پارس ناز پورتال

از شایع ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم ها

از شایع ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم ها

 از شایع ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم ها می توان به انواع آلرژی ها اشاره کرد. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل گوجه فرنگی و یا گردن آویز شروع می شود و آلرژی به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس اداره ختم می شود. بدیهی است درمان آن استفاده از یک آنتی هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت زا دوری جست.

 دومین علت شایع کبودی زیر چشم اختلالات خواب است. خیلی ها عقیده دارند که یک خواب۳ تا ۴ساعته طی شبانه روز جوابگوی نیاز آنها به خواب است اما در واقع این طور نیست و این افراد به خاطر داشتن نیروی جوانی از ذخیره انرژی خود برای سر حال بودن استفاده می کنند غافل از اینکه این ذخیره انرژی تمام شدنی نیست. کبودی زیر چشم ها می تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد. پس اگر رختخواب گرم و نرمی دارید حتما۷ تا ۹ساعت در شبانه روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید.
متخصصان تاکید دارند کمبود خواب،استرس روانی عادت ها و الگوی زندگی و رژیم غذایی مناسب می تواند در بروز سیاهی دور چشم نقش داشته باشد.

راه حل برای پیشگیری از این عارضه:


 بیماری‌های هورمونی، عاطفی، روحی روانی و تغذیه‌ای نیز نقش مؤثری در بروز تیرگی زیر چشم دارند اما شاید بتوان كاهش وزن‌های ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف را نیز ازجمله علل مهم افتادگی چین و چروك صورت و تیرگی زیر چشم دانست.

اولین و بهترین راه، حل مشكلات یاد شده است. هرچند در موارد مادرزادی حل مشكل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. استفاده از ماسك‌های شبانه علاوه بر فراهم‌آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می‌شود. این امكان را برای پوست شما مهیا می‌كند كه پس از یك روز خسته‌كننده كاری پوست خود را در بهشت میوه‌ها با گل و بلبل تنها بگذارید. زمانی این تاثیرات دوچندان می‌شود كه در ماسك‌ خود از مواد آنتی‌اكسیدان یا ضد پیری نیز كمك گرفته شود.
 نکته:بیشتر مردم تصور می کنند گود رفتن زیر چشم از استفاده عینک است اما هیچ ربطی به شماره چشم،عینک و نوع آن ندارد بلکه عمده ترین علت ان کاهش وزن و لاغر شدن است.