پارس ناز پورتال

آمریکایی ها درا بتدا آدمخوار بودند !

آمریکایی ها درا بتدا آدمخوار بودند !

باستان‌شناسان در جدیدترین مطالعاتشان دریافتند که ساکنان اولیه امریکا، (در شهر جیمزتاون)، آدم‌خوار بوده‌اند. محققانی که در قلعه جیمزتاون مشغول حفاری بودند، نوعی جمجمه مثله‌شده و استخوان ران قطع‌شده متعلق به یک دختر 14 ساله را کشف کردند.
استخوان‌های این کودک که دانشمندان نامش را «جین» نهاده‌اند، در میان استخوان‌های سگ و دیگر حیوانات یافت شد.
تحلیل‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد این قربانی احتمالا پیش از خورده‌شدن، به دلیل بیماری یا سوءهاضمه جان باخته است.
یادداشت‌های موجود مواردی از همنوع‌خواری را در «دوران گرسنگی» گزارش کرده‌ بودند.
به گفته بیل کلسو، سرپرست تیم باستان‌شناسی «پروژه بازکشف جیمزتاون»، این دوران زمستان سخت بین سال‌های 1609 و 1610 بوده است و تا پیش از این، اکثر محققان این گزارشات را داستان‌های طویلی می‌دانستند که به منظور گرفتن پول بیشتر از بریتانیا، توسط مستعمره‌نشینان امریکایی خلق شده بودند.

اما این نخستین اثبات قانونی این واقعیت تاریخی است. داگلاس اوزلی از موسسه انسان‌شناسی اسمیت‌سونیان، آزمایشات ایزوتوپی را بر روی استخوان‌های جین صورت داد و دریافت آن‌ها متعلق به یک دختر 14 ساله انگلیسی بوده‌اند. علائم مشکوک بر روی این استخوان‌ها نشان می‌دهد که جسد وی قصابی شده بود.

 

همچنین علائم ابزاری مختلف بر روی استخوان‌ها نشان می‌دهد که فردی ابتدا به صورت آزمایشی و سپس به زور، تلاش کرده که پوست جمجمه جین را بکند. وجود یک سوراخ تیز در شقیقه چپ و خراش‌های بعدی نیز از این واقعیت حکایت دارند که این فرد در نهایت جمجه را گشوده است.
همچنین علائم ریزتر چاقو در راستای استخوان گونه و خط آرواره حاکی از آن است که شخص آدم‌خوار عمداً گوشت را از جمجمه این کودک جدا کرده است.
اوزلی و همکارانش این علائم را با نشانه‌هایی از دیگر موارد همنوع‌خواری انسان مقایسه و تشابهات قابل‌توجهی را کشف کردند.
 

تمامی سرنخ‌ها حاکی از آن است که این دختر پس از مرگ طبیعی، توسط دیگر هم‌مستعمره‌نشینانش برای نجات جان سایر اعضای کلونی از انقضا، خورده شده است.