پارس ناز پورتال

طرز تهیه راویولی با سس قارچ و خامه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه راویولی با سس قارچ و خامه

مواد لازم :

كره 50 گرم

روغن 1 قاشق غذاخوری

قارچ ورقه شده 300 تا 400 گرم

آب لیمو ترش تازه 1 قاشق غذاخوری

خامه 200 گرم

سیر خرد شده 3 تا 4 حبه

آب مرغ یا قرص عصاره مرغ در آب حل شده 1 لیوان

نمک و فلفل به دلخواه

جعفری خرد شده 2 تا 3 قاشق غذاخوری

راویولی آماده 500 گرم

طرز تهیه :

ابتدا کره و روغن را در ماهیتابه بریزید . بعد از گرم شدن ، قارچ ها را همراه آب لیموترش به تابه اضافه کنید و با حرارت زیاد مرتب هم بزنید تا سرخ شود. بعد از اینکه آب قارچ کشیده شد ، سیرهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا همراه قارچ سرخ شود ، ولی رنگ نگیرد. سپس آب مرغ و خامه را بیفزایید و حرارت را ملایم کنید تا سس غلیظ شود . به خاطر داشته باشید که خامه وقتی خنک شود غلظت آن بیشتر می شود ، پس سس را رقیق تر بردارید تا هنگام سرو سفت نشود . نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و آن را با راویولی پخته و آبکش شده در روی حرارت مخلوط کنید . اگر دوست داشتید می توانید کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید و سریع سرو کنید.

ماکارونی با سس قارچ | اسپاگتی و ماکارونی

مواد لازم :
400 گرم ماکارونی
400 گرم قارچ
100 گرم کره
نصف قاشق چایخوری نمک
به مقدار دلخواه فلفل
1 عدد پیاز
500 گرم گوجه‌فرنگی
2 قاشق سوپ‌خوری جعفری خرد شده
100 گرم پنیر رنده شده
1 عدد لیمو ترش


طرز تهیه :


قابلمه‌ی پر از آبی را روی اجاق گاز بگذارید. نمک به آن اضافه کنید. بعد از جوش آمدن آب، ماکارونی را داخل آن بریزید. سپس ماکارونی را آبکش کرده و دم کنید.

برای تهیه سس قارچ ، ابتدا قارچ ها را شسته و خرد کرده و داخل ماهیتابه ای که حاوی کمی کره است، تفت دهید. وقتی آب قارچ تبخیر شد، نمک و فلفل بزنید. پیاز خرد شده را به قارچ افزوده و کمی تفت دهید. گوجه‌فرنگی‌ها را خرد کرده و به مخلوط بیافزایید. بگذارید به مدت 15 دقیقه مواد آرام آرام بجوشد. جعفری را اضافه کرده و پنیر را به مواد بیافزایید. حال سس قارچ آماده است.

ماکارونی را در یک دیس بکشید و از سس قارچ روی آن بریزید و سرو نمایید. در صورت دلخواه می توانید آب لیمو ترش نیز روی غذای خود بریزید


اسپاگتی با سبزیجات فصل | اسپاگتی و ماکارونی

اگر شما هم رژیم گیاهخواری دارید و همچنان به دنبال غذاهای جدیدی كه با سبزیجات فصل درست می‌شوند هستید، این هفته یك غذای خوشمزه ایتالیایی را به شما پیشنهاد می‌كنیم
كه با انواع سبزی‌های بهاری پخته می‌شود. در این اسپاگتی به جای گوشت از مخلوط باقالاسبز، نخودفرنگی و لوبیا سبز استفاده شده است.



مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:


– پاستای رشته‌ای (اسپاگتی)؛ 500 گرم
– باقالای ریز؛ 160 گرم یا یك پیمانه سرپر (از پوست دوم جدا شود)
– كره؛ 40 گرم
– كرفس؛ یك ساقه (خرد شود)
– نخود فرنگی؛ 160 گرم
– خامه؛ یك و یك‌چهارم پیمانه
– پنیر پارمسان؛ 50 گرم
– لوبیا سبز تازه؛ 100 گرم (پاك كرده و خرد شود)
– نمك و فلفل؛ به میزان لازم

روش پخت:

1 – قابلمه‌ای را تا نیمه آب كرده، پس از اضافه كردن مقداری نمك و روغن مایع، روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب آن به جوش آید. سپس پاستا را در آب در حال جوش بریزید و مدت یك ربع حرارت دهید و پس از گذشت این مدت، پاستا را در سبدی آبكشی كنید.

2- در این فاصله، قابلمه دیگری حاوی آب روی اجاق‌گاز قرار دهید و صبر كنید تا آب بجوشد، سپس لوبیا سبز را در آب بریزید و بگذارید بپزد. در مراحل پایانی پخت، باقالا را نیز اضافه كنید و مدت 5 دقیقه دیگر حرارت دهید تا باقالا نیز بپزد. در ظرف دیگری نخودفرنگی را نیز آب‌پز كنید.

3 – كره را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب شود، سپس كرفس خرد شده را در كره تفت دهید. پس از آن، نخود فرنگی را همراه با خامه اضافه كنید و 3 دقیقه حرارت دهید.
4 – حالا لوبیا سبز، باقالاسبز و پنیر را در مخلوط نخودفرنگی و كرفس بریزید و پس از اضافه كردن كمی نمك و فلفل، به مدت یك دقیقه حرارت دهید.

در پایان اسپاگتی یا همان پاستای رشته‌ای را در ظرف مورد نظر بریزید و سس سفید را همراه مخلوط سبزیجات روی آن بریزید و با قاشق كمی با هم مخلوط كنید


ماكارونی با تن‌ماهی | اسپاگتی و ماکارونی

ماكارونی معمولا از جمله غذاهایی است كه سریع درست می‌شود؛ به‌خصوص‌كه به روش ایتالیایی، دم‌كردنی هم نباشد؛
بنابراین بیشترین زمان لازم برای پخت آن، صرف سرخ كردن گوشت چرخ كرده و درواقع آماده‌سازی سس می‌شود؛ كه در این غذا به جای گوشت چرخ كرده، از تن ماهی استفاده شده است. فقط نیاز به چند نوع سبزی معطر است كه به احتمال قوی در یخچال خانه شما كدبانوی خانه این 3-2 قلم سبزی پیدا می‌شود. درصورت آماده‌بودن مواد لازم در مدت 35دقیقه ماكارونی شما آماده خواهد شد.


مواد لازم برای 6 نفر:


– یك عدد پیاز متوسط (ریز خرد شود)
– یك ساقه كرفس (ریز خرد شود)
– یك عدد فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز (نگینی خرد شود)
– یك حبه سیر (له شود)
– دو سوم پیمانه آب
– نصف قرص عصاره مرغ یا سبزیجات
– 400 گرم گوجه‌فرنگی (خرد شود)
– یك قاشق سوپ‌خوری رب گوجه‌فرنگی
– 2قاشق چای‌خوری شكر
– یك قاشق سوپ‌خوری ریحان تازه
– یك قاشق سوپ‌خوری جعفری تازه
– 450 گرم ماكارونی صدفی
– یك عدد كنسرو تن ماهی
– فلفل سیاه به مقدار لازم


طرز تهیه:

1 ‌- پیاز، كرفس، فلفل دلمه‌ای و سیر را در قابلمه نچسبی ریخته و آب و عصاره مرغ را به آن اضافه كنید.
قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید تا آب به جوش آمده و همزمان با بخار شدن آب، مواد نیز كمی بپزد. برای این منظور، 5دقیقه زمان كافی است.
2 -گوجه‌فرنگی خردشده، رب گوجه‌فرنگی، پودر قند و سبزیجات خردشده (شامل ریحان و جعفری) را به آن اضافه كرده و با پودر فلفل سیاه كمی طعم‌دار كنید؛ سپس آن را به مدت 30 دقیقه حرارت دهید تا سس غلیظ شود. در این مدت مواد را مرتب هم بزنید.

3 – در این فاصله، آب را به جوش آورده و پاستاها را به مدت 15 دقیقه در آب جوش – كه با كمی نمك طعم‌دار شده است – بپزید؛ سپس آبكشی كرده و كنار بگذارید.
4 – بعد از اینكه سس آماده شد، تن‌ماهی را همراه روغن آن، داخل سس ریخته و با قاشق خوب هم بزنید تا ماهی‌ها از هم جدا شده و به سس آغشته شود. سپس به‌مدت یك الی 2 دقیقه مخلوط سس را حرارت دهید.
5 – در پایان پاستا (ماكارونی) را داخل ظرف موردنظر كشیده و سس را روی آن بریزید.
نكته: پیش از اضافه كردن تن‌ماهی، آن را به مدت 20 دقیقه در آب‌جوش بجوشانید

پاستا با سس آلفردو و مرغ | اسپاگتی و ماکارونی

یكی از رایج‌ترین سس‌های پاستا سس آلفردو است كه طرفداران زیادی هم دارد.
مهم نیست كه از چه نوع پاستایی استفاده می‌كنید اما برای پاستا با مرغ معمولا پاستاهای فنری مناسب‌تر هستند.
مواد لازم:
پاستا 500 گرم
كره نیم پیمانه
سینه مرغ 300 گرم (پخته و تكه تكه شده)
جعفری اندكی برای تزئین
نمك و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه:
در یك ظرف آب 5 پیمانه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد به آن نمك اضافه كنید. به آب در حال قل خوردن پاستا را اضافه كنید.
در ظرف را باز بگذارید وگرنه پاستاها خمیر می‌شوند. بگذارید تا پاستاها بپزند. در این مدت یكی دو بار مخلوط را هم بزنید.[عجله نكنید باید هنوز طرز تهیه سس آلفردو را هم برایتان بگوئیم]
همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه‌ای دیگر كره را آب كنید و مرغ را به آن اضافه كنید و كمی تفت دهید. سپس نمك و فلفل و سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ‌ها طعم بگیرند.
پاستاها كه پخت؛ آنها را آبكشی كنید و در ظرفی كه از قبل كمی گرم كرده‌اید بكشید و مخلوط مرغ و سس آلفردو را به آنها اضافه كنید.

سس آلفردو:
درست كردن سس آلفردو بسیار راحت است و زمان زیادی نمی‌برد. حداكثر زمان پخت آن 10 دقیقه است.
مواد لازم:
كره یك چهارم پیمانه
خامه یك پیمانه
سیر یك حبه (خرد شده)
پنیر پارمزان رنده شده یك پیمانه و نیم
جعفری تازه یك چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه:
كره را در تابه متوسط آب كنید. یادتان باشد حرارت اجاق باید ملایم باشد. خامه را به كره اضافه كنید و بگذارید مخلوط برای پنج دقیقه قل بخورد. بعد جعفری، سیر و پنیر را اضافه كنید و مرتب و سریع مخلوط را به هم بزنید و از روی حرارت آن را بردارید.