقه مجری‌گری مراسم بزرگی مثل اسکار هفتاد و هشتم را در کارنامه دارد، برای اولین فیلمش یک کار ضدایرانی را انتخاب کرده تا بلکه بتواند با جوایز احتمالی جایی در بین کارگردانان مشهور پیدا کند.

فعلا دو کمپانی «باسبوی پروداکشنز» و «آد لات اینترتینمنت» ساخت این فیلم را بر عهده گرفته‌اند.

جی‌جی پریتزکر که تهیه‌کننده فیلم‌های مهمی چون «درایو» و «لانه خرگوش» است، به همراهی اسکات رادین تهیه‌کننده مطرح و برنده اسکار فیلم‌های کارگردانان یهودی هالیوود، برادران کوئن و خود جان استوارت تهیه‌کنندگان این پروژه ضدایرانی هستند.

رادین همین‌طور سابقه تهیه فیلم‌هایی چون «شبکه اجتماعی» و «دختری با خالکوبی اژدها» از دیوید فینچر، «خون به پا می‌شود» از پل تامس اندرسون، «امپراطور طلوع ماه» از وس اندرسون، فیلم موهن «دیکتاتور»، «اسلیپی هالو» از تیم برتون و فیلم‌های متعددی از برادران کوئن را در کارنامه خود دارد.

پیمان مُعادی (زاده ۱۳۴۹ در نیویورک) فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی است. او برای نقش آفرینی در فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «دربارهٔ الی» شناخته شده است