پارس ناز پورتال

این بیماری میل جنسی را کاهش می دهد .!

این بیماری میل جنسی را کاهش می دهد .!
 
كم‌كاری تیرویید میل جنسی را كاهش می‌دهد كم‌كاری تیرویید در خانم‌های ایرانی بسیار شایع است و اغلب افراد از ابتلا به بیماری و علایم آن مطلع نیستند.
 
تیرویید در به هم ریختگی سیكل عادت ماهیانه، باروری و اختلالات میل جنسی نقش بسیار مهمی دارد و با توجه به اینكه اولین علامت این بیماری تغییر در دوره عادت ماهیانه است، متخصص زنان و زایمان برای این بیماران به عنوان اولین اقدام، وضعیت عملكرد تیرویید را بررسی می‌كند.
 
تیرویید به دلیل ترشح هورمون TSH، تاثیر مهمی بر قاعدگی و میل جنسی دارد. در كم‌كاری تیرویید، ترشح هورمون TSH و TRH افزایش می‌یابد. با افزایش ترشح TRH سطح پرولاكتین بالا می‌رود و باعث می‌شود ترشح هورمون FSH و LH -هورمون‌های محرك تخمدان – در هیپوفیز قدامی مختل شود.
 
افزایش پرولاكتین، هورمون‌های تحریك‌كننده تخمدان را كاهش می‌دهد، در نتیجه تخمك‌گذاری انجام نمی‌شود. این اختلال باعث به تعویق افتادن سیكل عادت ماهیانه و در مواردی ناباروری خواهد شد. با مراجعه به پزشك و انجام آزمایش به راحتی می‌توان به این مشكل پی برد.
اگرچه فقط در یك درصد موارد ممكن است به هم ریختن سیكل ماهیانه به دلیل اختلال در عملكرد تیرویید باشد اما با توجه به اینكه تیرویید در عملكرد بدن بسیار تاثیرگذار است لازم است حتما این بررسی انجام شود. از سوی دیگر افزایش پرولاكتین باعث كاهش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان می‌شود.
 
با درمان كم‌كاری تیرویید این مشكل رفع خواهد شد. در مبتلایان به پركاری تیرویید نیز اگرچه افزایش یا كاهش میل جنسی دیده نمی‌شود، اما به علت احتمال بروز عوارض دیگر بهتر است بیماری خود را جدی بگیرند.