پارس ناز پورتال

قیمت تخم مرغ و گوجه در کشور آمریکا (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
قیمت تخم مرغ و گوجه در کشور آمریکا (عکس)
چند روزی بود که قیمت یک کیلو گوشت مرغ همراه با یک کیلو تخم مرغ در ایران در استان های مختلف کشور، جمعا به قیمت طلایی گوجه فرنگی هم نمی رسید. البته از نظر اقتصادی و تولیدی جای سوال دارد که آیا گوشت مرغ و تخم مرغ باید به قیمت گوجه فرنگی برسد یا گوجه فرنگی است که قیمت 6 هزار تومانی آن ارزان به نظر می‌رسد؟


به هر آنچه به نظر می رسد، جدایی ارزش غذایی و ارزش تولیدی این دو محصول است که تقاوت قیمت به این دو را مسلم می سازد. بر آن شدیم که قیمت این دو محصول را با تنوع تولیدی آنها در یکی از فروشگاه های معتبر ایالات متحده به صورت تصویری در اختیار شما قرار دهیم.

حتما به کیفیت و مرغوبیت کالا توجه داشته باشید و در نظر بگیرید که این قیمت ها مربوط به تاریخ 29 فروردین 1392 است که البته نوسان قیمتی در بین آنها در طول روز و ماه های گذشته وجود نداشته و قیمت در سراسر ایالات مختلف کشور، یکسان است.

 
این تخم بسته بندی شده است و در هر بسته 12 عدد تخم مرغ وجود ارد، قیمت هر بسته 3.29 دلار است و با مالیاتی که خریدار در زمان  پرداخت آن می پردازد، قیمت آن 3.78 دلار خواهد شد، این تخم مرغ در رده اندازه بزرگ می باشد و بسته بندی آن تلقی بوده و به صورت  ارگانیک تهیه شده است.
 
این بسته از تخم مرغ شامل تخم مرغ های فوق العاده بزرگ بوده و هر بسته آن شامل 36 عدد تخم مرغ می باشد، این تخم مرغ به صورت غیر ارگانیک تهیه شده است و قیمت آن 4.26 دلار که همرا با مالیات، 4.89 دلار خواهد شد

قیمت تخم مرغ و گوجه در کشور آمریکا (عکس)
 
تخم مرغ ها در این نوع بسته بندی بسیار قابل توجه می باشد، در هر بسته 12 عدد تخم مرغ وجود دارد. این تخم مرغ ها بزرگ بوده و کاملا ارگانیک و طبیعی تهیه شده اند، حتی بسته بندی مقوایی آنها قابل بازگشت به طبیعت می باشد، از آنجایی که بخشی از تفاوت قیمت ها مربوط به بسته بندی و احترام به طبیعت می باشد، اکثر مردم حاضرند پول بیشتری بپردازند اما بسته بندی هایی با بازگشت به طبیعت را بخرند. در واقع هزینه اینگونه بسته بندی را مردم با تمایل خود، به تولیدکننده پرداخت می کنند. هر کدام از این تخم مرغ ها به اندازه 225 میلی گرم امگا سه در خود جا داده اند.

قیمت تخم مرغ و گوجه در کشور آمریکا (عکس)

قیمت هر بسته آن 5.39 دلار می باشد که با مالیات 5.96 دلار برای خریدار تمام می شود. این بسته از تخم مرغ گرانترین تخم مرغ اینجاست که مخاطبین زیادی نیز دارد
 
این بسته از تخم مرغ ها ارگانیک بوده، دارای اندازه بزرگ می باشد و در هر بسته 12 عدد تخم مرغ قرار دارد. نکته جالبی که در بر روی این بسته بندی وجود دارد، کلمه Vegetarian می باشد. به این منظور که خوراک مرغ مولد این تخم مرغ طوری تنظیم شده که فقط از سبزیجات استفاده کرده و در پایین ترین سطح چربی قرار دارد و گویی شما در حال استفاده سبزی هستید که خاصیت های اصلی تخم مرغ را به همراه خود دارد . قیمت 12 عدد از این تخم مرغ ها  2.59 دلار می باشد که خریدار با پرداخت مالیات آن، باید مبلغ  2.68 دلار را به فروشنده پرداخت نماید.

قیمت تخم مرغ و گوجه در کشور آمریکا (عکس)

و اما رسیدیم به قسمت قیمت های گوجه فرنگی. خوانندگان حتما به کیفیت و مرغوبیت این محصولات توجه داشته باشند و در عین مقایسه قیمت آن ها با محصولات داخل کشور، بحث کیفیت محصول را حتما حتما در نظر داشته باشند چرا که تولید یک محصول با کیفیت همراه با یک حمل و نقل مناسب، هزینه بیشتری نسبت به یک محصول معمولی و به اصطلاح "درهم" دارد.
 
قیمت گوجه فرنگی هایی که در تصویر بالا می بینید در هر پوند (هر پوند برابر 0.45 کیلوگرم) 59 سنت است، یعنی قیمت آن یه یک دلار در پوند هم نمی رسد. به اصطلاح ما، این گوجه فرنگی ها سالادی می باشد و مردم آمریکا برای تهیه سالاد و غذاهای سالادی از این گوجه فرنگی ها استفاده می کنند. در تولید آنها از کود شیمیایی استفاده شده است با مالیات هر پوندش می شود 64 سنت آمریکا می شود.

قیمت تخم مرغ و گوجه در کشور آمریکا (عکس)
   
گوجه فرنگی که در بالا می بینید در اصطلاح ایران ها همان گوجه کبابی می باشد.، قیمتش در هر پوند 2.99 دلار است . این گوجه به صورت کاملا طبیعی پرورش یافته و به آن کود حیوانی داده اند و هیچگونه ماده شیمیایی در تولید آن استفاده نشد است و همه آنها یک اندازه و اتیکت خورده و می باشد. این گوجه فرنگی ها بسیار لذیذ بوده و مردم بجای میوه از آن استفاده می کنند. هر پوند آن همراه با با مالیاتش  3.18 دلار آمریکا می باشد. 

فرستنده: محمد کوهبر/تابناک