پارس ناز پورتال

خواص و مزایای بینظیر ماءالشعیر

خواص و مزایای بینظیر ماءالشعیر

بسیاری از کسانی که به مصرف ماء الشعیر میپردازند از مزایای مصرف آن ناآگاهند ، ماء الشعیر یا آبجوی بدون الکل نوشیدنی ای مفید برای بدن محسوب می شود ، این نوشیدنی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است که فواید بسیاری برای بدن دارند.

 

تا به حال مطالعات بسیاری نشان داده اند آبجو توان پیشگیری از رشد سلول های سرطانی را دارد ، در سال 2005 در مطالعاتی که توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه اوکایاما در ژاپن انجام شد تعدادی موش آزمایشگاهی در معرض مواد شیمیایی سرطان زا قرار گرفتند که برخی از آنها با آب و بقیه با آبجوی بدون الکل تغذیه شدند ، در نتایج بدست آمده مشخص شد موش هایی که با آبجو سیراب شده بودند نسبت به بقیه موش ها تا 85 درصد در برابر آسیب های کبد ، کلیه و ریه مقاومت بیشتری نشان دادند.

 

محققان این دانشگاه دلیل بروز مقاومت بیشتر برخی موش ها را با ترکیبات خاص آبجو مرتبط می دانستند ، ترکیباتی که مانع رسیدن سلول های سرطانی به بافت های سالم بدن می شود اما به اعتقاد دکتر کوبایاشی نتایج این مطالعه دلیلی بر اثر مشابه در آبجوهای الکل دار نیست.

 

در سال 2009 مطالعه ای در رابطه با فواید مصرف آبجوی بدون الکل در نشریه های علمی منتشر شد ، در این تحقیق میزان مقداری ماء الشعیر برای مدت 45 روز به رژیم غذایی روزانه 29 راهبه اسپانیایی اضافه شد ، در طی 45 روز راهبه ها فعالیت روزانه خود را طبق روال قبل انجام میدادند و هیچ عارضه و مشکلی از سمت آنها گزارش نشد ، همچنین پس از اتمام دوره آزمایش نتیجه آزمایش خون از راهبه ها نشان داد که سطح آنتی اکسیدان در خون آنها افزایش چشمگیری داشته است.

 

آبجو نوشیدنی ای ساخته شده از تخمیر جو و مالت به همراه برخی افزودنی های خاص است که بیش از 2000 ماده شیمیایی را شامل میشود ، در این ترکیب پیچیده اسید فولیک ، ویتامین های گروه ب ( B1-B2-B12 ) و پلی فنل ها وجود دارند که همه برای بدن مفید هستند.

 

همچنین بر طبق مطالعات انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا مصرف یک آبجوی الکلی در روز منجر به بروز مشکلات قلبی در افراد میشود و این در حالی است که مصرف ماء الشعیر بدون الکل علاوه بر رساندن آنتی اکسیدان های مفید و ضد سرطان منجر به حذف خطرات مصرف الکل در آبجوهای معمولی و کاهش فشار خون و احتمال بیماری های قلبی در آینده نیز می گردد ، به علاوه، ماء الشعیر به دفع سنگ کلیه و ضدعفونی دستگاه گوارش نیز کمک میکند.

 

به هر حال حتی اگر طعم و مزه مطبوع آبجوی بدون الکل در برابر آبجوهای الکل دار نیز در نظر گرفته نشود مشخص است که تاثیر مصرف ماء الشعیر بر افراد می تواند علاوه بر سلامتی عاملی برای افزایش توان مقابله با بیماری ها نیز به حساب آید.

 

مصرف نوشابه های الکلی در برخی کشورهای غربی عامل اصلی بروز یا پیشرفت 6 درصد تمامی سرطان ها است و این در حالی است که مصرف آبجوی بدون الکل نتیجه ای برعکس داشته و علاوه بر خاصیت ضد سرطان به عنوان عاملی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز توصیه میشود.