پارس ناز پورتال

ازدواج و رابطه با دوستان گذشته

ازدواج و رابطه با دوستان گذشته

 دوستانی که همیشه و در همه جا رفیق و همراه آن‌ها بوده‌اند و حالا چطور می‌توانند آن‌ها را به همین راحتی فراموش کنند؟ علاوه بر این خیلی از جوانان مجرد رفقای خود را محرم تمام اسرار و رازهای مگوی خویش می‌دانند و هر آن چه در تک تک لحظات زندگی‌شان اتفاق افتاده از گوش این دوستان محبوب پوشیده نمانده است.

رفیق‌بازی ممنوع!

خیلی وقت‌ها داستان‌هایی شنیده‌ایم درباره آدم‌های متاهلی که به خاطر رفیق‌بازیِ افراطی زندگی را به مرز سقوط کشانده‌اند. به همین علت یکی از سوالات اساسی در جلسات خواستگاری این است که طرف مقابل چه اندازه به ارتباط با دوستانش اهمیت می‌دهد؟ دوست دارد اوقات فراغتش را در کنار خانواده باشد یا طبق برنامه‌های دوران مجردی همراه با دوستانش به گردش برود؟ این سوالات می‌توانند به ما کمک کنند آشنایی مختصری از ویژگی‌های شخصیتی او به دست آوریم.

زندگی همیشه باید در حال تعادل باشد و هر گونه عاملی که موجب بر هم خوردن این تعادل شود باعث ایجاد آسیب و لطمه در زندگی می‌شود. اگر هر کدام از زن و مرد بخواهند بعد از ازدواج نیز درست همانند دوران مجردی به تفریحات و خوش‌گذرانی‌های خود بپردازند، این توازن از بین خواهد رفت. آن وقت است که هر کدام از زوجین به جای این که در کنار یکدیگر باشند و خوبی‌ها و خوشی‌ها را با هم سهیم شوند وقت خود را صرف دوستانشان می‌کنند.

برای شما جوان‌هایی که قدم‌های استوار و محکمی دارید و برای هر گونه مشکلی راه‌حلی می‌یابید این مسئله چندان سخت و دست و پاگیر نیست. اگر در دوران مجردی به دوستان خود وابسته بودید حالا سعی می‌کنید با همسر مهربان‌تان طرح دوستی بریزید و رفاقت را در کنار او تجربه کنید. دیگر هیچ لحظه‌ای را برای دست یافتن به خوشبختی از دست نمی‌دهید و حاضر نیستید به خوش‌گذرانی زمان تجرد بازگردید.

با وجود این هیچ‌کدام از متاهلین از رفاقت با دوستان گذشته‌ی خویش منع نشده‌اند، پس شما هم بعد از ازدواج می‌توانید به این دوستی‌ها ادامه دهید. اما باید مواظب باشید این رفاقت‌ها به زندگی مشترکتان خدشه‌ای وارد نکند و یا می‌توانید به سراغ دوستانی بروید که آن‌ها نیز ازدواج کرده‌اند و یک روز را با هم به گردش و تفریح بگذرانید. در این حالت نه تنها همسرتان از شما دلگیر نمی‌شود بلکه از این بابت که می‌تواند با افرادی ارتباط برقرار کند که هم سن و سال شما هستند، بسیار خوشحال خواهد شد. بودن در کنار افرادی که افکار و عقاید نزدیکی با هم دارند زمینه‌ساز ارتباط‌اتی در سطوح بالاتر خواهد شد.

بنابراین قبل از این که در این مورد دچار وسواس و بدبینی شوید شرایط و ویژ‌گی‌های طرف مقابل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و مطمئن باشید که بهترین رفاقتی که می‌توانید تجربه کنید، دوستی با شریک زندگی‌تان است.