پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل رویا تیموریان

بیوگرافی کامل رویا تیموریان


رویا تیموریان، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما هم‌اکنون در حال مطالعه چند سریال تلویزیونی است تا در صورت مناسب دیدن، آنها را برای کار کردن انتخاب کند. او نامی از این سریال‌ها نمی‌برد چون هنوز آنها را برای بازی انتخاب نکرده است.این بازیگر توانمند تئاتر که سه سال پیش با مسعود رایگان در تئاتر همکاری کرده است…

با هم یک نمایش دیگر را در تیرماه امسال به صحنه خواهند آورد، رویا تیموریان بازیگر و مشاور کارگردان در نمایش مرگ تدریجی آقای ترکاشوند خواهد شد و در این کار مسعود رایگان نویسنده و کارگردان است و هما روستا، حسن پورشیرازی و فرهاد اصلا‌نی بازی خواهند کرد. از حالا‌ می‌توان به بازی‌های درخشان این کار امیدوار بود، ۵ بازیگر قدر و توانمند تئاتری به راهنمایی و هدایت مسعود رایگان در صحنه حضور خواهند داشت.


نمایش مرگ تدریجی آقای ترکاشوند، مثل کار قبلی رایگان- رویای یک عکس- درباره مهاجرت و تنهایی آدم‌هاست. رایگان که سال‌ها تجربه مهاجرت به خارج از کشور را دارد، در آثار نمایشی خود به این مضمون پرداخته است. بازی رویا تیموریان در رویای یک عکس با استقبال منتقدان مواجه و برنده جایزه سال کانون ملی منتقدان تئاتر شد.


بازی رویا تیموریان در سریال مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی ازجمله بازی‌های به یادماندنی‌ای است که در این سریال به همراه مسعود رایگان بازی کرده بود. رویا تیموریان از بازیگران مطرح تئاتری است که با بازی در نمایش بینوایان در سال ۷۵ و به کارگردانی بهروز غریب‌پور خوش درخشید و از دیگر بازی‌های به یادماندنی او می‌توان به عروسی خون، کار علی رفیعی در سال ۷۷، پابلو نرودا و بازرس به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلا‌لی در سال ۷۸ و ۸۰ و خانه برناردا آلبا به کارگردانی روبرتو چولی در سال ۸۱ اشاره کرد.