پارس ناز پورتال

کاربردی به جز خواص خوراکی قهوه

کاربردی به جز خواص خوراکی قهوه

 
1 – از بین بردن خط و خش‌ وسایل چوبی
ترک‌ها و خطوط کوچک ایجاد شده روی مبلمان چوبی را با قهوه برطرف کنید.
2 -3 قاشق غذاخوری قهوه را با مقداری آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری سفت درآید. در مورد چوب‌های متمایل به قرمز چند قطره ید اضافه کنید.
خمیر را روی چاقو بتونه یا چاقو یکبار مصرف بگذارید و درزها را با آن پر کنید. خمیر اضافی را با یک دستمال پاک کنید. بگذارید کاملا خشک شود. سپس از واکس مخصوص مبل استفاده کنید.

2 – از بین بردن بوی بد اتومبیل
برای تازه نگه داشتن هوای داخل ماشین از ظرفی حاوی دانه‌های قهوه استفاده کنید. دانه‌های قهوه بو مواد تند مانند فست فود را جذب می‌کنند.

3 – تسریع در تولید کمپوست
با ریختن مقداری قهوه یا چای روی مواد کمپوست، تعداد باکتری‌ها افزایش یافته، خاک و کمپوست سریع‌تر تجزیه می‌شوند.

4 – حاصل‌ خیز شدن گیاهان
این کافئین موجود در قهوه نیست که گل‌هایی مانند آزالیا، بوته رز و گیاه همیشه سبز خواستار آن هستند بلکه جدا از نیتروژن، فسفر و مواد معدنی ، اسیدیته و اکسیژن‌رسانی خاک را بالا می‌برد.
دانه‌ها را برای جلوگیری از کپک زدن داخل خاک فرو کنید.
¾ پیمانه دانه قهوه را با کنار زدن خاک نزدیک ریشه گیاه بریزید. این کار را ماهی یکبار تکرار کنید. استفاده زیاد از قهوه حتی در گیاهان دوستدار محیط اسیدی موجب افزایش بیش از حد اسیدیته خاک می‌شود.

5 – رفع بوی بد حیوانات خانگی از محیط
حرارت دادن یک فنجان دانه تازه قهوه داخل دیگ چدنی کوچک با شعله کم، به رفع بوی حیوانات از محیط کمک می‌کند. به محض درآمدن بوی قهوه، ظرف را به اتاق مورد نظر ببرید و روی یک پایه قرار دهید. تا زمان خنک شدن قهوه بوی بد از بین می‌رود.

6 – دفع مورچه‌ها
برای خلاص شدن از مورچه‌ها کافیست مقداری قهوه نزدیک لانه آن‌ها بریزید. با این کار مجبور می‌شوند به جایی دیگر نقل مکان کنند.

7 – تمیز کردن پوست
قهوه لایه‌بردار مناسبی برای پوست است. با مالیدن قهوه مرطوب روی پوست از دست سلول‌های مرده خلاص شوید. بعد پوست را با آب بشویید.

8 – براق شدن مو
مالیدن قهوه بر روی موهای خشک و تمیز باعث درخشش آن می‌شود. بعد از 20 دقیقه مو را با آبکشی نمایید. هفت روز استفاده برای گرفتن نتیجه کافیست.

9 – رفع سردرد
طبق تحقیق انجام شده در ایلینویز، کافئین موجود در قهوه موجب کاهش التهاب رگ‌ها، شدت و دفعات سردرد می‌شود.
در این تحقیق مصرف قهوه باعث رفع کامل سردرد در 58 درصد از کسانی که فقط قهوه مصرف کرده بودند، شد و در گروه دیگر استفاده از قهوه همراه با ایبوپروفن علائم بیماری را در 70 درصد بیماران از بین برد.

10 – رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها
از بین روش‌های رنگ کردن تخم‌مرغ با مواد طبیعی می‌توان به قهوه دم‌کرده اشاره کرد. ¼ پیمانه قهوه حل شده در آب برای داشتن رنگ قهوه‌ای مناسب است.