پارس ناز پورتال

عمرا جرات داشته باشید که سوار این چرخ و فلک شوید!!

عمرا جرات داشته باشید که سوار این چرخ و فلک شوید!!
شهربازی استکهلم برای اینکه جشنی زیبا در سالگرد یکصد و سیمین سال تاسیسش گرفته باشد از بلندترین چرخ و فلک زنجیری دنیا رونمایی کرده است.به گزارش پارس ناز یکی از محبوبترین وسیله های شهربازی ها چرخ و فلک است که خود به چندین بازی متفاوت تقسیم میشود.
 
 
چرخ و فلک زنجیری یکی از شاخه های آن است که افراد باید روی صندلی های خود نشسته و به سرعت به دور یک ستون می چرخند. این چرخ و فلک ها معمولا در ارتفاع خیلی زیادی از سطح زمینی نیستند چرا که روی زمین بسیار ترسناکند چه برسد به آنکه از سطح فاصله گرفته و ترسی چندین برابر را وارد بدن شما میکند. به همین دلیل تنها افرادی با دل و جرات بالا میتوانند این دستگاه را در ارتفاع بالا سوار شوند.
 

 به تازگی یک شهربازی در سوئد بلندترین چرخ و فلک زنجیری دنیا را افتتاح کرده است که کمتر کسی جرات سوار شدن روی آن را دارد. این چرخ و فلک 15 متر از زمین فاصله دارد و بر روی آن 12 صندلی قرار گرفته است. نکته جالب تر این است که نهایت سرعت این دستگاه به 80 کیلومتر در ساعت نیز میرسد.رئیس پارک استکهلم می گوید ما برای آنکه بتوانیم یک جشن تولد باشکوه برای شهربازی برگزار کنیم تصمیم به ساخت و رونمایی از این دستگاه در سال جدید کردیم. پارک استکهلم امسال 130مین سالگرد تاسیسش را جشن گرفته است.