پارس ناز پورتال

برای انهایی که اتو کردن را دوست ندارند

مجموعه : مدل لباس جدید
برای انهایی که اتو کردن را دوست ندارند

اتو كردن یكی از سخت‌ترین كارهای خانه است. اتو می‌كشید و می‌كشید و تا لباس را برمی‌گردانید می‌بینید بخش دیگری از لباس، دوباره چروك شده. باید راهی پیدا كنید تا جایی كه ممكن است، لباس‌های‌تان بعد از شست‌شو كمتر چروك شوند؛ این توصیه‌ها به شما كمك خواهند كرد.

 

1- تكنیك پهن كردن را بیاموزید

بیشتر لباس‌ها، یعنی لباس‌های معمولی كه به روش خاصی برای شستن و خشك كردن نیاز ندارند را معمولا در ماشین لباس‌شویی می‌اندازید یا با دست می‌شویید و روی رخت‌آویز با بند پهن می‌كنید تا خشك شوند اما به جای این كار، می‌توانید به روش دیگری آن‌ها را خشك كنید مثلا می‌توانید لباس‌هایی مثل بلوز یا مانتو را به چوب‌لباسی آویزان كنید تا خشك شوند.

فراموش نكنید كه قبل از پهن‌كردن، لباس را بتكانید تا چروك‌هایش از بین برود. بعد از پهن‌‌كردن جاهای مختلف پارچه را با دست محكم بكشید تا صاف شود. دست‌های‌تان را هم در جیب‌ها فرو كنید تا صاف شوند و پارچه آن‌ها مچاله نشود.

اتوكردن آستین‌ها از همه سخت‌تر است؛ آستین‌ها را با دست صاف كنید و به‌طور ضربدری روی شانه‌های بلوز یا مانتو بگذارید تا صاف خشك شود. با این كار لباس صاف خشك می‌شود و شاید لازم باشد كمی روی آن اتو بكشید تا به شكلی كه می‌خواهید در آید.

 

2- مراقب جین‌ها باشید

اتو كردن شلوارهای جین طاقت فرساست. اگر آن‌ها را مثل لباس‌های دیگر روی رخت‌آویز پهن كنید، زحمت شما برای صاف كردن آن‌ها چند برابر می‌شود. چروك‌های بالای شلوار با پوشیدن باز می‌شوند اما چروك‌های پاچه شلوار را مجبور هستید اتو كنید. برای ساده‌كردن اتو كشی جین، شلوارها را طوری روی بند پهن كنید كه پاچه‌های آن صاف آویزان شود. یادتان نرود جیب‌ها را هم صاف كنید.

 

3 – جنس پر دردسر

بافتنی، پشم و تریكو لباس‌های ناسازگاری هستند. یادتان باشد به هیچ وجه نباید برای خشك كردن این جور لباس‌ها، آن‌ها را آویزان كنید‌ چون شل و وارفته می‌شوند و شكل اصلی خود را از دست می‌دهند.

این لباس‌ها را باید بعد از شستن، كاملا مرتب كنید و در جای مسطح و روی یك پارچه تمیز پهن كنید و بعد از چند ساعت آن‌ها را پشت و رو كنید تا به‌تدریج و با هوای اتاق خشك شوند.

 

4- تبلیغات پر دردسر

به تبلیغات ماشین‌های لباس‌شویی ضد‌چروك توجه نكنید. هر كار كه بكنید، ماشین لباس‌شویی و خشك‌كن لباس‌ها را چروك می‌كند. اتو كردن لباسی هم كه از خشك‌كن درآمده باشد كار اصلا راحتی نیست چون درست مثل این است كه آن را از یك لوله تنگ بیرون آورده‌اید. پس اگر از اتو كردن فراری هستید، به هیچ‌وجه از خشك‌كن ماشین لباس‌شویی استفاده نكنید و لباس‌ها را روی بند رخت پهن كنید.

 

5- من و لباس پلیسه

دامن‌های پیلی‌دار را معمولا به خشك‌شویی می‌دهند تا شكل پیلی‌ها حفظ شود اما اگر می‌خواهید خودتان در خانه آن را بشویید، باید یك پارچه تمیز روی میز پهن كنید، پیلی‌ها را كاملا مرتب كرده و لباس را روی سطح پهن كنید. اگر زیر سطح مشبك باشد بهتر است و لباس راحت‌تر خشك می‌شود اما اگر دسترسی به چنین سطحی ندارید، دامن را روی سطحی با پارچه تمیز پهن كنید و بعد از چند ساعت آن را برگردانید.